  • 1. Data: 2011-03-24 10:13:10
    Temat: Globalna strategia Wuja Sama
    Od: fatso <f...@t...net>

    Dzis juz jest chyba jasne i nie trzeba o to pytac wiedzmy nad
    ogniskiem o polnocy,
    nie trzeba kurza lapka zamieszac diabelskiego bimbru ktorym sie
    oglupia Swinskich Ryjow.
    USA zmierza do opanowania zrodel energii wszedzie a w szczegolnosci w
    krajach slabych.
    Wlasnie oprawia Libie stojac nieco dyskretnie z tylu. To glupcy albo
    wierni klienci maja byc bandytami na pokaz. Takimi glupkami byli
    Swinskie Ryje z Polski gdy poszlo o Irak, przydali sie do wyciagania
    goracych kasztanow z ognia. Ale gdy juz przyszlo do podzialu pozytkow
    plynacych z tamtejszych zrodel ropy- to nic z tego. Nie dla psa
    kielbasa.

    Libia to milion barylek ropy na dzien. Polska miala tam dobra marke za
    komuny, budowala im drogi i miasta. Ale ta marke zepsula biegajac jako
    szpiedzy dla USA w Iraku. No i gdy teraz amerykanscy kapitalisci beda
    rwac rope z pobojowiska Libii czy rzuci im sie jakas kosc pod stol,
    tym polskim psom od gryzienia po kostkach? Dlatego dobrze sie stalo,
    ze Tusk, madry Kaszebe, zrozumial ze skoro Polak i przed szkoda i po
    szkodzie glupi to ktos inny, np Kaszub, musi za niego pomyslec.

    fatso

  • 2. Data: 2011-03-24 19:56:41
    Temat: Re: Globalna strategia Wuja Sama
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Uzytkownik "fatso" <f...@t...net> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
    > ze Tusk, madry Kaszebe, zrozumial ze skoro Polak i przed szkoda i po
    > szkodzie glupi to ktos inny, np Kaszub, musi za niego pomyslec.

    Kaszebe sie wystraszyl, ze wyjdzie na jaw, ze zabawki kupione za kilka
    miliardów zielonych nadal do niczego sie nie nadaja...

  • 3. Data: 2011-03-24 20:13:19
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kurdybanek" <k...@n...plt> wrote in message

    > Uzytkownik "fatso" <f...@t...net> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > Kaszebe sie wystraszyl, ze wyjdzie na jaw, ze zabawki kupione za kilka
    > miliardów zielonych nadal do niczego sie nie nadaja...

    ciekawe spostrzeżenie :).

    george

  • 4. Data: 2011-03-24 20:18:43
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Jazda to by była dopiero, jakby jeszcze tam posłali nie wiadomo po co
    naszych żołnierzy.

  • 5. Data: 2011-03-24 21:43:40
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uzytkownik "fatso"

    Co do globalnej strategii wuja sama, to G.Friedman tak opisuje kluczowe
    momenty:

    1) Wszystkie inne mocarstwa tracily mnóstwo czasu, aby przezwyciezyc skutki
    wojen. USA nie, w istocie rozwijaja sie dzieki wojnom.

    i 2) USA aktualnie nie daza do "kompletnego" wygrania jakiejkolwiek wojny,
    celem jest utrzymanie "kontrolowanej" destabilizacji we wszystkich rejonach,
    w których staly spokój móglby spowodowac zagrozenie dla ich interesów

  • 6. Data: 2011-03-25 06:18:58
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 22:43:40 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > 1) Wszystkie inne mocarstwa tracily mnóstwo czasu, aby przezwyciezyc skutki
    > wojen. USA nie, w istocie rozwijaja sie dzieki wojnom.

    Tak jak starożytna Asyria lub "państwo" Dźyngis Chana?

> [...]
    > w których staly spokój móglby spowodowac zagrozenie dla ich interesów

    Swoją drogą zastanawiająca jest ta przemiana: do niedawna wyżynano się
    pień, by zdobyć teren, miasta i niewolników. Teraz wyżyna się cześciowo,
    żeby utrzymywać status quo. W tym kontekscie ciekawa i "niepokojąca" jest
    polityka Chin, które już od dawna nikogo nie wyrżęły ale też nikomu nie
    pomogły (w rozszerzaniu swojego komunizmu oczywiście).

  • 7. Data: 2011-03-25 06:31:11
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Tak jak starożytna Asyria lub "państwo" Dźyngis Chana?

    nie wiem czy to można porównywać, tzn na pewno można ale różnice są zbyt
    duże, żeby na podstawie tego porównania wyciągać jakieś proste wnioski
    jedną z takich różnic jest globalne panowanie na morzach i oceanach

    pisząc "tak, jak" coś sugerujesz ale na tyle ogólnie, że się nie można
    odnieść
    pewne jest tylko jedno: co z tego wyniknie za 10, 20, 50 czy 100 lat -
    zupełnie nie wiadomo

> [...]
    > polityka Chin, które już od dawna nikogo nie wyrżęły ale też nikomu nie
    > pomogły (w rozszerzaniu swojego komunizmu oczywiście).

    Chiny jednak w pewien sposób trwają w swej izolacji.
    Może to rzeczywiście niepokojące, ale bardziej niepokojące by były konkretne
    działania w celu ekspansji:)

  • 8. Data: 2011-03-25 06:40:09
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > jedną z takich różnic jest globalne panowanie na morzach i oceanach

    i na rynkach finansowych

    albo i w ogóle się nie wyżyna, tylko wciąga całe rejony w ścisłą strefę
    wpływów, co zrobiły stany
    ściślej robią i jedno i drugie - czyli strefa wpływów, niby niezależna, oraz
    utrzymywanie status quo w innych rejonach

  • 9. Data: 2011-03-25 06:52:54
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 07:31:11 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > Chiny jednak w pewien sposób trwają w swej izolacji.
    > Może to rzeczywiście niepokojące, ale bardziej niepokojące by były konkretne

    To prawda. Ciarki mnie przechodzą, gdy pomyślę że na miejscu Chin mogłaby
    być np. Rosja.
    Jednak przyznasz, że to jest trochę niepokojące kiedy taki gigant śpi sobie
    spokojnie, kupuje amerykańskie obligacje i zdaje sie ze nic go nie rusza.
    To takie nieeuropejskie, niechrześcijańskie i niedemokratyczne ;)

  • 10. Data: 2011-03-25 07:08:24
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > spokojnie, kupuje amerykańskie obligacje i zdaje sie ze nic go nie rusza.
    > To takie nieeuropejskie, niechrześcijańskie i niedemokratyczne ;)

    Oni powoli drążą swoje, po cichu i z boku.
    W Afryce i w Azji.