  • 1. Data: 2012-04-27 16:16:15
    Temat: Idea bank- debilny bank
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Dziś Idea Bank zwrócił mi kasę, którą przelałem do nich w celu założenia lokaty.
    Powód: niezgodność danych.

    Przykładowy adres w bazie danych IB:

    Józef Pajac
    os. Centrum B 20/15
    31-915 Kraków

    Dane w przelewie do Idea Banku:

    Józef Pajac
    Centrum B 20/15
    31-915 Kraków

    Adresy te różnią się literkami "os." Skrót ten oznacza "osiedle". Z powodu
    braku zgodności danych kasa wróciła do banku z którego została wysłana.
    dzwoniłem do IB i podali mia taka przyczynę.

    DEBILIZM do kwadratu

  • 2. Data: 2012-04-27 16:22:02
    Temat: Re: Idea bank- debilny bank
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > powodu braku zgodności danych kasa wróciła do banku z którego została
    > wysłana. dzwoniłem do IB i podali mia taka przyczynę.

    Dziwne. Ja w ten sposób robiłem lokaty i jeśli numer w tytule wpłaty był
    zgodny, to nikt nie zwracał uwagi na nadawcę. Czy na pewno jako tytuł
    wpłaty podałeś ten i tylko ten numer referencyjny?
    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2012-04-27 16:27:14
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...usu-n-to.pl> napisał w wiadomości

    > Dziwne. Ja w ten sposób robiłem lokaty i jeśli numer w tytule wpłaty był
    > zgodny, to nikt nie zwracał uwagi na nadawcę. Czy na pewno jako tytuł wpłaty
    > podałeś ten i tylko ten numer referencyjny?

    Dzwoniłem do idea banku i podali mi taki powód odrzucenia przelewu. Dokładnie
    taki i tylko taki.

  • 4. Data: 2012-04-27 16:36:40
    Od: otrov <o...@g...pl>

    W dniu 2012-04-27 16:22, Grzexs pisze:

    > Dziwne. Ja w ten sposób robiłem lokaty i jeśli numer w tytule wpłaty był
    > zgodny, to nikt nie zwracał uwagi na nadawcę. Czy na pewno jako tytuł
    > wpłaty podałeś ten i tylko ten numer referencyjny?

    W Open Finance (inny klon, ale ta sama zasada) konsultant mi powiedział,
    że weryfikację włączyli w styczniu.
    Jeśli zakładałeś lokaty wcześniej to nie odbijało. Teraz już odbije.

    o.

  • 5. Data: 2012-04-27 17:18:47
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > braku zgodności danych kasa wróciła do banku z którego została wysłana.
    > dzwoniłem do IB i podali mia taka przyczynę.

    Okazało się, ze mogą zmienic mój adres w bazie danych, ale tylko na podstawie
    przesłanegoskanu dowodu osobistego. Wpiszą mi adres tak jak w dowodzie.
    Następny debilizm. Znowu sie nie będzie zgadazało. Bo żaden bank w przelewie
    nie wysyła identycznych co do literki danych wg dowodu.

    Ich baza danych:

    Józef Pajac
    os. Centrum B 20/15
    31-915 Kraków

    Dane w dowodzie osobistym:

    Józef Onufry Pajac
    Osiedle Centrum B 20 m. 15
    31-915 Kraków

    Raiffeisen wysyła:

    Józef Onufry Pajac
    Os.Centrum B 20 m 15
    31-915 Kraków

    Eurobank wysyła:

    Józef Onufry Pajac
    os. Centrum B 20/15
    31-915 Kraków

    Bgż Optima wysyła:

    Józef Pajac
    os. Centrum B
    31-915 kraków

    Alior wysyła:

    Józef Pajac
    os. Centrum B 20/15
    31-915 Kraków

    Credit Agricole wysyłą:

    Józef Pajac
    Centrum B 20/15
    31-915 Kraków

  • 6. Data: 2012-04-27 18:14:18
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-27 17:18, wiatrak pisze:

> [...]
    > dowodzie. Następny debilizm. Znowu sie nie będzie zgadazało. Bo żaden
    > bank w przelewie nie wysyła identycznych co do literki danych wg dowodu.

    Może im ktoś wybije z głowy tę weryfikację.
    Zgoda. Debilizm.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 7. Data: 2012-04-27 18:16:12
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-27 17:18, wiatrak pisze:
    > Ich baza danych:
    > Dane w dowodzie osobistym:
    > Raiffeisen wysyła:
    > Eurobank wysyła:
    > Bgż Optima wysyła:
    > Alior wysyła:
    > Credit Agricole wysyłą:

    ...a w poniedziałek przez Ciebie wykopcą się komputery w KIR, bo wszyscy
    pbb-owcy będą sprawdzać jak ich banki podają nadawcę przelewu...

    ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 8. Data: 2012-04-27 20:00:15
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > zgodny, to nikt nie zwracał uwagi na nadawcę. Czy na pewno jako tytuł wpłaty
    > podałeś ten i tylko ten numer referencyjny?

    Włąśnie dostałem od nich maila :))

    "Szanowny Panie,

    Wpłata z tytułu lokaty:
    -DP\125xxxxxx

    została odrzucona ze względu na niezgodność danych. Wpłacone środki zostały
    zwrócone na konto nadawcy. Do momentu upływu ważności wniosku można dokonać
    ponownego opłacenia lokaty. Proszę pamiętać, że aby przelew mógł zostać przyjęty
    przez Idea Bank, dane nadawcy muszą być w pełni zgodne z danymi zawartymi we
    wniosku właściciela lokaty. W tym wymagana jest zgodność:
    - danych Klienta (imię, nazwisko),
    - danych adresowych (miasto, kod pocztowy, ulica)."

    To niech do Qrwy nędzy ktoś mi powie, jak mam wpisac ulicę, jak ja mieszkam "na
    osiedlu", a nie przy ulicy.

  • 9. Data: 2012-04-27 20:43:30
    Od: "tpajak" <x...@g...pl>

    [ciach]

    Ostatnio samcik o tym pisał.
    http://samcik.blox.pl/2012/04/Farsa-Przelewy-nie-doc
    hodzily-bo-banki-nie-umialy.html
    Może tu upatrywać przyczyny
    pzdr
    tpajak

  • 10. Data: 2012-04-27 20:56:39
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "tpajak" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    >
    > Ostatnio samcik o tym pisał.
    > http://samcik.blox.pl/2012/04/Farsa-Przelewy-nie-doc
    hodzily-bo-banki-nie-umialy.html
    > Może tu upatrywać przyczyny

    Przelew wyszedł z Lukasa, tfu..... z Credit Agricole.
    Do tej pory zawsze było dobrze. Różnica to skrót: "os." (osiedle) , w adresie.
    Lukas wysyłał zawsze bez "os." i było dobrze, a teraz jest źle.

    Czy jak ktos mieszka przy ulicy Piłsudskiego 20/10 , to poprawny jest tylko
    adres: ulica Piłsudskiego 20/10, a adres: ul. Piłsudskiego 20/10 już nie?
    A broń Boze żeby ktos napisał po prostu: Piłsudskiego 20/10