-
1. Data: 2003-03-04 14:32:06
Temat: Dziwne obliczenia :)
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
ok 360 zl - tyle srednio wydal MultiBank na zdobycie jednego klienta.
MultiBank wydal prawie dwa razy wiecej na reklame niz mBank w 2002
roku
No niech ja znajde czas, zeby porownac dane dotyczace ilosci zdobytych
klientow.... :), wydana kase na reklame i takie tam.
Ale jednak widac, ze koszt zdobycia nowych klientow w bankach
wirtualnych jestduza tanszy... Hmm trzeba to zanotowac :)
--
Michal 'Amra' Macierzynski
www.prnews.pl - swiat e-bankowosci
-
2. Data: 2003-03-04 14:46:48
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "Dave" <w...@o...pl>
Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
> ok 360 zl - tyle srednio wydal MultiBank na zdobycie jednego klienta.
to jak mi zaplaca polowe to zaloze konto u nich..:-)
> MultiBank wydal prawie dwa razy wiecej na reklame niz mBank w 2002
> roku
> No niech ja znajde czas, zeby porownac dane dotyczace ilosci zdobytych
> klientow.... :), wydana kase na reklame i takie tam.
>
> Ale jednak widac, ze koszt zdobycia nowych klientow w bankach
> wirtualnych jestduza tanszy... Hmm trzeba to zanotowac :)
tak bylo i sadze ze juz nie jest. Magnesem przyciagajacym do mBanku bylo
oprocentowanie i brak oplat. Teraz oprocentowanie jest slabiutkie i nie ma
co przyciagac a co chwila pojawiaja sie coraz nowsze oplaty... Mbank
zastosowal dobra sztuczke - wmowil ludziom ze beda bezplatni i beda dzielic
sie zyskiem z klientami i to dalo efekt. Problem w tym ze z obietnic
przestaje sie wywiazywac - i stad coraz wolniejszy wzrost liczby klientow (a
liczba internautow np. rosnie bardziej).
Kto na tym wygra czas pokaze.
D.
-
3. Data: 2003-03-04 14:56:42
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "jo44" <j...@o...pl>
Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał w wiadomości ...
>
> Ale jednak widac, ze koszt zdobycia nowych klientow w bankach
> wirtualnych jestduza tanszy... Hmm trzeba to zanotowac :)
>
Porównaj jeszcze klientów Multi i mBanku. To nie ta sama półka.
A i zyski z nich inne.
-
4. Data: 2003-03-04 15:01:28
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>
Użytkownik "jo44" <j...@o...pl> napisał
> Porównaj jeszcze klientów Multi i mBanku. To nie ta sama półka.
> A i zyski z nich inne.
Ano wlasnie !!! IMHO liczba klientow MB jest calkiem spora, jak na krotki czas
dzialania tego "banku". No i klienci MB sa przyzwyczajeni od samego poczatku do
oplat...
-
5. Data: 2003-03-04 15:16:30
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "blad" <b...@W...pl>
Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
> ok 360 zl - tyle srednio wydal MultiBank na zdobycie jednego klienta.
> MultiBank wydal prawie dwa razy wiecej na reklame niz mBank w 2002
> roku
>
> No niech ja znajde czas, zeby porownac dane dotyczace ilosci zdobytych
> klientow.... :), wydana kase na reklame i takie tam.
>
> Ale jednak widac, ze koszt zdobycia nowych klientow w bankach
> wirtualnych jestduza tanszy... Hmm trzeba to zanotowac :)
w Galerii Mokotow niedaleko fontanny jeden taki z Multi rozlozyl kramik i
szuka nowych klientow.
Przy okazji zobaczylem tam ciekawostke na planie budynku - w dziale "inne"
jest jak byk "city bank" - a citi chyba śpi i nie reaguje na to ;-)
*** blad ***
-
6. Data: 2003-03-04 15:18:10
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>
Tue, 4 Mar 2003 16:16:30 +0100 "blad" <b...@W...pl> wrote:
> jest jak byk "city bank" - a citi chyba ?pi i nie reaguje na to ;-)
The city never sleeps ;-)
Szymon
-
7. Data: 2003-03-04 15:22:44
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "Glenn" <g...@g...pl>
Szymon Marjanski wrote:
> The city never sleeps ;-)
Your city never sleeps :D
Pozdrowienia,
Glenn
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2003-03-04 15:54:43
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
jo44 wrote:
> Porównaj jeszcze klientów Multi i mBanku. To nie ta sama półka.
> A i zyski z nich inne.
A porownywania to troche bede mial ;)
W obliczeniach wychodzi, ze koszt zdobycia klienta w PKO BP i Pekao SA
to 41 zl!
Rekordzista Millennium kosztowalo to 1319 zl.
Oczywiscie obliczenia te sa troche naiwne ;) bo nie obejmuja innych
wydatkow na promocje, budowe marki itp.
Oczywiscie klient klientowi nie jest rowny i o tym trzeba pamietac.
(aczkolwiek mozna np ilosc depozytow dzielic na liczbe klientow z
kredytami dla detalu podobnie ;). Chodzi oczywiscie o efekty reklamy.
Okazuje sie, ze niekoniecznie duze pieniedze pakowane w reklame
skutkuja duzym wzrostem ilosci klientow.
Trzeba tez pamietac - ze raczej nie mozna porownywac PKO BP z
mBankiem, ale mBank z Inteligo i VW bankiem (ten ostatni raczej na
sile ;), PKO BP z Pekao SA
BZWBK z BPHPBK i ING BS
KB, Lukas, BGZ i ewentualnie Citi
Te porownania beda juz bardziej mierodajne :)
-
9. Data: 2003-03-04 16:04:35
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
> ok 360 zl - tyle srednio wydal MultiBank na zdobycie jednego
> klienta. MultiBank wydal prawie dwa razy wiecej na reklame niz
> mBank w 2002 roku
update
w 2002 kazdy klient kosztowal Multi 330 zl wydatkow na sama reklame.
-
10. Data: 2003-03-05 07:32:39
Temat: Re: Dziwne obliczenia :)
Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>
Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:b42e7e$4m3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> > Ale jednak widac, ze koszt zdobycia nowych klientow w bankach
> > wirtualnych jestduza tanszy... Hmm trzeba to zanotowac :)
>
> tak bylo i sadze ze juz nie jest. Magnesem przyciagajacym do mBanku bylo
> oprocentowanie i brak oplat. Teraz oprocentowanie jest slabiutkie i nie ma
> co przyciagac a co chwila pojawiaja sie coraz nowsze oplaty...
Oprocentowanie jest slabiutkie, bo takie sa realia w gospodarce rynkowej. Sa
inne sposoby aby pieniadze zarabialy lepiej na siebie.
Jesli porownac stosunek oprocentowania przed 2 lat np w mBanku PeKaO SA, to
i tak nie jest zle.
Jesli chodzi o to, ze nie ma co przyciagac klientow, to tez sie nie zgodze
:-)
Przelewy nadal sa darmowe, a bank zafundowal nam mozliwosc darmowego
nabywania i zbywania jednostek TFI.
> Mbank
> zastosowal dobra sztuczke - wmowil ludziom ze beda bezplatni i beda
dzielic
> sie zyskiem z klientami i to dalo efekt. Problem w tym ze z obietnic
> przestaje sie wywiazywac - i stad coraz wolniejszy wzrost liczby klientow
(a
> liczba internautow np. rosnie bardziej).
Wiazalbym to bardziej z oslabiona kampania reklamowa i czesciowym nasyceniem
rynku. Nigdy tez nie obiecywano, ze do konca swiata wszystko w mB bedzie
bezplatne. Porownujac przyrost depozytow i klientow w stosunku do innych
bankow, mBank nadal trzyma sie mocno.
Waldek