  • 1. Data: 2011-02-22 22:44:48
    Temat: Działalność gospodarcza w UK a konto firmowe w PL.
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    Witam
    Moja sytuacja wygląda tak, że od kilku lat mieszkam na stałe w UK. Prowadzę
    działalność jednoosobową zwaną tu selfemployed czyli samozatrudnienie i tu
    również płacę podatki. Zajmuję się głównie handlem. Mam stałych klientów w
    Polsce i do tej pory korzystałem z mojego indywidualnego konta w mBanku
    rozliczając się z nimi. Zastanawiam się czy polski US nie przyczepi się kiedyś
    do tego i czy nie bezpieczniej byłoby otworzyć konto firmowe/biznesowe. Niestety
    mBank takiego nie oferuje jeśli nie jestem polską firmą. No więc pytanie czy
    zakładac to konto czy jechac na indywidualnym jak dotychczas ? i jeśli tak to
    gdzie najlepiej ? w jakim banku ? wymagania to minimum formalności i opłat oraz
    dostęp przez Internet (co chyba jest już standardem) a gdyby jeszcze mogli
    wysłać umowę kurierem do UK to już wogóle byłoby super bo wycieczka do ojczyzny
    tylko w tym celu mi się nie uśmiecha.

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2011-02-22 22:50:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zastanawiam
    > się czy polski US nie przyczepi się kiedyś do tego i czy nie
    > bezpieczniej byłoby otworzyć konto firmowe/biznesowe.

    nie może się przyczepić, nie ma żadnego przepisu prawa, który
    zabraniałby korzystania z takiego konta do rozliczeń z tyt. dz. gosp.

    jedynie bank, w regulaminie konta, może takie zastrzeżenie zawrzeć ;-)

    było już wiele razy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS