  • 1. Data: 2009-11-25 13:16:17
    Temat: EURUSD
    Od: macieks <m...@g...com>

    EURUSD po wybiciu od dwóch godzin nie daje mi spokoju.
    Niby waluty wyprzedzają giełdy.

    Prorok czy pułapka :)

  • 2. Data: 2009-11-25 13:28:48
    Temat: Re: EURUSD
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    macieks wrote:

    > EURUSD po wybiciu od dwóch godzin nie daje mi spokoju.
    > Niby waluty wyprzedzają giełdy.
    >
    > Prorok czy pułapka :)

    Znaczy, że co? Że będzie rosło? IMHO mało prawdopodobne. Na razie jesteśmy
    na oporze i tanio można grać na spadek.

  • 3. Data: 2009-11-25 13:35:15
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 25 Lis, 14:28, Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>
    wrote:

    > Znaczy, że co? Że będzie rosło? IMHO mało prawdopodobne. Na razie jesteśmy
    > na oporze i tanio można grać na spadek.

    Na razie trzącha :)
    Mnie to dzisiaj tylko OIL interesuje

  • 4. Data: 2009-11-25 19:13:00
    Od: macieks <m...@g...com>

    wrote:

    > Znaczy, że co? Że będzie rosło? IMHO mało prawdopodobne. Na razie jesteśmy
    > na oporze i tanio można grać na spadek.

    Odnośnie mało prawdopodobne. Masz racje.
    Też widzę górne wielomiesięczne ograniczenie kanału (USA)
    Rynki w USA już prawie walą w dużą spadkową linie trendu poprowadzoną
    od 2007.
    Dywergencje na dziennych jak diabli. Nie ma miejsca na wzrosty :)

    A ta cholera EURUSD dziś zapragnęła bić roczne rekordy :)
    Jedna z ważniejszych rzeczy jakiej nauczyłem się podczas minionej
    bessy to:
    Na naszym rynku. Zanim szedł duży ruch na akcjach/kontraktach, kilka/
    kilkanaście godzin (1 dzień) wcześniej był ruch w kierunku na walucie.

    Także niebawem się wyjaśni:
    Prorok czy pułapka :)

  • 5. Data: 2009-11-25 21:10:06
    Od: mwojc <m...@j...pl>

    Dnia 25-11-2009 o 20:13:00 macieks <m...@g...com> napisał(a):

    > Dywergencje na dziennych jak diabli. Nie ma miejsca na wzrosty :)

    E tam nie ma miejsca. Przynajmniej panika jeszcze musi być.

    pzdr,
    --
    Marek

  • 6. Data: 2009-11-26 15:46:31
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    macieks wrote:

> [...]
    > Na naszym rynku. Zanim szedł duży ruch na akcjach/kontraktach, kilka/
    > kilkanaście godzin (1 dzień) wcześniej był ruch w kierunku na walucie.

    Wygląda na to, że miałem rację. Dolar się trochę umocnił, złotówka leci na
    łeb. Wig20 ostatecznie odbił się od oporu i poleci w okolice 2280. Co z
    tego, skoro ja już zdążyłem spanikować i pozamykałem krótkie. Dobrze
    chociaż, że długiej na USDPLN nie pozbyłem się w dołku. Jakbym umiał
    konsekwentnie trzymać się oczywistych sygnałów, to byłbym milionerem... A
    tak. Cóż. Trzeba odrabiać straty ;)

  • 7. Data: 2009-11-26 16:05:02
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 26 Lis, 16:46, Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > chociaż, że długiej na USDPLN nie pozbyłem się w dołku. Jakbym umiał
    > konsekwentnie trzymać się oczywistych sygnałów, to byłbym milionerem... A

    Na chwilę obecną wychodzi, że to wybicie było jednak fałszywe.
    Czyli pułapka.
    Jestem pod wrażeniem dzisiejszego USA, niby nie pracują, a tu takie
    ruchy :)

  • 8. Data: 2009-11-26 17:42:42
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 26-11-2009 o 16:46:31 Delfino Delphis
    <D...@w...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > chociaż, że długiej na USDPLN nie pozbyłem się w dołku. Jakbym umiał
    > konsekwentnie trzymać się oczywistych sygnałów, to byłbym milionerem... A

    Dobre uwagi, ale nie ciesz się za bardzo tym USD. Zobacz półroczny wykres
    z przymruzonymi oczami. USD może mieć kłopot z przebiciem 2,80.
    Nie nazwałbym tego jeszcze zmianą trendu.
    W20 wychodzi mi w podobnym miejscu PZ. Nie mam pozycji na kontraktach.
    Dziś juz przez chwile myslałem że pójdzie w trójkąt. Na pocieszenie:
    podobno są gracze, którzy
    nie graja długich w bessie i krótkich w hossie.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 9. Data: 2009-11-26 19:44:42
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Zbyszek wrote:

    > Dobre uwagi, ale nie ciesz się za bardzo tym USD. Zobacz półroczny wykres
    > z przymruzonymi oczami. USD może mieć kłopot z przebiciem 2,80.
    > Nie nazwałbym tego jeszcze zmianą trendu.

    Co do tego to racja. Take profit na 2.8 i znowu krótka. USDPLN wygląda
    pięknie dla analityka technicznego. Aż chce się zarabiać.

> [...]
    > podobno są gracze, którzy
    > nie graja długich w bessie i krótkich w hossie.

    Hmm. Ogólnie ja staram się tego trzymać. Zajmować pozycje tylko zgodnie z
    trendem i ucinać w maximum, po czym czekać aby znowu zająć. Głównie
    dlatego, że pozycja przeciw trendowi daje znacznie mniejszy zysk. W
    trendzie wzrostowym od głównego oporu do wsparcia jest znacznie mniej niż
    od wsparcia do oporu i zarobienie na tym kawałku to nie lada wyczyn. W
    trendzie spadkowym jest jeszcze gorzej.