  • 1. Data: 2010-06-01 19:12:51
    Temat: ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zgłoszenie "incydentu"
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Witam,

    klient wysłał mi spreparowane potwierdzenie przelewu z konta w banku
    ING. W placówce powiedzieli, że zostanie to zgłoszone jako "incydent". I
    tu moje pytanie: co to właściwie znaczy? Czy dostanę jakieś formalne
    potwierdzenie, że dokument został spreparowany? Jakie czynności podejmie
    bank w związku z takim zgłoszeniem?

    Pytam, ponieważ panie, które przyjmowały zgłoszenie poprosiły tylko o
    numer telefonu i moje dane. Nie były w stanie mi powiedzieć co dalej
    będzie się dziać w mojej sprawie.

    Mam zamiar iść z tym na policję / do prokuratury, nie wiem tylko czy
    zrobić to już teraz czy czekać na jakiś odzew ze strony banku.

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2010-06-01 19:21:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "kamil d" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hu3m3p$4bd$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > Mam zamiar iść z tym na policję / do prokuratury, nie wiem tylko czy
    > zrobić to już teraz czy czekać na jakiś odzew ze strony banku.

    Raczej od razu, nie ma na co czekać, miejmy nadziej że oszustowi się
    odechce.

  • 3. Data: 2010-06-01 19:39:16
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    kamil d <k...@t...pl> writes:

> [...]
    >
    > Mam zamiar iść z tym na policję / do prokuratury, nie wiem tylko czy
    > zrobić to już teraz czy czekać na jakiś odzew ze strony banku.

    Ja bym nie czekał. Śmiem twierdzić, że jeśli pójdziesz sam do
    prokuratury, to bank będzie miał o wiele większą motywację do
    wyjaśnienia sprawy.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 4. Data: 2010-06-01 20:01:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil d" hu3m3p$4bd$...@i...gazeta.pl

> [...]
    potwierdzenie, że dokument został spreparowany?
    > Jakie czynności podejmie bank w związku z takim zgłoszeniem?

    A mnie ktoś posłał na telefon token GSM z EB. ;)
    Nie ściągałem, bo to kosztuje. ;)

    Na dużą kwotę chcieli Cię okantować? :)
    MZ nie tyle warto, co koniecznie trzeba zgłosić.
    W pewnym sensie -- co bankowi do tego, że ktoś Cię chciał oszukać?
    Jeśli otrzymałbyś fałszywy banknot, poszedłbyś z nim na policje czy
    do ,,mennicy''? ;) Tak, wiem -- nie mennica ,,bije'' banknoty, ale
    drukarnia. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2010-06-01 21:45:03
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > MZ nie tyle warto, co koniecznie trzeba zgłosić.

    To dla mnie oczywiste tyle, że to temat na inną grupę ;)

> [...]
    > Jeśli otrzymałbyś fałszywy banknot, poszedłbyś z nim na policje czy
    > do ,,mennicy''? ;) Tak, wiem -- nie mennica ,,bije'' banknoty, ale

    Jasne, że masz rację ale w wypadku podrobienia potwierdzenia istnieje
    opcja zgłoszenia tego w mennicy (czyt. ING) jako "incydent". Skoro jest
    taka możliwość to mają wypracowaną procedurę dla takich zdarzeń.
    Liczyłem, że ktoś będzie się orientował w temacie i powie mi jak taka
    procedura działa i czego mogę oczekiwać od banku - oczywiście tak "mniej
    , więcej" bo szczegółów pewnie ujawniać nie można.

    --
    kamil d

  • 6. Data: 2010-06-01 21:52:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    kamil d <k...@t...pl> writes:

    > To dla mnie oczywiste tyle, że to temat na inną grupę ;)

    > Jasne, że masz rację ale w wypadku podrobienia potwierdzenia istnieje
    > opcja zgłoszenia tego w mennicy (czyt. ING) jako "incydent". Skoro

    Ale tu nawet nie wiemy, czy ING ma cokolwiek wspólnego z tym incydentem.

    Przecież, jeśli potwierdzenie przelewu było sfałszowane to (o ile dobrze
    rozumiem sytuacjię) konto nadawcy mogło być nieistniejące i przypadkiem
    znaleźć się w puli obsługiwanej przez ING.

    Więc wcale nie jest wykluczone, że za miesiąc z ING dostałbyś odpowiedź,
    "takie konto nigdy nie było prowadzone przez ING i proszę ścigać samemu
    osobę która ten dokument przedstawiła"

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/
    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 7. Data: 2010-06-01 21:54:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil d" hu3v16$9d4$...@i...gazeta.pl

    > Jasne, że masz rację ale w wypadku podrobienia potwierdzenia istnieje opcja
    zgłoszenia tego w mennicy (czyt. ING) jako "incydent".

    Jest -- nie bronię!! Odwrotnie! Zachęcam do zgłoszenia i w mennicy, ;)
    i na policji, i tutaj! Dobrze będzie, jeśli ludzie zobaczą, że takie
    rzeczy (jak podrabianie potwierdzenia dokonania przelewu -- bo mniemam,
    że ktoś podrobił dowód przelania pieniędzy, nie sam blankiet) mają miejsce.

> [...]
    > powie mi jak taka procedura działa i czego mogę oczekiwać od banku - oczywiście tak
    "mniej , więcej" bo szczegółów pewnie ujawniać

    Pojęcia nie mam, na co można tu liczyć i jakie są te procedury.

    Po Rydzykowatej aferze należy oczekiwać ciągu dalszego w podrabianiu.
    Na pewno tak zwane społeczeństwo musi jakoś bronić się przed tego typu oszustwami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-06-02 04:46:53
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    kamil d pisze:
> [...]
    >
    > Mam zamiar iść z tym na policję / do prokuratury, nie wiem tylko czy
    > zrobić to już teraz czy czekać na jakiś odzew ze strony banku.

    Bawiąc się z Bankiem tylko wyręczałbyś policję.
    Ale jeśli dobrze Cię zrozumiałem na p.s.p, to on Ci wysłał to mejlem w PDF?
    Problem jest bardziej prawny, niż bankowy.
    "Panie przyjmujące zgłoszenie" (przez tf lub pocztę elektron.), to w 99%
    niekompetentne siksy bez branżowego wykształcenia potrafiące co najwyżej
    cytować TOiP (z regulaminami już gorzej). Jeśli chcesz porozmawiać
    rzeczowo o nietypowej sprawie, to postaraj się trafić do któregoś
    dyrektora oddziału, nawet takiego kilkuosobowego. To już zazwyczaj
    prawdziwy bankowiec.
    Formalne potwierdzenie z banku (może) dostaniesz i będzie jedynie
    stwierdzało, że "taki przelew nie został zlecony".

    A co do problemu prawnego - jak Ci ktoś napisał na p.s.p - nasz wymiar
    "prawa" lubi papierki. Gdyby oszust sam to wydrukował i przysłał Ci
    listem (albo wręczył), to byłoby bliżej. IStniałby "dowód rzeczowy",
    oszustwo byłoby ewidentne, bo oszust "poświadczył nieprawdę z chęci zysku".
    Jako prowadzący DG powinieneś wiedzieć, że .pdf, email i faks nie są
    dokumentami i nie powinieneś ich tak traktować. Twoją "dobrą wolą" było
    uznanie takiego potwierdzenia. (Nie powiem, że naiwnością, bo też
    chciałbym żyć w świecie, w którym słowo coś znaczy.)
    Na policji wytłumaczą Ci, że "nic nie masz" i "będzie odmowa wszczęcia".
    Poproś, żeby Ci to napisali.
    Moim zdaniem nawet prokuratura się wypnie, bo konieczne byłoby
    udowodnienie, że to właśnie on wysłał ten email. Ale trzeba spróbować
    "dla dobra ludzkości", do czego Cię namawiam podobnie, jak pozostali.
    Czeka Cię uciążliwe napieprzanie się z wątpliwym (dla Ciebie) efektem.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 9. Data: 2010-06-02 07:24:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pyrtek" hu4nnu$7tp$...@n...onet.pl

    IMO m@il też jest dowodem rzeczowym.

[...]

    Są. :) Nie twierdzę, że wysyłający zostanie skazany
    na śmierć na podstawie tego m@ila, ale to jest dowód. :)

    : uznanie takiego potwierdzenia. (Nie powiem, że naiwnością, bo też
    : chciałbym żyć w świecie, w którym słowo coś znaczy.)
    : Na policji wytłumaczą Ci, że "nic nie masz" i "będzie odmowa wszczęcia".

    Wówczas może iść do prokuratury. Nie bądźmy zabawni -- idąc Twoim tropem,
    należy liczyć się z niemożliwością walki z przestępczością w ogóle.

    : Poproś, żeby Ci to napisali.

    Co? Bo o ni jeszcze chyba niczego odmówili. :)

    : Moim zdaniem nawet prokuratura się wypnie, bo konieczne byłoby
    : udowodnienie, że to właśnie on wysłał ten email.

    Gdyby do złożenia doniesienia o popełnieniu przestępstwa było
    potrzebne udowodnienie, chyba żadna sprawa nie miałaby miejsca.

    : Ale trzeba spróbować

    Trzeba! Chyba, że ktoś woli porachunki własnoręczne. :)

  • 10. Data: 2010-06-02 07:30:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca" 8...@a...kjonca

    > Ale tu nawet nie wiemy, czy ING ma cokolwiek wspólnego z tym incydentem.

    Coś ma -- jak rozumiem, podrobiono kwit z tego banku.

    > Przecież, jeśli potwierdzenie przelewu było sfałszowane to (o ile dobrze
    > rozumiem sytuacjię) konto nadawcy mogło być nieistniejące i przypadkiem
    > znaleźć się w puli obsługiwanej przez ING.

    Mennica ;) może zauważyć, że takich nominałów nie drukowała? :)

    W najgorszym wypadku zauważą, że jednak PDF można podrobić.
    Pamiętam kobietę, która przysłała mi umowę (jakąś przedumowę)
    w PDF, gdyż uznała, że jest to format nieedytowalny. :) A ja
    na tym jej ,,dokumencie'' naniosłem (nieświadomy jej mniemania)
    korekty...

    > Więc wcale nie jest wykluczone, że za miesiąc z ING dostałbyś odpowiedź,
    > "takie konto nigdy nie było prowadzone przez ING i proszę ścigać samemu
    > osobę która ten dokument przedstawiła"

    ING to kiepski bank, dlatego możliwa jest taka reakcja, ale
    IMO należy zgłosić to i na policję, i do ING. Warto też
    poinformować znajomych -- dobrze będzie, jeśli ludzie
    dowiedzą się o istnieniu tych przestępstw. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'