  • 1. Data: 2007-08-13 20:49:47
    Temat: ING OnLine - nowa forma autoryzacji
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    ING wprowadzilo nowa metode autoryzacji,
    teraz mozna przejsc na hasla smsowe.
    Calosc zalatwia sie w systemie transakcyjnym.

    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2007-08-13 21:37:21
    Temat: Re: ING OnLine - nowa forma autoryzacji
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Mon, 13 Aug 2007 22:49:47 +0200
    "tomek." <t...@p...fm> wrote:

    > ING wprowadzilo nowa metode autoryzacji,
    > teraz mozna przejsc na hasla smsowe.
    > Calosc zalatwia sie w systemie transakcyjnym.

    A to już nie jest od jakiegoś dłuższego czasu wdrożone?

    Xenocide

  • 3. Data: 2007-08-13 21:48:06
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:20070813233721.ab00f264.bart@hashzero.net...
    "tomek." <t...@p...fm> wrote:

    > ING wprowadzilo nowa metode autoryzacji,
    > teraz mozna przejsc na hasla smsowe.
    > Calosc zalatwia sie w systemie transakcyjnym.

    A to już nie jest od jakiegoś dłuższego czasu wdrożone?

    bylo tylko dla wybranych transakcji, powyzej jakiegos limitu, teraz
    wszystkie transakcje mozna aut. smsem.

    pzdr
    tomek

  • 4. Data: 2007-08-14 05:56:34
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Aug 2007 23:48:06 +0200, tomek. napisał(a):

    > bylo tylko dla wybranych transakcji, powyzej jakiegos limitu, teraz
    > wszystkie transakcje mozna aut. smsem.

    Rozumiem. A te smsy to płatne?

  • 5. Data: 2007-08-14 09:13:43
    Od: "interkas" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.08.14.05.56.34.503598@hashzero.net...

    > Rozumiem. A te smsy to płatne?

    nie wiem jak to jest w innych bankach,
    ale wydaje mi sie ze ten system autoryzacji ktory byl do tej pory w ING byl
    ok,
    do przelewu potrzebny byl plik na PenDrivie (np.) i haslo do niego,
    jak dla mnie wystarczajace zabezpieczenie,

    pozdr. Piotrek

  • 6. Data: 2007-08-14 09:18:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2007 11:13:43 +0200, interkas napisał(a):

> [...]
    > do przelewu potrzebny byl plik na PenDrivie (np.) i haslo do niego,
    > jak dla mnie wystarczajace zabezpieczenie,

    Niewystarczające. Wystarczy mieć na komputerze trojana, który zainstaluje
    keyloggera i skupiuje plik - włamywacz ma już wtedy wszystko co trzeba do
    wyczyszczenia konta.

  • 7. Data: 2007-08-14 09:33:27
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    interkas napisał(a):

> [...]
    > do przelewu potrzebny byl plik na PenDrivie (np.) i haslo do niego,
    > jak dla mnie wystarczajace zabezpieczenie,

    Klucz można trzymać na serwerze ING.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 8. Data: 2007-08-14 09:52:15
    Od: pwk <p...@p...pl>

    Marcin Lubojański pisze:

    > Klucz można trzymać na serwerze ING.

    To rozwiązanie jest niezalecane. O ile dostęp do plików może być
    utrudniony, to podglądanie znaków hasła jest dość proste.
    Wystarczy więc stosowna cierpliwość obserwatora, aby poznać wszystkie
    znaki hasła i wtedy...

  • 9. Data: 2007-08-14 10:25:22
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    pwk napisał(a):

> [...]
    > utrudniony, to podglądanie znaków hasła jest dość proste.
    > Wystarczy więc stosowna cierpliwość obserwatora, aby poznać wszystkie

    Ja jakoś nie wyobrażam sobie ganiania wszędzie z dyskietką (czy nawet
    pendrivem) z zapisanym na niej kluczem. Z dostępu do banku korzystam z
    komputerów na których wiem co jest zainstalowane.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 10. Data: 2007-08-14 11:24:11
    Od: "interkas" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:f9rvtm$u6c$1@news.onet.pl...

    > Ja jakoś nie wyobrażam sobie ganiania wszędzie z dyskietką (czy nawet
    > pendrivem) z zapisanym na niej kluczem. Z dostępu do banku korzystam z
    > komputerów na których wiem co jest zainstalowane.

    hehe:) dla mnie im wiecej utrudnien do przelania (przeze mnie) pieniedzy tym
    lepiej:)
    pena zawsze mam w mieszkaniu, wiec jesli jestem poza nim nie mam szansy na
    zrobienie przelewu,
    a po powrocie do domu zwykle dochodze do wniosku ze nie warto na to "cos"
    wydawac kasy:)
    a poza tym to jednak jest to jakas ochrona,

    pozdr. piotrek