  • 1. Data: 2010-02-05 08:57:19
    Temat: [Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
    Od: Magniana <...@a...pl>

    Cześć

    Proszę o sugestie co mogę teraz najlepszego zrobić: (sprawę opisałem już w jednym
    wątku Mertium+Open+Eurobank, ale teraz dodatkowo nie ma nigdzie kasy, zakładałem
    sobie lokaty w Meritum)

    1. Przelew z Eurobanku-->Meritum
    2. Zwrot przelewu do Eurobanku (Meritum odrzuca przelew gdyż nadawca nie jest zgodny
    z danymi wnioskowanej lokaty)
    3. Odrzucenie odbioru przelewu przez Eurobank (dane odbiorcy przelewu są inne aniżeli
    właściciela konta)
    4. Zwrot przelewu Eurobank-->Meritum

    Nie mam ani pieniędzy, ani lokat. Jak to sie stalo:

    Jest Klient A w Eurobanku o koncie 001 oraz Klient B o koncie 002, który jest
    współwłaścicielem do konta 001
    Gdy wyślę przelew z systemu transakcyjnego Eurobanku klienta B jednak z konta 001
    (którego jest współwłaścicielem) to w danych przelewu mam
    co następuje: Dane nadawcy Klient B numer konta 001

    Teraz gdy Meritum zwraca pieniądze to zwraca także na konto 001 a jako odbiorcę
    wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew.

    Pytanie do Was czy lepiej walczyć z Eurobankiem by przyjęli przelew z Meritum mimo że
    odbiorca jest niewłaściwy (w końcu to przez błąd ich systemu zaczął się problem) czy
    wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku tylko
    zmieniając odbiorcę.

    --
    Magnana

  • 2. Data: 2010-02-05 09:00:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Magniana" <...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    crostrategy.com...

    > czy wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku
    > tylko zmieniając odbiorcę.

    Ja uważam, że ten scenariusz doprowadzi do sukcesu z najwyższym
    prawdopodobieństwem.

  • 3. Data: 2010-02-05 10:50:21
    Od: "Marcepan" <m...@m...on>

    > Teraz gdy Meritum zwraca pieniądze to zwraca także na konto 001 a jako
    > odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew.

    Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwłaścicielem? Przecież A
    też jest jedynie współwłaścicielem.

  • 4. Data: 2010-02-05 11:11:19
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 11:50:21 +0100, Marcepan napisał(a):

    > Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwłaścicielem? Przecież A
    > też jest jedynie współwłaścicielem.

    Pewnie jest pełnomocnikiem a nie współwłaścicielem.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2010-02-05 11:16:26
    Od: Magniana <...@a...pl>

    On Fri, 05 Feb 2010 12:11:19 +0100, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Pewnie jest pełnomocnikiem a nie współwłaścicielem.

    Tak masz rację, pełnomocnikiem nie współwłaścicielem.

    --
    Magnana

  • 6. Data: 2010-02-05 11:17:27
    Od: Magniana <...@a...pl>

    On Fri, 05 Feb 2010 10:00:42 +0100, MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:

    > Użytkownik "Magniana" <...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    crostrategy.com...

    > Ja uważam, że ten scenariusz doprowadzi do sukcesu z najwyższym
    > prawdopodobieństwem.

    OK tak zrobię, dam znać o efektach.

    --
    Magnana

  • 7. Data: 2010-02-05 11:50:31
    Od: "Tommy" <t...@o...SPAM.pl>

    Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraźnie w umowie z Eurobankiem
    napisane że "Przy realizacji międzybankowych rozliczeń pieniężnych Bank
    posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma
    znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w
    regulaminie rachunku)!

    Jak Eurobank się z tego nie wywiązuje to znaczy że jest shitowym bankiem
    patrz afera z Windykatorem Eurobanku.

  • 8. Data: 2010-02-05 17:01:00
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Tommy napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma
    >znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w

    No właśnie - Eurobank powinien przyjąć bez względu na nazwę osbiorcy.
    Jak się im kręgosłupa nie wyprostuje to zaczną jeszcze adresy porównywać.
    A czy w regulaminie lokat Meritum jest zapis, że nazwa nadawcy musi być
    zgodna z nazwą wnioskodawcy?

    Arek

  • 9. Data: 2010-02-05 17:20:06
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 18:01:00 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > Jak się im kręgosłupa nie wyprostuje to zaczną jeszcze adresy porównywać.
    > A czy w regulaminie lokat Meritum jest zapis, że nazwa nadawcy musi być

    A jak przestaną sprawdzać to przyjdzie sąd i orzeknie, że nie dochowali
    należytej staranności.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma
    _obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_beneficjenta_p
    rzelewu.html

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2010-02-08 02:00:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Robert Kois napisał(a) w wiadomości: <1qd32qawqgb9p$.dlg@kojer.kojer>...

> [...]
    >należytej staranności.
    >http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_m
    a_obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_b

    To nie dziwię się, że bank odrzucił koledze przelew na konto firmy
    (sklepu) z powodu literówki.
    Tylko co mnie obchodzi jakaś pełna nazwa. To moze zrezygnować z numerów
    rachunków skoro ma dochodzić po nazwie?

    Dla mnie paranoja. Ktoś kto pisał przepisy albo je interpretował
    powinien się zastanowić.
    Jeżeli ma wystarczyć numer to ma wystarczyć i basta!
    Albo odwrotnie, zmienić przepis, że nie wystarczy, ale wtedy należy
    zawsze sprawdzać nazwę. Wtedy byłby cyrk, bo licho wie jaką dokładnie
    nazwę bank ma wpisaną w sytemie. Każda literówka lub S.A. zamiast SA
    w nazwie i koniec. A przecież ręcznie nie bedą wszystkich zatwierdzać
    bo koszty by wzrosły wielokrotnie.

    Poza tym nie ma to jak odpowiedzialność zbiorowa... Byle nie
    skarbówka...

    Arek