eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDymiacy walter czekistów
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2010-05-08 16:35:49
    Temat: Dymiacy walter czekistów
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    od prawdy nie mozna uciekać !

    http://wtemaciemaci.salon24.pl/178536,dymiacy-nagan

    "Smoking gun", czyli dymiąca broń, to popularny skrót myślowy pojęcia
    poszlaki, czyli dowodu pośredniego, informacji która pozwala
    interpretować wydarzenie i sformułować o nim wstępną opinię. Poszlaka
    nie ma wagi dowodu bezpośredniego, a co za tym idzie interpretacje na
    niej oparte mogą, ale nie muszą być zgodne z rzeczywistym przebiegiem
    zdarzenia.


    Jeśli policja wezwana przez sąsiadów, słyszących krzyki i strzały z
    broni palnej, przybywa na miejsce zdarzenia i zastaje tam trupa z
    ranami postrzałowymi i stojącego nad nim gościa trzymającego pistolet,
    który jeszcze dymi z lufy, to jakkolwiek nie jest to wystarczający
    dowód, by go oskarżyć przed sądem, że to on zastrzelił faceta leżącego
    na ziemi, to jest to istotna poszlaka, wystarczająca by go zamknąć do
    wyjaśnienia.

    Stąd "smoking gun".

    Naturalnie, poszlakę może potem potwierdzić sekcja zwłok, ekspertyza
    balistyczna broni i wydobytego z ciała ofiary pocisku, analiza
    odcisków palców na broni, testy chemiczne na obecność niedopalonego
    prochu na rękach podejrzanego etc. etc. - wtedy to już będą
    bezpośrednie dowody czynu.

    Podejrzany na podstawie poszlaki może też oszczędzić wszystkim czasu i
    zachodu i po prostu przyznać się do zabójstwa lub morderstwa, choć
    nawet wtedy wymagana będzie opinia biegłego, że jest zdrów na umyśle i
    wiedział co robi, gdy naciskał spust broni.

    W sprawie katastrofy smoleńskiej nie mamy na razie dowodów, natomiast
    mamy dymiący nagan dużego kalibru.

    Dymiący nagan stanowią relacje z prowadzenia śledztwa przez stronę
    rosyjską. Śledztwo wydaje się forsować tylko jedną hipotezę,
    mianowicie taką, że ani Federacja Rosyjska, ani żaden jej obywatel,
    nie miały ze smoleńską katastrofą nic wspólnego, zaś polski prezydent
    zginął z woli Boga, Historii i nieszczęśliwego zbiegu okoliczności.
    Anglosasi zwięźle określaja takie spontaniczne, losowo występujące
    nieszczęścia słowami 'shit happens', nie wiem natomiast, jak to będzie
    po rosyjsku.

    Ja mam naturalnie głęboką wiarę, że Rosja to jest całkiem normalne
    państwo. W związku z tym nie mam naturalnie żadnych wątpliwości, że
    kiedy we właściwym czasie opublikowany zostanie raport międzynarodowej
    komisji badającej przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M nr 101, dn. 10
    kwietnia 2010r. w okolicach lotniska Smoleńsk-Siewiernyj, to ten
    dokument będzie wyglądał tak samo, albo bardzo podobnie, jak raport
    francuskiego Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la Sécurité de
    l'Aviation Civile (BEA) w sprawie przyczyn katastrofy samolotu
    Concorde, rejestracja F-BTSC, dn. 25 lipca 2000 r. w Gonesse pod
    Paryżem.

    http://www.bea.aero/docspa/2000/f-sc000725a/htm/f-sc
    000725a.html

    To znaczy, rosyjski raport niechybnie będzie jasny i wyczerpujący, a
    miejscami wręcz drobiazgowy. Będzie miał co najmniej 12.5 megabajta
    jako plik .pdf, i dwanaście załączników; w sumie kilkaset stron,
    wszystkie zostaną opublikowane w internecie natychmiast po podpisaniu
    raportu przez komisję.

    Być może ten rosyjski raport będzie nawet jeszcze większy i
    dokładniejszy od francuskiego, bo w końcu w katastrofie Concorde nie
    zginął prezydent Republiki Francuskiej z małżonką, elita życia
    politycznego Francji oraz dowództwo francuskich sił zbrojnych, tylko
    wycieczka niemieckich biznesmenów.

    Z raportu komisji smoleńskiej będzie naturalnie wynikało, że po
    usunięciu z miejsca katastrofy Tu-154M większych szczątków samolotu,
    zostało ono następnie kilkakrotnie przeszukane przez idącą ramię przy
    ramieniu tyralierę policjantów zaopatrzonych w pincety i torebki
    plastikowe, która starannie wyzbierała wszystkie szczątki większe niż
    pół paznokcia. To światowy standard takich dochodzeń, zastosowany po
    katastrofie Concorde, więc ja po prostu nie wyobrażam sobie, by
    Rosjanie mogli postąpić inaczej.

    Pogłoski, że na miejscu katastrofy pozostawiono jakieś szczątki, to z
    pewnością potwarz.

    W katastrofie Concorde jako jej pierwotną przyczynę zidentyfikowano
    pasek blachy tytanowej o wymiarach 43x4 cm, leżący w charakterze
    śmiecia na pasie startowym, który podczas startu Concorde przeciął
    jedną z opon samolotu. Ten kawałek blachy, rozmiarów szkolnej linijki,
    znaleziono na pasie startowym, zabezpieczono, skatalogowano, a
    następnie dopasowano po kilku miesiącach śledztwa do kształtu
    przecięcia w oponie Concorde zabezpieczonej na miejscu upadku
    samolotu.

    W dochodzeniu w sprawie przyczyn katastrofy lotu PanAm 103, który
    rozbił się w szkockim miasteczku Lockerbie 21 grudnia 1988 r. w wyniku
    eksplozji bomby w ładowni bagażowej, koronnym dowodem rzeczowym stał
    się strzęp płytki obwodu drukowanego o wymiarach 0,8 x 1,25 cm, który
    był częścią elektronicznego zapalnika czasowego bomby i został wyjęty
    przez policyjnych techników pincetą ze znalezionego w lesie pod
    Lockerbie nadpalonego kawałka koszuli. Śledztwo trwało prawie trzy
    lata.

    Faza zbierania szczątków w Lockerbie trwała pięć miesięcy. Znaleziono
    około 1200 fragmentów wraku. Ponad 1000 policjantow i żołnierzy
    ręcznie wyzbierało z powierzchni kilkunastu kilometrów kwadratowych
    ponad 10 tysięcy innych przedmiotów. Każdy znaleziony przedmiot
    opatrzono etykietką z miejscem i datą znalezienia, umieszczono w
    plastikowej torebce, a następnie po przewiezieniu do centralnego
    magazynu prześwietlono przy pomocy przemysłowej aparatury
    rentgenowskiej, oraz sprawdzono chromatografem gazowym na obecność
    śladow materiałów wybuchowych.

    http://dnausers.d-n-a.net/dnetGOjg/Lockerbie.htm

    Naturalnie tak samo będzie w Smoleńsku, bo inaczej być nie może. A
    może nawet dokladniej, bo nie był to zwykły lot pasażerski.

    Pogłoski, jakoby miejsce katastrofy pod Smoleńskiem zostało przeorane
    spychaczami w niecały miesiąc po wypadku, to z pewnością potwarz.

    Załącznik medyczny do raportu o przyczynach katastrofy Tu-154M nr 101
    omawiający wyniki sekcji zwłok ofiar będzie niezawodnie odpowiadał co
    najmniej takim standardom medycyny wojskowej jak te opisane w
    amerykańskich przepisach Medical Aspects of Army Aircraft Accident
    Investigation (Army Regulation 40-21, Headquarters Department of the
    Army Washington, DC 23 November 1976, Unclassified)

    http://www.army.mil/usapa/epubs/pdf/r40_21.pdf.

    A zapewne nawet jeszcze ściślejszym, bo amerykańskie przepisy wojskowe
    sformułowano dla potrzeb rutynowych dochodzeń dotyczących śmierci
    członków załogi w wypadkach treningowych w lotnictwie wojskowym, a nie
    na potrzeby śledztwa nad przyczynami katastrofy o wadze
    ogólnopaństwowej, w której ginie głowa państwa i generalicja.

    Zgodnie z art. 3 ust.7 tej instrukcji, w ciągu 96 godzin po
    zakończeniu ostatniej sekcji zwłok, wszystkie protokoły sekcji,
    preparaty mikroskopowe, próbki tkanek zakonserwowane w bloczkach
    parafinowych i innymi sposobami, zbiór fotografii ofiar przed i po
    przewiezieniu z miejsca wypadku oraz zdjęcia rentgenowskie mają zostać
    przekazane do dyspozycji wojskowego instytutu medycyny sądowej.
    Zgodnie z załącznikiem A, punkt 4, część E do instrukcji nr 40-21,
    każdy protokół sekcji każdej z osobna ofiary wypadku musi oprócz
    standardowego opisu medycznego zawierać następującą informację:

    1. Szacunkowy czas przeżycia od momentu uderzenia o ziemię.
    2. Datę i godzinę śmierci.
    3. Ślady ognia na zwłokach powstałe przed i po uderzeniu samolotu o
    ziemię, oraz obecność na zwłokach błota, ziemi lub śladów paliwa.
    4. Szacunkowy czas wystawienia zwłok na działanie ognia.
    5. Położenie zwłok lub fragmentów zwłok na miejscu wypadku względem
    szczątków samolotu.
    6. Obrażenia (osobno i szczegółowo opisane mają być obrażenia głowy,
    twarzy, szyi, krtani, barków, piersi, korpusu, miednicy, ramion, nóg,
    dłoni i stóp).
    7. Przyczyny doznanych poparzeń (pożar, kontakt z paliwem, płynem
    hydraulicznym, innymi substancjami).
    8. Przyczyny obrażeń mechanicznych (uderzenie o części samolotu -
    szczegółowy opis, lub o inne przedmioty - szczegółowy opis).
    9. Kolejność doznanych obrażeń (opisać kolejno obrażenia odniesione
    przed wypadkiem, obrażenia spowodowane podczas pierwszego zderzenia z
    ziemią, podczas ew. kolejnych zderzeń z ziemią lub innymi obiektami,
    podczas ew. dalszego toku wypadku).

    Pogłoski, jakoby w rosyjskich protokołach sekcji pisano po prostu
    "przyczyna śmierci: mnogie obrażenia", to z pewnością potwarz.


    Kodycyl technologiczny:

    Być może nie wszystko jest stracone na zawsze w smoleńskiej mgle, bo
    obecność w rękach prywatnych przedmiotów odnalezionych na miejscu
    katastrofy stwarza realną możliwość społecznego poszukiwania
    pełnoprawnych dowodów, by zastąpić nimi dymiący nagan.

    Sceptycy, kórych nie obezwładniła dotychczasowa eksplozja braterstwa
    polsko-rosyjskiego, zastanawiają sie m.in. nad przyczynami całkowitej
    dezintegracji środkowej części samolotu, czyli kabiny pasażerskiej.

    Odłamana część ogonowa i usterzenie zachowały się w stanie podobnym,
    jak widoczny na zdjęciach z miejsc podobnych katastrof lotniczych.
    Kabina pasażerska natomiast jest w kawałkach, rozmiarów, tak na oko,
    pół metra na pół metra.

    Ciała są podobno zmasakrowane, pozrozrywane, poparzone, choć ani
    wybuchu, ani dużego pożaru paliwa na miejscu wypadku nie było -
    prawdopodobnie ze względu na brak kontaktu gorących silników,
    odłamanych razem z cześcią ogonową, ze zbiornikami paliwa w
    skrzydłach, odłamanych kilkadziesiąt metrów dalej, jak i ze względu na
    brak iskier przy uderzeniu metalowego kadłuba o podmokły grunt.

    Nic nie wiadomo o stanie kabiny załogi. Kokpit, z natury rzeczy
    zawierający kluczowy materiał dowodowy, znikł z powierzchni planety.
    Ani jednego zdjęcia. Nie wiadomo, czy kabina pilotów odłamała się od
    reszty kadłuba tak samo jak część ogonowa, czyli mniej więcej w
    całości, poszła w drzazgi, czy magicznie wysublimowała w atmosferę.

    Jako niepoprawny sceptyk, nihilista i oszołom uważam, że zarówno
    (niedostępne nam jeszcze na razie) szczątki samolotu jak i przedmioty
    znalezione na miejscu wypadku oraz zwłoki ofiar mogłyby potwierdzić
    lub wykluczyć hipotezę eksplozji wolumetrycznej w kabinie
    pasażerskiej, która jest zgodna z widocznym na zdjęciach stanem wraku
    oraz pogłoskami na temat stanu zwłok.

    Osobom zainteresowanym fizyką takich eksplozji i sposobem ich
    przeprowadzania polecam kwerendę literatury tematu, z użyciem fraz
    kluczowych: UCVE (unconfined cloud vapour explosion), CCVE (confined
    cloud vapor explosion) oraz BLEVE (boling liquid expanding vapor
    explosion).

    O ile analiza spektrometryczna znalazłaby na miejscu katastrofy, w
    szczątkach samolotu lub na zwłokach ofiar tlenek etylenu, tlenek
    propylenu, azotan izopropylu, aluminium, magnez lub cyrkon o wysokiej
    czystości, w postaci pyłów o innym składzie niż stopy użyte w
    konstrukcji samolotu, kompleksowe związki metaloorganiczne zawierające
    fluor i metale lekkie, niewytłumaczalnie wysokie stężenie fluoru, albo
    nanocząsteczki metali, to taka sygnatura wskazywałaby na eksplozję
    wolumetryczną, zwaną przez Rosjan termobaryczną.

    Całkowicie przypadkowo tak się składa, że Rosjanie są pionierami
    użycia eksplozji termobarycznych w technice wojskowej. Około litr
    płynu w głowicy pocisku do ręcznej wyrzutni "???-? ?????",
    eksplodującego jako aerozol wypełniający pomieszczenie w ostrzelanym
    "trzmielem" budynku, daje ten sam efekt, co pocisk haubicy 152mm -
    zawsze zabija wszystkich w pomieszczeniu i prawie wszystkich w
    budynku, a często burzy budynek, co Rosjanie praktycznie sprawdzili w
    Czeczenii.

    Niczego to naturalnie nie dowodzi, do czasu zbadania spektroskopem
    masowym (MS) przedmiotów z katastrofy, znajdujących się obecnie w
    rękach prywatnych.

    Kodycyl medyczny:

    Czy te zwłoki, które przetrwały mniej więcej w całości, prześwietlono?
    Eksplozja termobaryczna zabija bardzo charakterystycznym mechanizmem
    'blast injury' obejmującym m.in obrażenia płuc wywołane skokowym
    wzrostem ciśnienia w pomieszczeniu do ponad 3MPa. Te obrażenia płuc
    mają bardzo charakterystyczny obraz radiologiczny na zdjęciach
    rentgenowskich klatki piersiowej, zwany 'butterfly', czyli motylem.
    Najbardziej kompetentna w ocenie diagnostycznej takich zdjęć jest
    medycyna izraelska, z powodu dużego doświadczenia z ofiarami
    terrorystycznych zamachów bombowych w miejscach publicznych. Wystarczy
    wysłać zdjęcia rentgenowskie z prośbą o opinię. Czy oszacowano
    temperaturę, jaka działała na spalone zwłoki? Medycyna sądowa ma na to
    rozmaite sposoby. Pożar paliwa lotniczego osiąga 900-1100 stopni
    Celsjusza, eksplozja termobaryczna ma 2500-3000 stopni i bardzo wysoki
    gradient wzrostu temperatury.

    Kodycyl ekonomiczny:

    Czy i kiedy dostaniemy z powrotem od Rosjan wrak samolotu, a raczej
    jego części złożone luzem na kupę, której RP jest nadal pełnoprawnym
    właścicicielem, bo samolot był kupiony od Rosjan i całkowicie
    zapłacony? Czy też zgodzimy się z Rosjanami że to bez sensu, i wrak
    pojedzie prosto do rosyjskiej huty, a my wielkodusznie nie będziemy
    się domagać nawet zapłaty za złom?

    Kodycyl archeologiczny:

    Ewentualne zaoranie, przekopanie, zabetonowanie, (niepotrzebne
    skreślić) miejsca katastrofy nie pomoże jako antidotum na ewentualną
    komisję śledczą za 50 lat. Ślady podejrzanych substancji, jeśli się
    tam znajdują, bedą wykrywalne spektrometrycznie w praktyce do końca
    świata. To samo dotyczy ewentualnych ekshumacji ofiar przez pokolenie
    naszych wnuków.

    Może natomiast pomóc w udaremnieniu przyszłego śledztwa zdjęcie z
    obszaru katastrofy całej wierzchniej warstwy gruntu, przynajmniej 1 m
    w głąb, i jej wywiezienie w jakieś nieujawnione miejsce. Nie zdziwi
    mnie zatem, jeśli miasto Smoleńsk nagle zacznie budować na tym terenie
    np. największy na świecie podziemny parking, centrum handlowe na trzy
    piętra w głąb, albo super-basen kąpielowy o powierzchni kilku
    hektarów.



  • 2. Data: 2010-05-08 16:43:33
    Temat: Re: Dymiacy walter czekistów
    Od: zenek <z...@o...pl>

    http://www.smp.lh.pl/s/15/735.jpg


  • 3. Data: 2010-05-09 00:58:10
    Temat: Re: Dymiacy walter czekistów
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Charlie delta wrote:

    > zaś polski prezydent
    > zginął z woli Boga, Historii i nieszczęśliwego zbiegu okoliczności.

    ke ???
    przeciez to ksiazkowy CFIT byl

    PS:
    i przepraszam za karmienie trola

    --
    T.F.


  • 4. Data: 2010-05-09 01:06:05
    Temat: Re: Dymiacy walter czekistów
    Od: "george" <g...@v...pl>


    "Charlie delta" <c...@g...com> wrote in message
    news:ef66732a-8370-461a-98dc-82cd9cc68ac1@e1g2000yqe
    .googlegroups.com...
    od prawdy nie mozna uciekać !

    http://wtemaciemaci.salon24.pl/178536,dymiacy-nagan


    im bardziej zwiększasz czestotliwość tym bardziej szkodzisz sprawie o której
    mówsz.
    no chyba ze taki twój cel.

    george


  • 5. Data: 2010-05-09 01:32:49
    Temat: Re: Dymiacy walter czekistów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Charlie delta <c...@g...com> writes:

    > Ja mam naturalnie głęboką wiarę, że Rosja to jest całkiem normalne
    > państwo. W związku z tym nie mam naturalnie żadnych wątpliwości, że
    > kiedy we właściwym czasie opublikowany zostanie raport międzynarodowej
    > komisji badającej przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M nr 101, dn. 10
    > kwietnia 2010r. w okolicach lotniska Smoleńsk-Siewiernyj, to ten
    > dokument będzie wyglądał tak samo, albo bardzo podobnie, jak raport
    > francuskiego Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la Sécurité de
    > l'Aviation Civile (BEA) w sprawie przyczyn katastrofy samolotu
    > Concorde, rejestracja F-BTSC, dn. 25 lipca 2000 r. w Gonesse pod
    > Paryżem.

    Mam nadzieje ze nie, akurat tamte np. wnioski BEA sa przynajmniej
    kontrowersyjne.

    > Być może ten rosyjski raport będzie nawet jeszcze większy i
    > dokładniejszy od francuskiego, bo w końcu w katastrofie Concorde nie
    > zginął prezydent Republiki Francuskiej z małżonką, elita życia
    > politycznego Francji oraz dowództwo francuskich sił zbrojnych, tylko
    > wycieczka niemieckich biznesmenów.

    To nie powinno miec wplywu na komisje badajaca katastrofe.

    > W katastrofie Concorde jako jej pierwotną przyczynę zidentyfikowano
    > pasek blachy tytanowej o wymiarach 43x4 cm, leżący w charakterze
    > śmiecia na pasie startowym, który podczas startu Concorde przeciął
    > jedną z opon samolotu.

    Interpretacja.
    Przyczyn bylo wiecej, natomiast w odroznieniu od tej jednej wiele
    z nich nie powinno miec szansy zaistniec (o sterylnych pasach nie
    slyszalem, zawsze jest takie ryzyko).
    BTW glownym zarzutem zwiazanym z tym elementem bylo wykonanie go ze
    stopu tytanu (a nie ze stopu aluminium). Tak jakby opony nie pekaly bez
    zadnych obcych elementow.

    > W dochodzeniu w sprawie przyczyn katastrofy lotu PanAm 103, który
    > rozbił się w szkockim miasteczku Lockerbie 21 grudnia 1988 r. w wyniku
    > eksplozji bomby w ładowni bagażowej, koronnym dowodem rzeczowym stał
    > się strzęp płytki obwodu drukowanego o wymiarach 0,8 x 1,25 cm, który
    > był częścią elektronicznego zapalnika czasowego bomby i został wyjęty
    > przez policyjnych techników pincetą ze znalezionego w lesie pod
    > Lockerbie nadpalonego kawałka koszuli. Śledztwo trwało prawie trzy
    > lata.

    A nie pomyslales ze nikt nie wiedzial co sie stalo? Zupelnie inna
    sytuacja. W tej chwili praktycznie wiadomo, ze przyczyna katastrofy
    w Smolensku bylo zejscie pilotow ponizej bezpiecznej wysokosci. Nie
    wiadomo (byc moze) tylko dlaczego to zrobili.

    > Sceptycy, kórych nie obezwładniła dotychczasowa eksplozja braterstwa
    > polsko-rosyjskiego, zastanawiają sie m.in. nad przyczynami całkowitej
    > dezintegracji środkowej części samolotu, czyli kabiny pasażerskiej.

    Zapis parametrow lotu (FDR) z pewnoscia bardzo latwo pokaze przyczyne.
    BTW na pokladzie bylo cos w rodzaju QAR (?) i GPS, ktore maja byc
    odczytywane przez Amerykanow (i Polakow jako producentow jednego
    z urzadzen?).

    > Nic nie wiadomo o stanie kabiny załogi. Kokpit, z natury rzeczy
    > zawierający kluczowy materiał dowodowy,

    Nope, kluczowym materialem sa rejestratory, a te znajduja sie z tylu,
    i akurat nie znikly. Teoretycznie mozna podmienic zawartosc FDR (np.
    uzywajac symulatora), ale ryzyko wykrycia czegos takiego byloby bardzo
    duze.

    > Czy te zwłoki, które przetrwały mniej więcej w całości, prześwietlono?
    > Eksplozja termobaryczna zabija bardzo charakterystycznym mechanizmem
    > 'blast injury' obejmującym m.in obrażenia płuc wywołane skokowym
    > wzrostem ciśnienia w pomieszczeniu do ponad 3MPa. Te obrażenia płuc
    > mają bardzo charakterystyczny obraz radiologiczny na zdjęciach
    > rentgenowskich klatki piersiowej, zwany 'butterfly', czyli motylem.

    Ciekawe czy taka eksplozja odwraca tez samolot na plecy?
    Bo utrata znaczacej czesci powierzchni skrzydla, owszem.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 6. Data: 2010-05-09 07:31:51
    Temat: Re: Dymiacy walter czekistów
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Krzysztof Halasa napisał
    > Charlie delta

    Co jest? Człowiek z rana przegląda wiadomości i ostatnie cztery sztuki to
    popis idiotów (Paweł, T.F., george, Krzysztof Halasa) zaśmiecających grupę
    dyskusjami NTG. Niewiarygodne jak bardzo się takie niedorozwoje rozpanoszyły
    w miejscu, gdzie wydawałoby się, że ludzie poniżej pewnego poziomu nie
    wchodzą... :(

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl


  • 7. Data: 2010-05-09 07:49:54
    Temat: Re: Dymiacy walter czekistów
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 09 May 2010 03:32:49 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    [wycięto bzdety]

    Idź na *.wgpw, tam i tak jest śmietnik.

    AK

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1