eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiIdeal karta z Fortis Banku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2006-05-29 11:54:02
    Temat: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    Jakis czas temu sprawilem sobie taka karte, limit 1000 zl (bez zaswiadczenia
    o dochodach).
    Nie wykonalem zadnej operacji i bank nie przeslal mi zestawienia transakcji.
    W zwiazku z tym zlozylem reklamacje na co pani z infolinni stwierdzila, ze
    wysla mi drugie zestawienia, ale oplata to 10zl !!!

    Z lekka ja wysmialem, gdyz bank ma obowiazek przeslac zestawienie operacji
    kartowych min. raz w miesiacu.
    Bez wzgledu na to czy byly na rachunku jakies operacje czy ich nie bylo (w
    banku mysla inaczej).

    Mieliscie moze podobna sytuacje w innych bankach ?

    pozdrawiam
    Robert




  • 2. Data: 2006-05-29 12:52:25
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Robert Sierant napisał(a):

    > Jakis czas temu sprawilem sobie taka karte, limit 1000 zl (bez zaswiadczenia
    > o dochodach).
    > Nie wykonalem zadnej operacji i bank nie przeslal mi zestawienia transakcji.
    [ciach]
    > Mieliscie moze podobna sytuacje w innych bankach ?

    Miałem podobną w tym samym banku i z tą samą kartą. Nie dostałem
    pierwszego wyciągu, jednak wykonałem jakieś transakcje. Oczywiście bank
    twierdzi, że wyciągi wysyła automatycznie i na pewno wysłali...

    Marek


  • 3. Data: 2006-05-29 13:00:04
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e5eqqr$j8n$1@atlantis.news.tpi.pl, *MarekM* wrote:

    > Miałem podobną w tym samym banku i z tą samą kartą. Nie dostałem
    > pierwszego wyciągu, jednak wykonałem jakieś transakcje. Oczywiście
    > bank twierdzi, że wyciągi wysyła automatycznie i na pewno wysłali...

    Ja mialem taka sytuacje jak ty w Peako SA. Nie otrzymalem pierwszego wyciagu
    (a transakcji bylo duzo). Na infolini oczywiscie bardzo chetnie by mi
    wyslali duplikat za 5zl. Pofatygowalem sie do oddzialu i napisalem
    reklamacje, ze wyciagi z konta mam regularnie przesylane od kilku lat, a
    jakos tutaj pierwszy wyciag i od razu zginal - moze maja zly adres albo co.
    Po tygodniu dostalem kopie wyciagu bez obciazania oplata ;-)

    --
    darnok


  • 4. Data: 2006-05-29 13:28:37
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>




    Miałem podobną w tym samym banku i z tą samą kartą. Nie dostałem
    pierwszego wyciągu, jednak wykonałem jakieś transakcje. Oczywiście bank
    twierdzi, że wyciągi wysyła automatycznie i na pewno wysłali...

    Marek

    powinienes zglosic reklamacje i zażądać (nie prosic) o skuteczne wyslanie
    zestawienia...
    to nie Twój problem, że zestawienie zaginęło, tylko banku i niech on szuka.

    Polecam zapis z ustawy o el. instrumentach płatniczych:

    Art. 24. 1. Wydawca udostępnia posiadaczowi zestawienia operacji w sposób i
    w terminach określonych w umowie o kartę płatniczą.
    2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, udostępnia się nie rzadziej niż raz
    w miesiącu.

    skoro nie dostales, bank nie udostepnia na stronie www, to powinni przeslac
    jeszcze raz (bez oplaty)

    Pozdr.
    R.



  • 5. Data: 2006-05-29 13:37:31
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Robert Sierant napisał(a):
    > skoro nie dostales, bank nie udostepnia na stronie www, to powinni przeslac
    > jeszcze raz (bez oplaty)

    Tak, oczywiście masz rację. Tylko zwróć uwagę na to, że większość
    regulaminów KK stanowi, iż fakt nie otrzymania wyciągu należy zgłosić
    bankowi w terminie 14 dni (zazwyczaj) od zakończenia okresu
    rozliczeniowego. Najczęściej grace period jest powyżej 20 dni od
    zakończenia okresu rozliczeniowego, więc bank ma jeszcze czas na
    reakcję. Jeśli nie zareaguje na zgłoszenie to wtedy nie jest to już
    problem posiadacza.

    Ale jeśli zgłosisz brak wyciągu po upływie grace period to będzie Ci
    bardzo ciężko zmusić bank do odstąpienia od nałożenia opłat
    dodatkowych/odsetek karnych (bank zrobi to według uznania).

    --
    Dawid


  • 6. Data: 2006-05-29 13:48:35
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> napisal(a):
    > Robert Sierant napisał(a):
    >> skoro nie dostales, bank nie udostepnia na stronie www, to powinni przeslac
    >> jeszcze raz (bez oplaty)
    >
    > Tak, oczywiście masz rację. Tylko zwróć uwagę na to, że większość
    > regulaminów KK stanowi, iż fakt nie otrzymania wyciągu należy zgłosić
    > bankowi w terminie 14 dni (zazwyczaj) od zakończenia okresu
    > rozliczeniowego. Najczęściej grace period jest powyżej 20 dni od
    > zakończenia okresu rozliczeniowego, więc bank ma jeszcze czas na
    > reakcję. Jeśli nie zareaguje na zgłoszenie to wtedy nie jest to już
    > problem posiadacza.
    >
    > Ale jeśli zgłosisz brak wyciągu po upływie grace period to będzie Ci
    > bardzo ciężko zmusić bank do odstąpienia od nałożenia opłat
    > dodatkowych/odsetek karnych (bank zrobi to według uznania).

    W regulaminie tej karty jest napisane, że nawet jak nie ma wyciągu to
    trzeba zadzwonić na infolinię, dowiedzieć się jaki jest stan
    zadłużenia i zapłacić. Eeee, karta bez podglądu na WWW jest do kitu.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/


  • 7. Data: 2006-05-29 13:51:12
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Samotnik napisał(a):
    > W regulaminie tej karty jest napisane, że nawet jak nie ma wyciągu to
    > trzeba zadzwonić na infolinię, dowiedzieć się jaki jest stan
    > zadłużenia i zapłacić. Eeee, karta bez podglądu na WWW jest do kitu.

    Dlatego moja karta poszła do klaserka, a z nowych kart używam Money.pl :)

    --
    Dawid


  • 8. Data: 2006-05-29 16:23:04
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: "Robert" <r...@a...pl>



    >> W regulaminie tej karty jest napisane, że nawet jak nie ma wyciągu to
    >> trzeba zadzwonić na infolinię, dowiedzieć się jaki jest stan
    >> zadłużenia i zapłacić. Eeee, karta bez podglądu na WWW jest do kitu.
    >
    > Dlatego moja karta poszła do klaserka, a z nowych kart używam Money.pl :)
    >
    > --
    > Dawid

    zrobilem dokladnie tak samo ;-))
    rowniez mam calkiem spory klaserek na karty...

    jezeli okres rozliczeniowy konczy mi sie np. 6-go i po tygodniu nie mam
    zestawienia to dzwonie, ze nie dostalem i sie domagam bezplatnego drugiego
    egzemplarza

    samo info nt kwoty splaty niewiele mi daje - chce i mam prawo sprawdzic
    czy wszystkie operacje z zestawienia sa moje czy np. bank mi tam czegos
    extra
    nie doliczyl

    nie mam zestawienia - nie moge tego sprawdzic, a dla mnie to wazne, juz
    kilka razy
    zdarzylo mi sie, ze na wyciagu mialem "obce" transakcje....
    zlozylem reklamacje i bank mi je uznawal

    pozdr.
    R.



  • 9. Data: 2006-05-29 17:12:55
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: bob <1...@x...pl>

    Tknięty złym przeczuciem zadzwoniłem przed chwilą na infolinię, gdzie
    pani przyponiała mi że mój GP skończył się 3.05 a termin spłaty 26.05 :)
    A wyciągu jak nie było tak nie ma. Chyba założę sobie klaser! Mam of
    kors kartę IDEAL.


  • 10. Data: 2006-05-29 17:15:16
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: bob <1...@x...pl>

    bob napisał(a):
    > Tknięty złym przeczuciem zadzwoniłem przed chwilą na infolinię, gdzie
    > pani przyponiała mi że mój GP skończył się 3.05 a termin spłaty 26.05 :)
    > A wyciągu jak nie było tak nie ma. Chyba założę sobie klaser! Mam of
    > kors kartę IDEAL.


    Tfu, nie GP się skończył 3.05 a cykl rozliczeniowy!

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1