  • 1. Data: 2009-08-27 20:38:44
    Temat: Hasła SMS
    Od: Clegan <c...@g...com>

    http://www.heise-online.pl/news/Otwartozrodlowy-proj
    ekt-ataku-na-GSM--/9956
    Ciekawym ile w tym prawdy, może ktoś wie ? (sam specjalistą nie jestem)

  • 2. Data: 2009-08-27 20:58:57
    Temat: Re: Hasła SMS
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 Aug 2009 13:38:44 -0700 (PDT), Clegan napisał(a):
    > http://www.heise-online.pl/news/Otwartozrodlowy-proj
    ekt-ataku-na-GSM--/9956
    > Ciekawym ile w tym prawdy, może ktoś wie ? (sam specjalistą nie jestem)

    Ale jeśli do kogoś nagle przyjdzie hasło SMS, to chyba dojdzie do wniosku że
    ktoś coś miesza - i pierwszą naturalną reakcją jest telefon do banku i
    zablokowanie kanału elektronicznego...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 3. Data: 2009-08-27 21:07:06
    Od: k...@o...pl

    > Ale jeśli do kogoś nagle przyjdzie hasło SMS, to chyba dojdzie do wniosku że
    > ktoś coś miesza - i pierwszą naturalną reakcją jest telefon do banku i
    > zablokowanie kanału elektronicznego...

    a jesli ten ktos np. spi? albo rozmawia przez zestaw słuchawkowy = nie widzi
    ekranu komórki? w obu przypadkach nie jest swiadomy ze przyszlo hasło sms...

  • 4. Data: 2009-08-27 21:36:16
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 27 Sie, 22:58, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    > ktoś coś miesza - i pierwszą naturalną reakcją jest telefon do banku i
    No tak tylko, że zanim się dodzwoni czy zaloguje to będzie po
    sprawie.

  • 5. Data: 2009-08-28 05:49:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > Ale jeśli do kogoś nagle przyjdzie hasło SMS, to chyba dojdzie do wniosku że
    > ktoś coś miesza - i pierwszą naturalną reakcją jest telefon do banku i
    > zablokowanie kanału elektronicznego...

    Poza tym jeszcze trzeba znać hasło i login aby się do banku dostać.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-08-28 06:59:57
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    Clegan <c...@g...com> napisał(a):

    > http://www.heise-online.pl/news/Otwartozrodlowy-proj
    ekt-ataku-na-GSM--/9956
    > Ciekawym ile w tym prawdy, mo=BFe kto=B6 wie ? (sam specjalist=B1 nie jeste=
    > m)

    To ze ktos moze podsluchac Twoj kod sms - i nic wiecej. Nawet pomimo tego jest
    to tylko jedna z "warstw" zabezpieczen i przy np. mbanku praktycznie niewiele
    daje. "Hacker" musialby dodatkowo przejac sesje z bankiem, badz znac haslo do
    konta i do tego znac numer telefonu na ktory haslo ma zostac przeslane.
    No, ale tak czy siak, jest to zlamanie jednej z warstw zabezpieczen.

  • 7. Data: 2009-08-28 08:40:04
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 28 Sie, 08:59, "Mariusz " <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > konta i do tego znac numer telefonu na ktory haslo ma zostac przeslane.
    Sms podejrzeć "ktoś tam" mógł zawsze.
    Teraz będzie po prostu łatwiej.

    smskod był włąśnie po to by zabezpieczyć się w sytuacji gdy ktoś zna
    już login i hasło do banku.
    Teraz "wystarczy" że sprawdzi dodatkowo jaki numer telefonu jest
    ustawiony przy jakiś tam usługach(jesli jest to przez net możliwe) i
    prawdopodobnie jest to ten sam numer na który przychodzą hasła sms
    - więc już wie który numer "podsłuchiwać".

  • 8. Data: 2009-08-28 16:45:25
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Krzysiek wrote:
    > prawdopodobnie jest to ten sam numer na który przychodzą hasła sms
    > - więc już wie który numer "podsłuchiwać".

    No i tu ma problem, bo musi się znajdować w obszarze btsa tego klienta.
    Powodzenia.

    --
    Raf

  • 9. Data: 2009-08-29 12:02:10
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Rafał wrote:

    > No i tu ma problem, bo musi się znajdować w obszarze btsa tego klienta.
    > Powodzenia.

    majac login i haslo do interfejsu transakcyjnego zwykle ma sie tez
    dane klienta, a tym samym i bts'a z ktorego najprawdopodobniej
    poleci sms z kodem

  • 10. Data: 2009-08-29 12:04:50
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Mariusz wrote:

    >"Hacker" musialby dodatkowo przejac sesje z bankiem, badz znac haslo do
    > konta i do tego znac numer telefonu na ktory haslo ma zostac przeslane.

    login i haslo przejmuje sie keyloggerem, a numer telefonu zwykle jest widoczny
    po zalogowaniu do interfejsu