  • 1. Data: 2009-03-15 16:32:24
    Temat: GE Money Bank, kredycik i RRSO
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Wziąłęm niedawno trzeci kredycik na zakup RTVAGD w ciągu ostatniego roku.
    Pierwszy właśnie kończę spłacać - ostatnia rata za 2 tygodnie. I pierwszy i
    drugi miał RRSO równą 0% i jak dotąd rzeczywiście nie zapłaciłem jednego
    grosza więcej niż wartość sprzętu.
    Biorąc ww. trzeci kredyt zapytałem czy są jakiekolwiek opłaty związane z
    wzięciem kredytu czy ilość rat * rata = wartość towaru na półce (dostałem
    potwierdzenie) i spojrzałem tylko w RRSO, które było równe zero procent. W
    domu zasiadłem do czytania Umowy i niby wszystko się zgadza, ale jedna rzecz
    mnie zaczęła nurtować. Do Umowy dołączone są "Ogólne warunki Ubezpieczenia
    Grupowego Kredytobiorców - kredyty ratalne", w których napisano m.in.:
    1. Składka ubepieczeniowa z tytułu udzielanej ochrony jest płatna
    jednorazowo przez Ubezpieczającego
    2. Składka ubezpieczeniowa jest płatna w złotych, w terminach określonych w
    umowie ubezpieczenia
    3. Wysokość składki ubezpieczeniowej stanowi iloczyn kwoty kredytu
    wyrażonego w złotych, stawki ubezpieczeniowej ustalonej w umowie
    ubezpieczenia i liczby miesięcy, na który został udzielony kredyt

    Niestety żadnej umowy ubezpieczeniowej nie mam (i na 99% nie podpisywałem).
    Mam tylko umowę kredytu, w której stoi m.in., że prowizja od udzielonego
    kredytu, należne bankowi za cały okres kredytowania, łączna kwota wszystkich
    kosztów, opłat i prowizji, które ponosi Kredytobiorca jest równa 0,00%.
    Również stałe oprocentowanie kredytu w skali roku oraz RRSO wynoszą 0%, a
    cena cena nabycia towarów/usług z wykorzystaniem kredytu jest równa cenie
    widniejącej na półce.

    Niby więc wszystko OK, ale co z tym ubezpieczeniem - w Umowie nie mam
    nigdzie słowa o składce ubezpieczeniowej ani stawce ubezpieczeniowej.
    Ustawa z dnia 20 lipca 2001 r. o kredycie konsumenckim (Dz. U. z dnia 18
    września 2001 r.) w art.7 stanowi o tym, że koszty ubezpieczenia spłat raty
    kredytu wchodzi w RRSO? Czym mam rację?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 2. Data: 2009-03-15 17:06:38
    Temat: Re: GE Money Bank, kredycik i RRSO
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > 1. Składka ubepieczeniowa z tytułu udzielanej ochrony jest płatna
    > jednorazowo przez Ubezpieczającego

    Czy jesteś ubezpieczającym ?

    pozd
    as

  • 3. Data: 2009-03-15 17:29:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam S. wrote:

    > Czy jesteś ubezpieczającym ?

    może być
    ubezpieczający i ubezpieczony może być tą samą osobą.

  • 4. Data: 2009-03-15 17:36:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > może być
    > ubezpieczający i ubezpieczony może być tą samą osobą.

    A kogo bedzie grupowo ubezpieczal?

    MK

  • 5. Data: 2009-03-15 19:38:47
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > A kogo bedzie grupowo ubezpieczal?

    To po kiego to dają? Przez pomyłkę... Bo muszą?
    A najważniejsze - może ktoś odpowie na pytania z pierwszego postu?