  • 1. Data: 2009-03-24 18:18:22
    Temat: Gdzie przeniesc czesc produktow z mBanku?
    Od: jijomo <l...@o...pl>

    Witam.
    Moja sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
    od dobrych kilku lat mam konto w mBanku, zalozylem je jeszcze w liceum,
    mialem je przez cale studia, bylem zadowolony. Jednak teraz zaczalem
    zarabiac pieniadze i chcialbym nieco poszerzyc spektrum uzywanych produktow.
    Pracuje juz od trzech lat, ale sa to umowy o dzielo/zlecenie (od tego
    samego pracodawcy, z pelna ciagloscia) i umowa o prace na rok (juz
    druga, nie liczac trzymiesiecznej na okres probny, tez wszystko u tego
    samego pracodawcy).
    Wszystkie wplywy zawsze przychodzily na konto w mBanku.

    Interesuja mnie nastepujace produkty:

    1. Konto oszczednosciowe (w tej chwili mam w mBanku 4 eMax+, ale
    przydaloby sie cos z wyzszym oprocentowaniem niz te 4,5%). Moze tez byc
    nieco luzniejsza polityka wyplat, ale nie musi.

    2. Karta kredytowa - limit nie musi byc duzy, 5000 wystarczy, ale zalezy
    mi na tym, zeby latwo dalo sie zredukowac oplaty za nia do zera - mam
    zamiar korzystac z niej "inteligentnie", czyli tak, zeby miec darmowy
    kredyt regularnie splacany. W zwiazku z tym oprocentowanie nie jest zbyt
    wazne. Fajnie by bylo, gdyby miala jakies dodatkowe bonusy w postaci
    rabatow itd., ale nie jest to warunek konieczny.
    W mBanku pewnie dostalbym karte bez problemu za historie rachunku, czy w
    innych bankach bede musial przedstawiac wszystkie dokumenty itd.? Bo jak
    wspomnialem wyzej pracuje jednoczesnie na umowie o prace i o
    dzielo/zlecenie, przy czym te o zlecenie sa regularnie podpisywane na
    nowo i maja krotkie terminy.
    No i czy w ogole ktorys bank ma oferte kart kredytowych jakos
    szczegolnie lepsza niz mBank?

    3. Lokata - czy wszedzie trzeba miec konto, zeby korzystac z lokaty?
    Gdzie w tej chwili sa najkorzystniejsze warunki? Bo na pewno nie w
    mBanku, gdzie wyzsze oprocentowanie jest juz na rachunku oszczednosciowym ;)

    Ogolnie model zarzadzania finansami, ktory sobie wymyslilem ma wygladac
    tak, ze na koncie oszczednosciowym trzymam jakas kwote awaryjna, na
    przyklad zeby splacac karte kredytowa, ktora staram sie placic jak
    najwiecej. Wszystkie nadwyzki ponad te kwote ida na lokate(ty).

    Dobrze by bylo, zeby to wszystko bylo jak najmniej uciazliwe, czyli zeby
    nie trzeba bylo zakladac kont do lokat, a jesli juz trzeba bedzie, to
    zeby byly darmowe, zeby jak najwiecej dalo sie zrobic przez internet, no
    i gdyby to wszystko dzialo sie w jak najmniejszej liczbie bankow :)

    Wszelkie sugestie mile widziane.

    pzdr. jijomo

  • 2. Data: 2009-03-24 18:20:34
    Temat: Re: Gdzie przeniesc czesc produktow z mBanku?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 19:18, jijomo <l...@o...pl> wrote:

    Ja się dołączam i pytam, gdzie wynieść kredyt odnawialny z mBanku,
    żeby płacić mniej niż 1,5% roczne za "gotowość" ? Z kartami sobie
    poradzę.

  • 3. Data: 2009-03-24 18:25:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Ja się dołączam i pytam, gdzie wynieść kredyt odnawialny z mBanku,
    > żeby płacić mniej niż 1,5% roczne za "gotowość" ? Z kartami sobie
    > poradzę.

    1,5% to chyba nie jest dużo ? Poza tym często korzystasz z tej
    "gotowości" ? Może lepiej jakaś KK z tanim przelewem ?

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-03-24 18:25:43
    Od: jijomo <l...@o...pl>

    szczurwa wrote:

    > Ja się dołączam i pytam, gdzie wynieść kredyt odnawialny z mBanku,
    > żeby płacić mniej niż 1,5% roczne za "gotowość" ? Z kartami sobie
    > poradzę.

    Kradniesz moj wiatr.

    pzdr. jijomo

  • 5. Data: 2009-03-24 18:28:09
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    jijomo wrote:

    > 1. Konto oszczednosciowe
    > 2. Karta kredytowa
    > 3. Lokata - czy wszedzie trzeba miec konto, zeby korzystac z lokaty?

    jesli chodzi o lokaty to zwykle jest to osobny produkt i nie ma
    wymogow zeby posiadac konto

    a jak chodzi o szukanie produktow to moze na poczatek przyda sie ten
    link: http://www.comperia.pl/

  • 6. Data: 2009-03-24 18:28:22
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 19:25, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > 1,5% to chyba nie jest dużo ? Poza tym często korzystasz z tej
    > "gotowości" ? Może lepiej jakaś KK z tanim przelewem ?

    Bardzo często, jak WIG20 idzie do góry, to bez przerwy...

  • 7. Data: 2009-03-24 18:31:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 19:25, jijomo <l...@o...pl> wrote:

    > Kradniesz moj wiatr.
    >
    > pzdr. jijomo

    Konto i kartę przenieś do Aliora - bank "marmurkowy". ROR będziesz
    miał na 3,5 %, a z karty rabat 1 % od zakupów. Konto za darmo, karta
    bankomatowa 3 zł/miesięcznie, kredytówka za darmo, jak będziesz jej
    używał, a nie trzymał w szufladzie. Nie lubię tego banku, ale dla
    Ciebie to chyba obecnie najlepsza oferta.

  • 8. Data: 2009-03-24 18:34:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Bardzo często, jak WIG20 idzie do góry, to bez przerwy...

    To płać 1,5%. IMO to nie jest dużo, zwłaszcza jeśli masz z tego zyski.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-03-24 18:39:10
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 19:34, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > To płać 1,5%. IMO to nie jest dużo, zwłaszcza jeśli masz z tego zyski.

    Qchwa, ale za co ? Co się zmieniło od wczoraj ? Przecież to zwykły
    haracz za to, że daję bankowi zarobić ! Takiego rekietu nie ma w
    żadnej branży, która działa w naprawdę wolnorynkowym otoczeniu !

  • 10. Data: 2009-03-24 20:23:59
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Wszelkie sugestie mile widziane.

    Co do oszczędzania + konto to e-Getin
    Bo na KK u nich czekam od grudnia :(

    W miarę dobrą KK dostaniesz w BZ WBK (karta Money)

    --
    Darek