  • 1. Data: 2004-06-05 23:57:27
    Temat: Fundusze
    Od: "Krzysztof Jankowski" <k...@d...pl>

    Witam,

    jestem studentem, mam konto w mBanku
    mam do zalokowania 3tys zlotych
    chcialem na 12 miesiecy zablokowac te pieniadze,
    nie jest to moze duzo ale pozwoli mi wejsc w tajniki oszczedzania :)

    zaczalem od przeszukiwania sieci, portale funduszy na onecie i wp (na wp
    bylo ladnie rozpisane, w miare)
    potem na mBanku, tez jest duzo o tym

    i doszedlem do takich wnioskow:
    jak zostawie na rok na koncie eKonto to bede mial 3%
    jak przeniose na eMax to bedzie 3,9%
    jak zaloze mLokate na 12 miesiecy to 5,55%
    tu narazie wszystko rozumiem, nie ma problemu

    jednak przy funduszach, mam problem
    kupujac j.u. poprzez supermarket w mBanku, nie place prowizji
    kosztuje mnie tylko koszt zarzadzania

    i tak:
    fundusz akcji DWS FIO Top 25 Małych Spółek -
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/DWS_D25M.html
    wg tych tabel, ma aktualna stope zwrotu ok 57% a w tym roku nie spadl
    ponizej 40%

    fundusz hybrydowy BPH Specjalistyczny FIO Aktywnego Zarządzania -
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/BPH_CAZR.html
    wg tabel ma aktualnie pow 19% a w tym roku nie spadl ponizej 10%

    odejmujac koszty zarzadzania to jest i tak wiekszy procent niz na lokacie

    czy inwestowanie w fundusz akcji sie oplaca ?
    wg informacji na wp i w mBanku, inwestowanie w FA dopiero oplaca sie przy
    inwestycjach powyzej roku
    co byscie poradzili ?

    gdzie szukac dalej informacji na ten temat

    od czego zaczac przygode z "rynkami finansowymi" ? :)

    Pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2004-06-06 01:43:59
    Temat: Re: Fundusze
    Od: "Andriej Uljanow" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Jankowski" <k...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > jestem studentem,
    Co studiujesz i gdzie ?

    Pzdr
    Andriej Uljanow
    www.kombinatoryka.w.pl

  • 3. Data: 2004-06-06 07:40:35
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krzysztof Jankowski wrote:

    > jednak przy funduszach, mam problem
    > kupujac j.u. poprzez supermarket w mBanku, nie place prowizji
    > kosztuje mnie tylko koszt zarzadzania

    Nie kosztuje. Koszty zarządzania są już ujęte w wycenie jednostki.
    Twoim zyskiem brutto jest dokładnie to co wynika ze wzrostu notowań
    zakupionych jednostek.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-06-06 07:51:29
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Krzysztof Jankowski wrote:

    > czy inwestowanie w fundusz akcji sie oplaca ?
    > wg informacji na wp i w mBanku, inwestowanie w FA dopiero oplaca sie przy
    > inwestycjach powyzej roku
    > co byscie poradzili ?

    Inwestowanie w fundusze nie jest tak do konca bezpiecznie. Ja np. kiedy
    zaczynalem przygode z funduszami to fundusze obligacyjne dawaly stope
    zwrotu 16-17% natomiast po roku inwestowania daly okolo (-2)-(-3)%.
    Calkiem dobrze ze na gieldzie byla hossa to dalo sie troche zarobic.
    Zakladam ze za rok bedzie stuacja podobna tylko z funduszami akcyjnymi
    bo teraz maja stope zwrotu 40-50% a za rok bedzie to stopa ujemna czyli
    strata (moim zdaniem oczywiscie, a moge sie mylic)

    Mroziu

  • 5. Data: 2004-06-06 08:21:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jun 2004 01:57:27 +0200, "Krzysztof Jankowski" <k...@d...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >http://www.fundusze.mbank.com.pl/DWS_D25M.html
    >wg tych tabel, ma aktualna stope zwrotu ok 57% a w tym roku nie spadl

    Akcje małych spółek dają najwyższe zyski, ale i największe straty. Co byś
    zrobił, gdybyś po pół roku stracił 40% swoich oszczędności? Była ostatnio jakaś
    afera z firmą Manometry - akcje latały w górę i w dół:
    http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.htm
    l?symbol=MANOMETRY&format=chart&period=1M&size=B

    >czy inwestowanie w fundusz akcji sie oplaca ?
    >wg informacji na wp i w mBanku, inwestowanie w FA dopiero oplaca sie przy
    >inwestycjach powyzej roku
    >co byscie poradzili ?

    Jak na początkującego - fundusze rynku pieniężnego (większa część oszczędności)
    i ewentualnie część kwoty w jakiś hybrydowy - tu DWS Emerytalny wydaje się być
    stabilny, nie wykazuje do tej pory dużych wahań wartości j.u.

    >od czego zaczac przygode z "rynkami finansowymi" ? :)

    Od rozsądku. Nie należy się napalać na potencjalne kilkudziesięcioprocentowe
    zyski, skoro wcale nie są one pewne.

  • 6. Data: 2004-06-06 09:34:57
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Jankowski" <k...@d...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > wg tych tabel, ma aktualna stope zwrotu ok 57% a w tym roku nie spadl
    > ponizej 40%
    (...)
    > wg tabel ma aktualnie pow 19% a w tym roku nie spadl ponizej 10%

    absolutnie nie dziala implikacja "w tym roku wzrosl o X" => "w przyszlym
    wzrosnie o X"
    zupelnie nie bierz tego pod uwage.
    jesli koniecznie chcesz inwestowac w fundusze na 1 rok, to raczej wybralbym
    te pieniezne.
    rafal urbanelis

  • 7. Data: 2004-06-06 10:04:51
    Od: "Krzysztof Jankowski" <k...@d...pl>

    > Co studiujesz i gdzie ?

    Spoleczna Psych Infor i Komunikacji na SWPS :)
    takze do ekonomi dzieli mnie od psychologii troche :)