  • 1. Data: 2012-05-16 18:44:06
    Temat: EUR/PLN
    Od: maruda <m...@n...com>

    Czołem.
    Pewno ja gupi jezdem, ale pojąć nie mogę jak można tłumaczyć wzrost
    PLN/EUR kryzysem greckim?
    Jeśli bajzel w Grecji uderza w EUR, a my podobno jesteśmy jakąś zieloną
    wyspą z własną walutą, to PLN w stosunku do EUR powinno zyskiwać.
    A skoro jednak traci, to nasza zielona wyspa dzięki działaniom rządu
    tonie szybciej, niż euroland.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 2. Data: 2012-05-16 19:01:15
    Temat: Re: EUR/PLN
    Od: "Konfabulator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    maruda <m...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > wyspą z własną walutą, to PLN w stosunku do EUR powinno zyskiwać.
    > A skoro jednak traci, to nasza zielona wyspa dzięki działaniom rządu

    Bo nie rozumiesz, że dla większych inwestorów Polska i Grecja to jedno i to
    samo bagno. Różnica taka, że to co umoczyli w Grecji to już realna strata, a
    to co zainwestowali w Polsce jeszcze można częściowo wyprzedać, więc sprzedają
    co się da i uwierz mi, że oni nie chcą mieć złotówek tylko jakąś walutę coś
    wartą, więc wymieniają póki co na EUR i USD. A skoro jest wyprzedaż na
    giełdzie i powstaje z tego dużo złotówek za które kupuje się USD i EUR to PLN
    staje się nic nie warty, a tym samym pozostałe waluty drożeją.

    Dziś mieliśmy piękną interwencję BGK i jutro pewnie dalsze spadki.

  • 3. Data: 2012-05-16 19:25:05
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Bo nie rozumiesz, że dla większych inwestorów Polska i Grecja to jedno i
    > to samo bagno.

    Inwestor = idiota?

  • 4. Data: 2012-05-16 19:31:13
    Od: "Konfabulator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Inwestor = idiota?

    Powyżej pewnego stanu konta nikt nie pyta o inteligencję ;) A poważnie to
    chyba nie myślisz, że taki inwestor z kilkoma miliardami dolarów siedzi
    osobiście przed kompem i rozważa czy dziś kupi akcje tej czy innej firmy?
    Bardziej rozważa, razem z kolegami miliarderami, czy w tym tygodniu będą
    ruchać drobnych graczy w USA, w zachodniej Europie, wschodniej Europie, Afryce
    czy Azji. Teraz postanowili wyruchać całą Europę, a że u nas wystarczy
    przekupić kilku tzw. analityków i puścić kilka milionów dolców i już kolejka
    jeleni uruchamia stop-lossy to korzystają do woli.

  • 5. Data: 2012-05-16 23:09:50
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

> [...]
    > wyspą z własną walutą, to PLN w stosunku do EUR powinno zyskiwać.
    > A skoro jednak traci, to nasza zielona wyspa dzięki działaniom rządu tonie

    Ta "zielona wyspa" to tylko według rządu a inwestorzy mają analityków i
    na takie brednie nie dają się nabrać.
    Jeśli inwestycja nie przynosi dochodów to się wycofują, a u nas większość
    normalnych (czytaj nieskorumpowanych) inwestycji przynosi tylko straty.
    Natomiast sprawa Grecji tak ma się do wartości PLN jak sprawa strajku
    śmieciarzy w Gwatemali.

  • 6. Data: 2012-05-17 09:53:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    zaemka napisał(a) :
    > Natomiast sprawa Grecji tak ma się do wartości PLN jak sprawa strajku
    > śmieciarzy w Gwatemali.

    Związane z Gwatemalą, choć nie za bardzo z tematem, ale kto to wie :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=4j_o-F9Mv7Q

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]