  • 1. Data: 2008-06-19 19:13:20
    Temat: [ING VG] koniec dobrych przelicznikow
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    W przypadku karty ING VG rozliczanej w USD pojawily sie chyba ukryte
    prowizje.

    Dokonalem w ostatnich dniach transakcji ta karta w EUR oraz w NOK. W obu
    przypadkach, inaczej niz jeszcze w ubieglym miesiacu i inaczej niz przez
    ostatnie co najmniej 2 lata, efektywny kurs rozliczenia transakcji nie
    odpowiadal dokladnie kursowi z tabeli banku z danego dnia, ale byl mniej
    korzystny o okolo 1,0%-1,5%.

    Testowo dzis dokonalem transakcji karta MC ING (rozliczana w EUR) w NOK.
    Zobaczymy jaki bedzie efekt. Kolejnej transakcji w NOK dokonam na probe
    karta VC ING (rozliczana w EUR).

    W kazdym razie jesli sie to potwierdzi jedyna sesnsowna uniwersalna
    alternatywa pozostana karty Polbanku.

    marekz

  • 2. Data: 2008-06-20 02:19:41
    Temat: Re: [ING VG] koniec dobrych przelicznikow
    Od: Krzysztofsf <k...@w...pl>

    MarekZ pisze:
    > W przypadku karty ING VG rozliczanej w USD pojawily sie chyba ukryte
    > prowizje.

    Bo nie uaktywniles kodow sms ;)

> [...]
    > karta VC ING (rozliczana w EUR).
    >
    > W kazdym razie jesli sie to potwierdzi jedyna sesnsowna uniwersalna

    Zrobili taki strzal przed wakacjami? Duzo ludzi specjalnie pod wyjazd
    zaopatrzylo sie w ich karty.
    Ciekawe, czy wiecej osob to potwierdzi - moze mailes jakis dodatkowy
    czynnik ze strony sprzedawcy?

  • 3. Data: 2008-06-23 22:22:17
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zrobili taki strzal przed wakacjami? Duzo ludzi specjalnie pod wyjazd
    > zaopatrzylo sie w ich karty.
    > Ciekawe, czy wiecej osob to potwierdzi - moze mailes jakis dodatkowy
    > czynnik ze strony sprzedawcy?

    Rozliczyła mi się płatność z 20 czerwca w NOK na MC ING (waluta
    rozliczeniowa EUR). Tym razem kurs jest lepszy niż ten z tabeli banku. Kurs
    rozliczenia 0,4261. Należało się spodziewać kursu rozliczenia 0,4271
    (ewentualnie 0,4281). Kwota jest na tyle wysoka, że nie wynika to z
    zaokrąglenia. Coś się INGowi chyba rozjechało w przeliczaniu transakcji,
    albo rzeczywiście zaczęli robić dwa przeliczenia, czyli na początku na
    walutę rozliczeniową, a potem na PLN, po jakichś bliżej niesprecyzowanych
    kursach.

    marekz