  • 1. Data: 2009-07-30 14:36:00
    Temat: ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Dwa tygodnie temu zdecydowałem się na program funduszy ING pt. PSI Kumulacja
    (z różnych powodów, ale świadomie ten właśnie produkt).
    W placówce ING pracownik doradził mi, żebym otworzył sobie darmowe konto OKO,
    a dzięki temu, będę miał dostęp online i możliwość nabywania funduszy z OKO -
    wszystko miało być bezpłatnie.
    Oprócz tego zapewniano mnie, że będę mógł ustalić stałe zlecenia nabycia z OKO
    do PSI kumulacja, itp.
    Jak wszystko się aktywowało, to okazało się, że:
    1) stałych zleceń nabycia nie można zdefiniować z OKA - ale to pikuś
    2) że naliczyły mi się spore opłaty (190zł) - zrobiłem 20 przelewów do
    funduszy ING
    W dodatku tych opłat zupełnie nie widać - nawet do tej pory (a pierwsze
    nabycie było 23.07) nie ma ich, znalazłem tylko pozycję "Prowizje" i "Saldo
    dostępne" -190zł.
    Wkurzyłem się, dzisiaj w oddziale złożyłem pisemną reklamację. Napisałem, że
    pracownik wprowadził mnie w błąd, itp, itd.

    Ale teraz zajrzałem do TOiP i widzę coś takiego:
    3.4. Realizacja przelewu z Otwartego Konta Oszczędnościowego w PLN
    złożonego w ING BankOnLine na rachunki prowadzone w ING Banku
    Śląskim, do których Klient posiada uprawnienie i zostały
    udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING BankOnLine
    --- bez opłat

    Jak rozumielibyście rachunki, do których klient posiada uprawnienia i zostały
    udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING?

    Moje dwa programy PSI Kumulacja widzę po zalogowaniu za pomocą tego samego
    identyfikatora, mam do nich uprawnienia...

    Bank uważa pewnie, że właścicielem rachunku jest fundusz, ale w TOiP nie jest
    podane, że mam być właścicielem, ale mieć uprawnienia...

    Jak myślicie: czy ING Bank Śląśki uzna moją reklamację? Jakie macie
    doświadczenia z tym bankiem?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-07-30 14:41:25
    Temat: Re: ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja - blad banku?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Zastanawiam sie jeszcze, czy moja reklamacja byla ok, bo dopiero teraz
    doczytalem TOiP.
    Ja zareklamowalem, poniewaz wprowadzil mnie w blad pracownik ich banku (co
    wydaje mi sie, ze jest wystarczajacym powodem, ale byc moze trudne do
    udowodnienia). Ale widac, ze punkt 3.4 TOiP jest tez niedoprecyzowany - moze w
    zamierzeniu zakup funduszy nie mial byc obarczony oplatami (bo to ten sam id
    klienta), a system je mimo wszystko nalicza?

  • 3. Data: 2009-07-30 15:26:44
    Temat: Re: ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak myślicie: czy ING Bank Śląśki uzna moją reklamację? Jakie macie
    > doświadczenia z tym bankiem?

    Ja uważam, że ING stosując się sztywno do TOiP powinien odrzucić tę
    reklamację. Niemniej jednak jako że doświadczenia z ING w kwestiach
    reklamacyjnych mam bardzo dobre, to kto wie.

  • 4. Data: 2009-07-30 15:36:42
    Od: "u" <...@w...yz>

> [...]
    > OKO,
    > a dzięki temu, będę miał dostęp online i możliwość nabywania funduszy z

    "Zapomniał" marketoid doradzić jednoczesne otwarcie: Konto z Lwem Direct ?

  • 5. Data: 2009-07-30 17:54:47
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...pl> napisał(a):
    > Ja uważam, że ING stosując się sztywno do TOiP powinien odrzucić tę
    > reklamację.

    Dlaczego tak uwazasz?
    Pomijajac juz wprowadzenie w blad przez pracownika banku, to zapis:
    "na rachunki prowadzone w ING Banku
    Śląskim, do których Klient posiada uprawnienie i zostały
    udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING BankOnLine"
    dlaczego mialby nie uwzgledniac wplat na PSI zalozone online z tego samego
    konta co OKO?

  • 6. Data: 2009-07-30 18:38:01
    Od: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    Zwróć uwagę, że mylisz dwie kwestie. Opłatę za sam przelew i opłatę za
    wypłatę z rachunku OKO. Piewrsza dotyczy samego elektronicznego transferu
    pieniędzy, druga zmniejszenia stanu konta OKO. Z całego opisu sytuacji i
    tabeli opłat ING jasno wynika, że za przelewy nie płaciłeś. Od 23 lipca
    dokonałeś za to aż 2o przelewów, czyli 20 razy zmniejszyłeś stan środków
    na OKU. Za pierwszą taka operację nie zapłaciłeś nic, ale ponieważ ne masz
    konta osobistego w ING a tylko OKO za każdą następną (czyli 19) operację
    płaciłeś 10 zł. Zapłaciłbyś tyle nawet wybierając pieniądze w gotówce. OKO
    nie jest kontem osobistym/ROR-em tylko kontem oszczędnościowym i jak w
    wielu innych bankach oferuje lepsze oprocentowanie (w przypadku OKA dośc
    mierne, ale to inna sprawa) w zamian za ograniczenia w wypłatach.

  • 7. Data: 2009-07-30 19:07:11
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej> napisał(a):
    > Zwróć uwagę, że mylisz dwie kwestie. Opłatę za sam przelew i opłatę za
    > wypłatę z rachunku OKO. Piewrsza dotyczy samego elektronicznego transferu
    > pieniędzy, druga zmniejszenia stanu konta OKO.

    Poczekaj, ale gdzie znalazles takie rozroznienie na sam przelew i oplate za
    wyplate?
    Wlasnie przegladam TOiP i widze tam:

    Pkt 3.4.
    "Realizacja przelewu z Otwartego Konta Oszczędnościowego w PLN
    zło&#348;onego w ING BankOnLine na rachunki prowadzone w ING Banku
    Śląskim, do których Klient posiada uprawnienie i zostały
    udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING BankOnLine
    bez opłat"

    Pkt 3.5.
    "Wypłata gotówki z rachunku / realizacja przelewu z rachunku
    Otwartego Konta Oszczędnościowego w PLN zło&#348;onego w oddziale
    ING Banku Śląskiego (przelew z potwierdzeniem) lub w systemach
    bankowości elektronicznej na rachunki prowadzone w ING Banku
    Śląskim lub na rachunki w innych bankach, z wyłączeniem pkt. 3.4"

    i tutaj pojawiaja sie informacje o pierwszej wyplacie/przelewie i o kolejnych
    i jest rowniez uzaleznienie oplaty od posiadania ROR.

    i to praktycznie wszystko co mozna znalezc w TOiP

    Dlatego - jak pisalem: pomijajac nawet to co mowiono mi w oddziale jak
    otwieralem OKO i PSI - to dyskusyjna moim zdaniem kwestia jest czy nabycie
    jednostek uczestnictwa w programach udostepnionych w ramach jednego
    identyfilatora ING BankOnLine podchodzi pod punkt 3.4 czy 3.5 TOiP

    Poza tym te nabycia robilem jako nabycie jednostek, a nie przelew na dowolne
    konto z dowolnym tytulem (wiem, ze technicznie jest to tez przelew, ale
    operacja wyglada inaczej - mogloby to wlasnie sugerowac, ze poruszam sie w
    obrebie wlasnych rachunkkow)

  • 8. Data: 2009-07-30 19:25:34
    Od: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    Dnia 30-07-2009 o 21:07:11 Marcin <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > kolejnych
    > i jest rowniez uzaleznienie oplaty od posiadania ROR.
    >
    > i to praktycznie wszystko co mozna znalezc w TOiP

    I to jest właśnie to. Moim zdnaiem jest to napisane jasno i klarownie.

  • 9. Data: 2009-07-30 19:57:14
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej> napisał(a):

    > I to jest właśnie to. Moim zdnaiem jest to napisane jasno i klarownie.

    Jasno i klarownie? chyba zartujesz
    Piszesz o tym, ze OKO jest rachunkiem oszczednosciowym i ze za wyzsze
    oprocentowanie (powiedzmy) jest pewnego rodzaju blokada na wyplaty z tego
    rachunku. Ale tak nie jest - zgodnie z TOiP moglbys zrobic i 1000 przelewow
    miesiecznie na inne wlasne konto w ING (np. na ROR).
    Teraz w/g mnie jest jasne i klarowne czy PSI Kumulacja jest rachunkiem, czy nie.
    A jak byloby z rachunkiem do splaty karty kredytowej?
    A rachunkiem maklerskim?
    Itp, itd.

    A z innej beczki: nawet jesli nie uznaja tej reklamacji, to w TOiP nie
    znalazlem zadnych kar za ujemne saldo, oprocentowania zadluzenia na OKO, itp.
    Czy znaczy to, ze te 190zl bede w ostatecznosci mogl uregulowac w momencie,
    gdy bede rezygnowal zupelnie z PSI, np. za 15 lat?

  • 10. Data: 2009-07-30 20:31:36
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jasno i klarownie? chyba zartujesz

    Wszystko było i jest zawiłe.

    > rachunku. Ale tak nie jest - zgodnie z TOiP moglbys zrobic i 1000
    > przelewow
    > miesiecznie na inne wlasne konto w ING (np. na ROR).

    Tylko na ROR lub inne własne OKO.

    > Teraz w/g mnie jest jasne i klarowne czy PSI Kumulacja jest rachunkiem,
    > czy nie.

    Nie jest rachunkiem własnym

    > A jak byloby z rachunkiem do splaty karty kredytowej?

    Też opłata

    > A rachunkiem maklerskim?

    Też opłata

> [...]
    > momencie,
    > gdy bede rezygnowal zupelnie z PSI, np. za 15 lat?

    Zapytaj wielu ludzi. Rzeczywiście nie ma w opłatach takiego przypadku, czyli
    chyba mogą cię cmoknąć, jeśli zapomnisz o tym koncie na zawsze, zamykając
    je, zanim regulamin zmienią.