  • 1. Data: 2010-03-28 18:39:34
    Temat: Federacja Konsumentów Bankowych albo Związek (Klientów) Banków Polskich
    Od: z...@o...pl

    w przypadku reklamacji towaru w sklepie, konsument może korzystać
    z bezpłatnej porady i pomocy np. Konfederacji Konsumentów a oprócz
    tego może się poskarżyć np. w Państwowej Inspekcji Handlowej.

    w przypadku reklamacji w banku, komsument może poskarżyć sie w
    Komisji Nadzoru Finansowego (która i tak banku do niczego nie
    przymusi, na każde postępowanie arbitrażowe bank musi się zgodzić),
    odpowiednika Konfederacji Konsumentów po prostu nie ma, nie istnieje

    Czy moja wiedza jest aktualna? może czegoś nie wiem, a instytucje
    broniące biznesowego lub indywidualnego klienta bankowości ISTNIEJĄ?

  • 2. Data: 2010-03-28 19:04:01
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    > odpowiednika Konfederacji Konsumentów po prostu nie ma, nie istnieje

    Federacja Konsumentów obejmuje ochroną indywidualnych konsumentów
    wszelkich rodzajów usług, w tym również bankowych.

  • 3. Data: 2010-03-28 20:34:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Mar, 20:39, z...@o...pl wrote:

    > Czy moja wiedza jest aktualna? może czegoś nie wiem, a instytucje
    > broniące biznesowego lub indywidualnego klienta bankowości ISTNIEJĄ?
    >
    > --

    Pomijajac to co napisali inni to dodam od siebie:

    - klienci indywidualni - bezplatna pomoc rzecznikow praw konsumentow
    (miejskich i powiatowych), w kazdym miescie lub powiecie musi byc taka
    osoba, bardzo czesto jest to radca prawny. Za darmo pomaga ludziom w
    sprawach konsumenckich

    - klienci biznesowi - wszelkiego rodzaju kancelarie adwokackie, radcow
    prawnych, biura doradztwa prawnego ect. ;) jak sie prowadzi biznes to
    czasami warto "rzucic grosza" na profesjonalna obsluge ;)

  • 4. Data: 2010-03-29 01:49:00
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > (miejskich i powiatowych), w kazdym miescie lub powiecie musi byc taka
    > osoba, bardzo czesto jest to radca prawny. Za darmo pomaga ludziom w

    czy w praktyce taka pomoc świadczona jest tylko na poziomie podstawowym
    i dotyczy standardowych zdarzeń czy obejmuje też przypadki skomplikowane?

    Taki radca prawny (zakładam) ma ogólne pojęcie o prawach konsumenta.

    Czy w przypadku jakiegoś skomplikowanego problemu może on skierować
    konsumenta do reprezentującego konsumentów specjalisty z zakresu
    usług bankowych? Czy sieć rzeczników praw konsumenta korzysta z usług
    specjalistów od jakiejś wąskiej dziedziny? Np. radca prawny posiada
    telefon do "szamana od spraw bankowych", "szamana od bonów towarowych",
    do "szamana od reklamacji w handlu detalicznym" itd itp.?

  • 5. Data: 2010-03-29 08:32:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 29, 3:49 am, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > telefon do "szamana od spraw bankowych", "szamana od bonów towarowych",
    > do "szamana od reklamacji w handlu detalicznym" itd itp.?

    Ojej pytanie zbyt ogolne. Wszystko zalezy ktory rzecznik. Inaczej to
    wyglada zapewne na terenech wiejskich gdzie rzecznikiem jest jakis
    radca wpadajacy do urzedu raz w tygodniu, inaczej np. w Warszawie
    gdzie "rzecznik" to de facto komorka organizacyjna UM - i pracuje tam
    klika (kilkanascie?) osob.