  • 1. Data: 2004-10-12 19:41:12
    Temat: Interesujacy wyrok NSA- trzesienie zemi ??
    Od: "lilianna" <l...@p...neostrada.pl>

    47.html

  • 2. Data: 2004-10-12 20:01:02
    Temat: Re: Interesujacy wyrok NSA- trzesienie zemi ??
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    nie bo uzasadnienie było, że bez zgody dłużnika nie można a w większości
    stosowanych obecnie umów kredytowych jest klauzula że kredytobiorca
    stosowną zgodę wyraża i tyle
    Kwestią jest czy taka klauzula jest niedozwolona czy nie

    as

  • 3. Data: 2004-10-12 20:29:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004 22:01:02 +0200, "Adam S." <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >stosowną zgodę wyraża i tyle
    >Kwestią jest czy taka klauzula jest niedozwolona czy nie

    Dozwolona. Inny problem jest taki, że 'firmy' windykacyjne są
    częstokroć firmami wyłudzającymi. Akurat z P.R.E.S.C.O. sam miałem
    przejścia i odczepili sie ode mnie dopiero kiedy zastosowałem wobec
    nich ta samą technikę, jaką oni stosują - czyli zastraszania.
    Wierzytelności nie było, oni sobie uważali inaczej, i na każde pismo
    od nich dostawali odpowiedź z podaniem artykułó kodeksu karnego jaki
    naruszyli.
    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2004-10-12 20:42:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Dozwolona.

    to się okaże...

    KG

  • 5. Data: 2004-10-12 20:54:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004 22:42:20 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:

    >to się okaże...

    Ale dlaczego miała by byc niedozwoloną?
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2004-10-12 21:09:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Ale dlaczego miała by byc niedozwoloną?

    A to mnie się pytasz? GIODO i UOKIK dopatrują się w niej art.385[3] pkt
    5 kc...

    KG

  • 7. Data: 2004-10-12 21:21:21
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-12 23:09, kiedy kam napisał(a) co
    następuje:

    > A to mnie się pytasz? GIODO i UOKIK dopatrują się w niej art.385[3] pkt
    > 5 kc...

    W tym przepisie mowa jest o przeniesieniu praw i przekazaniu obowiązków
    *bez zgody konsumenta* i to była podstawa orzeczenia NSA. Nie ma tam
    mowy, bo i jak, o uzgodnionym przez obie strony przeniesieniu. Zmiana
    podmiotów przy zobowiązaniach (zwana uczenie subrogacją) jest jakby
    dozwolona...
    Nie sądzę, abyś znalazł przepis, który znosi zasadę swobody umów.
    Dotyczy ona także umów adhezyjnych (to znaczy takich, w których jedna ze
    stron nie ma wpływu na kształt umowy (w uproszczeniu) ale przystępuje do
    umowy , opracowanej przez drugą stronę. W końcu nie musi przystępować, a
    powinna czytać, co podpisuje

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 8. Data: 2004-10-12 21:45:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    yayco wrote:

> [...]
    > mowy, bo i jak, o uzgodnionym przez obie strony przeniesieniu. Zmiana
    > podmiotów przy zobowiązaniach (zwana uczenie subrogacją) jest jakby

    Słucham?

    Poza tym - między postanowieniem wyrażającym z góry zgodę na
    przeniesienie praw i obowiązków,a postanowieniem stwierdzającym, ze
    przeniesienie takie może nastąpić bez zgody konsumenta nie ma różnicy
    jeśli chodzi o jego ochronę. A taka jest rola tych przepisów.
    Zresztą na przeniesienie obowiązków wymagana jest zgoda konsumenta,
    nawet bez przepisów o klauzulach niedozwolonych, więc tym bardziej
    stwierdzenie, że zgoda taka nie jest potrzebna równoznaczne jest z
    wyrażeniem zgody. Stwierdzenie że na zmianę strony umowy nie jest
    konieczna zgoda konsumenta sprzeczne jest z zasadami przejęcia długu.

    > Nie sądzę, abyś znalazł przepis, który znosi zasadę swobody umów.

    Tym przepisem w tym wypadku byłby art.385[1] kc

    KG

    PS Nie podejmuję dyskusji o tym jakim cudem z tego przepisu
    wyinterpretowano konieczność wyrażenia przez konsumenta zgody na sam
    przelew wierzytelności. :)

  • 9. Data: 2004-10-12 22:05:18
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-12 23:45, kiedy kam napisał(a) co
    następuje:

    > Tym przepisem w tym wypadku byłby art.385[1] kc

    OK, zwracam honor, mogę nawet odszczekać. Już tak dawno nie jestem
    prawnikiem, że te przepisy dodane w ostatnich dziesięcioleciach
    (zwłaszcza te z primami i secundami) nieco mi się gubią. Powinienem
    mniej polegać na zawodnej (jak widać) pamięci...

    > PS Nie podejmuję dyskusji o tym jakim cudem z tego przepisu
    > wyinterpretowano konieczność wyrażenia przez konsumenta zgody na sam
    > przelew wierzytelności. :)

    No, to chyba nie jest specjalnie dyskusyjne. Jak już to przeczytałem
    ;-), to mi wyszło, iż wynika to dosyć bezpośrednio z art. 385[1]
    paragraf 3, w związku ze zdaniem drugim paragrafu pierwszego.