  • 1. Data: 2012-05-07 01:05:25
    Temat: ING dokumenty bez pieczatek
    Od: kompek <k...@s...pl>

    Czy tylko ja jestem tak ostrozny, czy was tez lekko zdziwily dokumenty
    bankowe, ktore ING wystawia bez pieczatek, a tylko z podpisem pracownika?

    Np. umowa zawarcia rachunku, podpisana, ale bez stempla. Pani mowi, ze
    ING odszedl od stempli, nie uzywa i ze nie ma nawet stempla by
    podpieczetowac, a o wiarygodnosci dokumentu swiadczy jej podpis i kod
    kreskowy z numerem dokumentu w systemie banku.

    Tez tak macie w ING? Nie dziwne to troche?

  • 2. Data: 2012-05-07 06:19:38
    Temat: Re: ING dokumenty bez pieczatek
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-05-07 01:05, kompek pisze:
> [...]
    > kreskowy z numerem dokumentu w systemie banku.
    >
    > Tez tak macie w ING? Nie dziwne to troche?

    Nie wiem, czy też tak mam w ING.
    Myślę, że kod kreskowy i nr ma zaszyte także ID pracownika.
    Kopia zostaje w systemie banku, więc w razie konieczności dowodzenia
    czegoś przed sądem można dotrzeć także do "ich" egzemplarza, choćby
    elektronicznego. Nie robiłem "w systemach dla banków", ale sądzę, że
    archiwowane są w czymś w rodzaju pamięci fiskalnej.

    Parę lat temu zbulwersowało mnie, że Netia przysyła umowę dla firmy z
    zeskanowanym (a nie własnoręcznym) podpisem ich reprezentanta. Ale
    "nasz" prawnik wyjaśnił mi, że jest OK.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 3. Data: 2012-05-07 08:41:24
    Od: "mohonk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kompek <k...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > kreskowy z numerem dokumentu w systemie banku.
    >
    > Tez tak macie w ING? Nie dziwne to troche?

    IMO, podpis znaczy więcej niż pieczątka, którą może zrobić sobie każdy. Choć
    pewnie np. Japończycy by się ze mną nie zgodzili.

    Pozdrawiam
    mohonk

  • 4. Data: 2012-05-07 09:25:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-07 08:41, mohonk pisze:

    > IMO, podpis znaczy więcej niż pieczątka, którą może zrobić sobie każdy. Choć
    > pewnie np. Japończycy by się ze mną nie zgodzili.

    To już nie chodzi o to, co łatwiej podrobić (bo łatwiej podrobić podpis
    niż pieczątkę), tylko o to, że faktem złożenia oświadczenia woli jest
    podpis (w imieniu banku, ale złożony przez pracownika), a nie
    "przyłożona pieczątka".

    W Japonii nie bywam.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-05-07 09:27:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-07 09:25, Liwiusz pisze:

> [...]
    > niż pieczątkę), tylko o to, że faktem złożenia oświadczenia woli jest
    > podpis (w imieniu banku, ale złożony przez pracownika), a nie

    Dodam jeszcze, że wyższość pieczątki nad podpisem stosują polskie urzędy
    skarbowe, potwierdzając przyjęcie PITa wyłącznie prezentatą, bez
    podpisu. Jak potem miałbym dowodzić, że prezentata faktycznie pochodzi
    od US, tego nie wiem :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-05-07 10:20:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 09:25:20 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > niż pieczątkę),

    Kwestia bardzo dyskusyjna.

  • 7. Data: 2012-05-07 10:57:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-07 10:20, Kris pisze:

    > Kwestia bardzo dyskusyjna.

    Od tego jest grupa *dyskusyjna* ;)

    Ale patrząc praktycznie - mogę podrobić Twój podpis w każdej chwili
    (podrobić podpis nie oznacza nauczyć się podpisać tak jak jego
    właściciel, tylko podpisać się za właściciela jego nazwiskiem lub
    dowolnym innym skrótem, który jest uznawany za podpis - z zamiarem
    oszukania, że podpis pochodzi od innej osoby), natomiast aby podrobić
    pieczątkę, musiałbym wyjść z biura i wydać kilkadziesiąt złotych ;)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-05-07 11:06:56
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-05-07 10:57, Liwiusz pisze:

> [...]
    > oszukania, że podpis pochodzi od innej osoby), natomiast aby podrobić
    > pieczątkę, musiałbym wyjść z biura i wydać kilkadziesiąt złotych ;)

    Tylko, że (podejrzewam, zgaduję) - podpisując sie własnoręcznie pod
    dokumentem słowami "Donald Tusk" popełniasz poważne przestępstwo, które
    łatwo (?) udowodnić. Sporządzenie pieczątki chyba jeszcze przestępstwem
    nie jest. Przyłożenie jej pod dokumentem w celu wprowadzenia odbiorcy
    dokumentu w błąd - pewno już jest. Ale trochę trudniej udowodnić kto
    przyłożył.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 9. Data: 2012-05-07 23:11:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tez tak macie w ING? Nie dziwne to troche?

    mam przed sobą umowę kredytową klientki (podpisywała w ING) i jest na
    niej pieczątka i podpis pracownika (kod paskowy również jest na każdej
    stronie)

    widać nietorzy pracownicy pieczątki mają a inni nie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2012-05-07 23:19:08
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-05-07 01:05, kompek pisze:
    > Nie dziwne to troche?

    A mnie się wydaje, że idzie ku normalności... Polska to kraj pieczątek,
    im więcej na dokumencie tym jest on ważniejszy! Najlepiej jeszcze, jakby
    każdy podpis przy pieczątce poświadczać notarialnie! Wtedy to byłby
    dopiero ważny dokument... a nie taki bez pieczątki, z podpisem, tylko... ;)