  • 1. Data: 2003-08-20 11:48:06
    Temat: ING Online i OKO w walucie
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Założyłem sobie OKO w EURO. No i fajnie - mam podgląd salda w ING Online.
    Ale nic z tym kontem nie mogę zrobić!
    Czy to normalne, że nie można przelewać na nie ani z niego żadnej kasy via
    ING Online??
    Czy trzeba za każdym razem zapierdzielać do oddziału?

    RAdek

  • 2. Data: 2003-08-20 14:53:29
    Temat: Re: ING Online i OKO w walucie
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Radek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale nic z tym kontem nie mogę zrobić!
    > Czy to normalne, że nie można przelewać na nie ani z niego żadnej kasy via

    tak

  • 3. Data: 2003-08-20 15:21:44
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Radek napisał:

    > Czy to normalne, że nie można przelewać na nie ani z niego żadnej
    > kasy via ING Online??

    Jestem bardzo ciekawy - co skłoniło Cię do skorzystania z oferty ING?

  • 4. Data: 2003-08-20 18:28:43
    Od: "radmar" <k...@i...pl>

    Zaspokoję Twoją ciekawość ;-)
    Zakładając konto Prestiż, mam w zasadzie prawie wszystko co potrzebuję,
    czyli wypłaty ze wszystkich bankomatów za free, kartę Maestro, dostęp online
    oraz marmurek bezkolejkowy blisko domku.
    Oprócz tego bezproblemowy limit kredytowy w koncie (tylko 1% prowizji!),
    darmowe subkonta OKO w PLN, EUR i USD.
    Do tego jeszcze KK Mastercard. Gdyby jeszcze kredyt mieszkaniowy mieli
    sensowny, to chyba w ogóle zrezygnowałbym z usług innych banków ;-)

    Radek

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bi03m8$jqk$1@inews.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2003-08-23 18:06:09
    Od: "robi " <r...@N...gazeta.pl>

    Fakt, z tego banku da się korzystać tylko przez internet. Inaczej jest
    cholernie drogi, przy nienajlepszej jakości obsługi w oddziałach (szczupłość
    kadr). To na pewno celowa polityka banku zmierzająca do redukcji kosztów
    działalności.

  • 6. Data: 2003-08-24 20:49:02
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    robi wrote:
> [...]
    > cholernie drogi, przy nienajlepszej jakości obsługi w oddziałach
    > (szczupłość kadr). To na pewno celowa polityka banku zmierzająca do

    Ekhem - powiadasz, ze szczuplosc kadr?
    A slyszales, ze maja zwolnic 10% staffu?

  • 7. Data: 2003-08-25 12:23:17
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    radmar <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > czyli wypłaty ze wszystkich bankomatów za free, kartę Maestro, dostęp online
    > oraz marmurek bezkolejkowy blisko domku.

    widze ze nalezysz do gosci ktorzy lapia sie na hasla w stylu kup a dostaniesz
    50% wiecej gratis... Za to wszystko musisz zaplacic 250zl rocznie.

    > Oprócz tego bezproblemowy limit kredytowy w koncie (tylko 1% prowizji!),

    standard. Oprocentowanie slabe - lepiej miec limit w mbanku.

    > darmowe subkonta OKO w PLN, EUR i USD.

    to mozna miec bez ROR.

    > Do tego jeszcze KK Mastercard. Gdyby jeszcze kredyt mieszkaniowy mieli
    > sensowny, to chyba w ogóle zrezygnowałbym z usług innych banków ;-)

    za Mastercarda musisz zaplacic 80zl rocznie. Wychodzi ze konto kosztuje cie
    330zl rocznie i jest do tego tak fatalnie oprocentowane ze nie ma sensu tam
    trzymac zadnej wiekszej gotowki.
    A teraz pomysl - masz Mastercada Lucasa za 59zl i karte Maestro przedplacona
    za 9zl - razem 68zl plus konto w mBanku. Masz dostep online do konta, Maestro
    i Mastercarda a placisz prawie 5 razy mniej. A jak bedziesz chcial to mozesz
    wyplacac ze wszystkich bankomatow (choc to uwazam za zbedne, po to sa
    bezplatne bankomaty) - i tak wyjdzie to o wiele taniej niz konto Prestiz w
    ING. W dodatku roznica odsetek w mBanku i ING zapewni pokrycie np. oplat za
    sporydaczne korzystanie z obcych bankomatow. Ja nie widze zadnego sensu w
    posiadaniu konta Prestiz, no chyba ze zalezy ci na nazwie...

    D.

  • 8. Data: 2003-08-25 13:01:45
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    > widze ze nalezysz do gosci ktorzy lapia sie na hasla w stylu kup a
    dostaniesz
    > 50% wiecej gratis... Za to wszystko musisz zaplacic 250zl rocznie.

    nie łapię się - szczegóły poniżej

    > standard. Oprocentowanie slabe - lepiej miec limit w mbanku.

    tyle, że w mbanku trzeba mieć cierpliwość do beznadziejnej obsługi i
    dłuuuuugich terminów rozpatrywania wniosków. Składałem już wnisoek o limit w
    mbanku. Dostałem o 500pln mniejszy niż chciałem (nie wiem skąd im to wyszło,
    że akurat o 500), ale po podpisaniu umowy zapadło milczenie ze strony banku.
    Po ok. 2 tyg. sam zatelefonowałem i dowiedziałem się, że chcieliby jeszcze
    jednego pita5 ( za kolejny miesiąc). W związku z tym podziękowałem za limit
    w tym banku. Oprócz rachunku firmowego i funduszy, czasem emaxa nie
    korzystam z pozostałych usług tego banku. Nie mam czasu ani nerwów do
    niedysponentek (szczególnie z działu kredytów).

    > to mozna miec bez ROR.

    no pewnie, że można. i kolejny bank, kolejne ID/hasło, kolejny numer
    rachunku, itp. itd. A oprocentowanie w zasadzie takie same.
    Poza tym z dostępem inetowym za darmo, to chyba tylko multibank daje coś
    takiego?

    > za Mastercarda musisz zaplacic 80zl rocznie.

    na razie go nie wziąłem, ale pewnie wezmę. na razie mam Visę w innym banku z
    sensownym limitem (i podglądem online), więc musieliby mi dać co najmniej
    ten limit żebym się skusił na drugą KK.

    Wychodzi ze konto kosztuje cie
    > 330zl rocznie i jest do tego tak fatalnie oprocentowane ze nie ma sensu
    tam
    > trzymac zadnej wiekszej gotowki.

    a kto powiedział, żeby tam trzymać kesz?! wiadomo, że pieniądz musi pracować
    i od tego są OKO, fundusze i giełda ;-)
    konto wychodzi 20*12=240 + maestro (12) = 252zł

> [...]
    Maestro
    > i Mastercarda a placisz prawie 5 razy mniej.

    i masz 5 razy więcej pinów, kart w portfelu itp. ;-)

    A jak bedziesz chcial to mozesz
    > wyplacac ze wszystkich bankomatow (choc to uwazam za zbedne, po to sa
    > bezplatne bankomaty)

    taaak? a to ciekawe. pewnie masz koło domu lub miejsca pracy jakiś bezpłatny
    bankomat. nie jeździ w ogóle po kraju, a jeśli w ogóle, to dziwnym trafem
    zawsze zauważasz Euronet ;-)))

    - i tak wyjdzie to o wiele taniej niz konto Prestiz w
    > ING.

    taniej może i tak. co nie znaczy, że lepiej i wygodniej.

    >W dodatku roznica odsetek w mBanku i ING zapewni pokrycie np. oplat za
    > sporydaczne korzystanie z obcych bankomatow.

    hmmm... na emaxie: 3,9%, OKO w ING: 3,3; 3,8; 4,0%. ze wskazaniem na tę w
    środku. jak dla mnie - różnica mała.
    .
    Ja nie widze zadnego sensu w
    > posiadaniu konta Prestiz, no chyba ze zalezy ci na nazwie...

    rachunek mógłby się nawet nazywać Lew w kosmosie. Nazwa nie jest ważna.
    Ważne jest zadowolenie klienta. I tu nie mam nic do zarzucenia.

    Kiedyś też bawiło mnie oszczędzanie na wszystkim i korzystanie z
    pojedynczych usług różnych banków. Teraz doszedłem do wniosku, że warto by
    było scentralizować to, co się da, w jednym miejscu. No i prawie mi się
    udało :-)

    Radek

    ps. czekam na kontrę ;-)

  • 9. Data: 2003-08-25 13:58:24
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    Radek <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > jednego pita5 ( za kolejny miesiąc). W związku z tym podziękowałem za limit

    nie rozumiem - w zwiazku z tym ze chcieli pita zrezygnowales ? A co za
    problem wyslac tego pita ? Limit sie zalatwia raz na wiele lat.

    > w tym banku. Oprócz rachunku firmowego i funduszy, czasem emaxa nie
    > korzystam z pozostałych usług tego banku. Nie mam czasu ani nerwów do
    > niedysponentek (szczególnie z działu kredytów).

    ja w ogole nie telefonuje do mbanku.

> [...]
    > rachunku, itp. itd. A oprocentowanie w zasadzie takie same.
    > Poza tym z dostępem inetowym za darmo, to chyba tylko multibank daje coś

    mozesz zlikwidowac ROR w ING a dostep do pozostalych kont przez Internet
    zostaje.

> [...]
    > i od tego są OKO, fundusze i giełda ;-)
    > konto wychodzi 20*12=240 + maestro (12) = 252zł

    +80zl za Mastercarda czyli 330zl

    > przedplacona
    > Maestro
    >
    > i masz 5 razy więcej pinów, kart w portfelu itp. ;-)

    dlaczego ? Zamiast Maestro do konta Prestiz masz Maestro przedplacona,
    zamiast Mastercarda z Lwica masz Mastercarda Onet. Ilosc pinow i kart w
    portfelu sie nie zmienia.

> [...]
    > bankomat. nie jeździ w ogóle po kraju, a jeśli w ogóle, to dziwnym trafem

    albo bankomat ING. Nie widze problemu zeby sprawdzic liste bankomatow w
    miejscu do ktorego sie udaje. A jak naprawde bede mial problem to zaplace te
    pare zlotych za wyplate z obcego bankomatu. I tak nie wydam na to wiecej jak
    kilkadziesiat zlotych rocznie.

    > - i tak wyjdzie to o wiele taniej niz konto Prestiz w
    >
    > taniej może i tak. co nie znaczy, że lepiej i wygodniej.

    W czym widzisz niewygode ? Policz ile razy wyplacasz z obcych bankomatow i
    ile wydasz na prowizje. Funkconalnosc TAKA SAMA a sumaryczny koszt na pewno
    bedzie nizszy.

    > hmmm... na emaxie: 3,9%, OKO w ING: 3,3; 3,8; 4,0%. ze wskazaniem na tę w
    > środku. jak dla mnie - różnica mała.

    rozumiem ze na ROR masz 0zl (bo o te roznice mi chodzi). Albo ze wystarcza ci
    jedna bezplatna wyplata z OKO na ROR w miesiacu...

    > Ja nie widze zadnego sensu w
    >
    > rachunek mógłby się nawet nazywać Lew w kosmosie. Nazwa nie jest ważna.
    > Ważne jest zadowolenie klienta. I tu nie mam nic do zarzucenia.

    to dobrze ze tak to widzisz. Dla mnie w ROR ING jest zbyt wiele
    niedogodnoisci zaczynajac od braku ksiegowania III sesji Eliksir
    przychodzacego a skonczywszy na szukaniu frajerow poprzez lapanie klientow a
    nastepnie wprowadzanie znienacka oplat ich zaskakujacych (np. wprowadzenie
    oplat za prowadzenie rachunkow walutowych z ktorego sie pozniej wycofano,
    wprowadzenie dodatkowych oplat za polaczenie z HS czy za przelewy przez
    Internet dla kont standardowych itp.). Tam nie znasz dnia ani godziny - kiedy
    i jakie prowizje zostana podniesione.
    Ale zalozmy ze konto jest swietne. To nie znaczy ze musi byc tak drogie. To
    samo (albo i wiecej) mozna miec w innych bankach czy konfiguracjach za
    mniejsze pieniadze.

> [...]
    > było scentralizować to, co się da, w jednym miejscu. No i prawie mi się

    a ja jestem zwolennikiem zbierania wisienek ("picking cherries") polegajacego
    na wylawianiu najciekawszych ofert roznych bankow. Zaden bank nie ma oferty
    wylacznie doskonalej a juz na pewno nie topowej, jesli juz to ma pare
    ciekawych produktow. I te warto kupic. Poza tym majac kontak z roznymi
    bankami ma sie wieksze pojecie o obszerniejszej ofercie niz ciasne widzenie
    swiata z punktu widzenia jednego banku.

    D.

  • 10. Data: 2003-08-26 10:28:36
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Dave " (........)
> [...]
    roznymi
    > bankami ma sie wieksze pojecie o obszerniejszej ofercie niz ciasne

    popieram w 100% i dlatego mam kilka kont
    taka wisienke w ING znalazlem jak przez chwile otwierali "taryfe 0" -
    mam to konto do dzis, i nic za nie nie place - raz na pare lat bedzie
    chyba
    ze 12 zl za karte ;-))
    *** blad ***