  • 1. Data: 2003-09-06 16:45:42
    Temat: Inteligo a blokady na koncie
    Od: <t...@g...pl>

    Dzis bankomat PKO BP przyjal moja dyspozycje wyplaty ale ostatecznie odmowil
    jej zrealizowania wypluwajac na ekran formulke: "Nie mozna dokonczyc tej
    transakcji".
    Oczywiscie kwota zostala zablokowana i moze nie byc dostepna przez tydzien.
    Taki bandycki numer powtarza mi sie po raz czwarty.
    Nawet nie dostaniesz potwierdzenia, ze bankomat nie zrealizowal transakcji
    pomimo autoryzacji.

    Rezygnuje z inteligo po pierwsze dlatego, ze gdy sa mi potrzebne p[ieniadz
    nie moge ich dostac, po drugie dlatego, ze po nieudanej wyplacie nie moge
    skorzyustac ze swoich pieniedzy przez tydzien.

  • 2. Data: 2003-09-06 20:34:00
    Temat: Re: Inteligo a blokady na koncie
    Od: n...@c...site.pl (Krzysztof Cynarski)

    Witaj tomaszek,

    Saturday, September 6, 2003, 6:45:42 PM, napisałeś:

    > nie moge ich dostac, po drugie dlatego, ze po nieudanej wyplacie nie moge
    > skorzyustac ze swoich pieniedzy przez tydzien.

    Lepiej u mnie na koncie prawie od miesiąca jest zablokowana kwota,
    której nie mogę ruszyć. Blokada powstała w wyniku zwrotu na
    kartę. Podobno jest to jakaś procedura Visy, chociaz nie udalo mi
    sie tego nigdzie doczytac.

    Podobno blokada powstaje wtedy, kiedy zwrot jest na inną kwotę
    niż zakup, co zdaża sie często jak kupuje się coś z innymi
    zakupami np. w hipermarkecie. Jezeli jest to droższy sprzęt
    elektroniczny, który w rezultacie okazuje sie nie działać to
    trochę zaczyna boleć.

    Czy ktoś sie już z tym spotkał. Grupę czytam dość regularnie, ale
    nie przypominam sobie żeby ten temat wypłynął.

    Krzysztof
    //email/krzysztof/tutajmalpa/cynarski/site/pl/atujuz
    nic

  • 3. Data: 2003-09-07 10:32:19
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-09-06, <t...@g...pl> <t...@g...pl> wrote:

    > Rezygnuje z inteligo po pierwsze dlatego, ze gdy sa mi potrzebne p[ieniadz
    > nie moge ich dostac, po drugie dlatego, ze po nieudanej wyplacie nie moge
    > skorzyustac ze swoich pieniedzy przez tydzien.

    W wieszosci bankow taka blokada trwa 14 dni, a w handlobanku to trwala
    90 dni (nie wiem ile teraz w citi).

    Jak bedziesz w ten sposob obrazal sie na banki, to wkrotce po
    zaliczeniu wszystkich kilkudziesieciu zostaniesz z kasa w skarpecie :)

    Nie prosciej zadzwonic do i-linki, moze cos pomoze, odblokuje recznie?
    Poza tym masz chyba jakis trefny bankomat, mi sie to nigdy nie
    zdarzylo. Wybieraj na jakims innym.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@h...pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 4. Data: 2003-09-07 14:33:14
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Cynarski" <n...@c...site.pl> napisał w
    wiadomości news:152991302697.20030906223301@cynarski.site.pl...

> [...]
    >
    > Czy ktoś sie już z tym spotkał. Grupę czytam dość regularnie, ale
    > nie przypominam sobie żeby ten temat wypłynął.

    To słabo coś czytasz. Wałkowałem to i wałkuję obecnie. Pogooglaj moje posty
    z tematem inteligo blokady, czy jakoś tak [były chyba dwa wątki]. Generalnie
    jak się ostro sprzeciwisz - najlepiej pisemnie - to odblokują. Powołują się
    na możliwość odwołania transakcji przez sklep i na regulamin VISA.

    Wojna trwa.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 5. Data: 2003-09-07 20:00:21
    Od: "nie mam" <t...@N...gazeta.pl>

    > Nie prosciej zadzwonic do i-linki, moze cos pomoze, odblokuje recznie?

    Absolutnie nie wchodzi to w rachube

    > Poza tym masz chyba jakis trefny bankomat, mi sie to nigdy nie
    > zdarzylo. Wybieraj na jakims innym.

    Niestety, dzieje sie to w roznych miejscach (miastach). Niestety, najczesciej
    wtedy, gdy nie mam alternatywy i musze wyjac kase ze sciany. Nie moze
    zakladac, ze znowu zostane bez kasy. Nie po to mam konto, za ktore place
    prowizje.

  • 6. Data: 2003-09-08 01:08:01
    Od: "stach" <s...@N...gazeta.pl>

    nie mam <t...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wtedy, gdy nie mam alternatywy i musze wyjac kase ze sciany. Nie moze
    > zakladac, ze znowu zostane bez kasy. Nie po to mam konto, za ktore place

    Posłuchaj rozsądnego, doświadczonego (wyżej) doradcy.

  • 7. Data: 2003-09-08 04:36:27
    Od: <t...@g...pl>

    Uwazam, ze Inteligo ma bledna procedure - jesli system uznaje za wyplacone
    mimo ze nie wydane pieniadze, to cos jest nie tak.

    Bankomat nie powinien w ogole przyjac dyspozycji, gdy nie ma w nim srodkow.

    Dzwonilem do dysponenta Inteligo - potwierdzil fakt autoryzacji wyplaty. Z
    jakiegos powodu bankomat nie wyplacil kasy ale system zablokowal zadana kwote.

    Inne banki maja chyba jakas inna procedure.
    Nigdy nie zdarzylo mi sie tak, ze np. mialem jakas blokade mimo ze bankomat
    Citibanku, czy Euronetu przyjal dyspozycje a nie wyplacil kasy np. z braku
    srodkow

  • 8. Data: 2003-09-08 07:21:11
    Od: "" <a...@p...onet.pl>

    > Uwazam, ze Inteligo ma bledna procedure - jesli system uznaje za wyplacone
    > mimo ze nie wydane pieniadze, to cos jest nie tak.
    >
    > Bankomat nie powinien w ogole przyjac dyspozycji, gdy nie ma w nim srodkow.

    Bankomat przyjmuje dyspozycje. Robi autoryzacje (skutek: blokada srodkow na
    rachunku). Stwierdza, ze nie ma banknotow. I teraz powinien wyslac odwoalnie
    autoryzacji. Ale to juz zalezy do tego jak dobry jest system zarzadzajacy
    bankomatami. Moze PKO nie ma tej funkcji.

    > Dzwonilem do dysponenta Inteligo  - potwierdzil fakt autoryzacji wyplaty. Z
    > jakiegos powodu bankomat nie wyplacil kasy ale system zablokowal zadana kwote.

    Mozna sprawdzic zdalenie, czy blokada jest uzasadniona czy nie. W Multibanku
    dla wyplat z Euronetu takie cos zalatwiaja w 2 godz z Euronetem. Wystarczy
    sprawdzic stan gotowki w bankomacie. Jesli jest nadwyzka, tzn, ze klient
    rzeczywiscie nie dostal gotowki i blokade mozna zdjac.

  • 9. Data: 2003-09-09 17:20:49
    Od: k...@c...site.pl (Krzysztof Cynarski)

    Witaj Wojciech,

    Sunday, September 7, 2003, 4:33:14 PM, napisałeś:

> [...]
    > jak się ostro sprzeciwisz - najlepiej pisemnie - to odblokują. Powołują się
    > na możliwość odwołania transakcji przez sklep i na regulamin VISA.

    Faktycznie poszukałem i znalazłem. Napisz proszę, czy udało ci
    sie wywalczyć zdjęcie blokady po wysłaniu do nich odpowiedniego
    pisma. Ja mam jeszcze jedną taką blokade na taką sobię sumę,
    którą jednak wolałbym mieć dostępną jak najszybciej. Swoją drogą
    trochę molestowałem intelilinki o podstawę takiej blokady i żadna
    z nich (próbowałem trzy razy) nie była w stanie wskazać mi punktu
    w regulaminie, który by sankcjonował taką blokadę.

    Krzysztof Cynarski
    k...@c...site.pl

  • 10. Data: 2003-09-09 18:14:59
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Cynarski" <k...@c...site.pl> napisał w
    wiadomości news:64187129237.20030909191802@cynarski.site.pl...

    > Faktycznie poszukałem i znalazłem. Napisz proszę, czy udało ci
    > sie wywalczyć zdjęcie blokady po wysłaniu do nich odpowiedniego
    > pisma. Ja mam jeszcze jedną taką blokade na taką sobię sumę,

    Tak. Przecież pisałem. :-)

> [...]
    > z nich (próbowałem trzy razy) nie była w stanie wskazać mi punktu
    > w regulaminie, który by sankcjonował taką blokadę.

    Powołują sie na to, że regulamin VISA pozwala sklepowi w ciągu 30 dni
    anulować transakcję. Ale anulowali. Wysłałem faks.

    Ja im na to, że:

    Dziękuję za umożliwienie mi dostepu do własnych środków.

    Niemniej jednak jednocześnie uprzejmie proszę o:

    1.
    Przesłanie mi w/w regulaminu VISA [skoro się Państwo na niego
    powołujecie - to klient powinien mieć prawo wglądu w ten regulamin]

    2.
    Wskazanie punktu w umowie, regulaminie lub innych dokumentach
    regulujących wpółpracę klienta z bankiem, który reguluje tę kwestię
    lub pozostawia ją regulacjom VISA.

    3.
    Informacje, czy w/w regulamin VISA nakłada na bank obowiązek lub
    możliwość zablokowania środków pochodzących z takiego uznania, czy
    jedynie wspomina o _możliwości_ anulowania uznania przez sklep?
    Bo jeżeli jedynie daje możliwość anulowania transakcji uznania przez
    sklep - uważam, że zakładanie blokady NIE jest tutaj uzasadnione
    regulacjami VISA, na które się Państwo powołujecie.

    I czekam.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara