  • 1. Data: 2008-01-07 06:48:10
    Temat: Fundusze a podatek
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Zabrałem się w mBanku za fundusze i w związku z tym mam
    pytanie. Od czego się liczy podatek od funduszy inwestycyjnych,
    od wartości sprzedanych jednostek czy od różnicy pomiędzy
    zakupem a sprzedażą? Wydaje mi się, że od tej różnicy, czyli od
    zysku, jak w lokatach bankowych. Ale mam wątpliwości innej
    natury. Jeśli kupuje się kilka razy jednostki w danym funduszu,
    co jakis czas (np. najpierw 100 jednostek za 1zł/jedn., innym
    razem 200 jednostek za 1.5/jedn.), a potem sie sprzeda 150
    jednostek (wg moich przykladowych zakupow), to ktore wtedy
    jednostki są brane pod uwagę przy naliczaniu różnicy? Od
    najwcześniej kupionych, od najpóźniej kupionych czy w inny
    sposób? Trochę się pogubiłem, a to w końcu rzutuje na wartość
    podatku przy odsprzedaży funduszowi.

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 2. Data: 2008-01-07 07:32:52
    Temat: Re: Fundusze a podatek
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    ab pisze:
> [...]
    > najwcześniej kupionych, od najpóźniej kupionych czy w inny
    > sposób? Trochę się pogubiłem, a to w końcu rzutuje na wartość

    Status funduszy szukaj slow FIFO lub HIFO,
    FIFO czylu umarzane sa w kolejnosci nabycia
    HIFO umarzane sa najpierw te najdrozej kupione.

  • 3. Data: 2008-01-07 07:56:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    ab pisze:
> [...]
    > najwcześniej kupionych, od najpóźniej kupionych czy w inny
    > sposób? Trochę się pogubiłem, a to w końcu rzutuje na wartość

    AFAIR, to wg reguły FIFO (First In First Out), czyli sprzedawane są w
    pierwszej kolejności najwcześniej kupione.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2008-01-08 05:58:39
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>