  • 1. Data: 2007-07-14 10:28:21
    Temat: Inwestycja na złe czasy...
    Od: "Łukasz" <l...@w...pl>

    Hello!

    Mój tata ma ok 60 000 zł, właśnie kończy mu się lokata i mam mu doradzić
    w co zainwestować te pieniądze... Ja osobiście inwestuję w akcje i fundusze
    jednak widząc co się ostatnio dzieje na giełdzie trochę obawiam się polecić
    mu fundusze... a tym bardziej akcje...

    1. Czy znacie jakieś w miarę bezpieczne metody lokowania pieniędzy (oprócz
    lokaty i bonów skarbowych)?

    Dodam, że tata ma konta w dwóch bankach: PKO i BPH. W PKO pani w okienku
    doradziła mu Fundusz PKO/CS Strategicznej Alokacji. Oprócz tego, że opłata
    manipulacyjna to 4% (w promocji chyba 2%) to wydaje mi się to rozsądnym i w
    miarę bezpiecznym rozwiązaniem...

    2. Co myślicie o funduszu - PKO/CS Strategicznej Alokacji? Czy jest on
    odporny na korektę lub wahania GPW?

    Z góry dziękuję za wartościowe informacje!

    Pozdrawiam, Łukasz!

  • 2. Data: 2007-07-14 16:13:07
    Temat: Re: Inwestycja na złe czasy...
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > 1. Czy znacie jakieś w miarę bezpieczne metody lokowania pieniędzy
    > (oprócz
    > lokaty i bonów skarbowych)?
    albo bezpieczenstwo (niski, ale pewny zysk) albo potencjalnie wyzsze zyski,
    ale tez mozliwe straty...

> [...]
    > miarę bezpiecznym rozwiązaniem...
    >
    > 2. Co myślicie o funduszu - PKO/CS Strategicznej Alokacji? Czy jest on
    nie jest, bo to fundusz zrównoważony, 45% aktywów lokuje w akcje -
    zdecydowanie nie nadaje sie do krotkotrwalego inwestowania

    mysle, ze optymalnym rozwiazaniem bylaby wplata pieniedzy do f.parasolowego,
    czesc do akcyjnego, a czesc do stabilnego wzrostu lub bezpiecznego FRP, w
    przypadku korekty mozna dokonac konwersji

    polecam subfundusze AIG, sa dostepne w ofercie mBanku i multi

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-07-14 20:59:50
    Od: "Łukasz" <l...@w...pl>

    > nie jest, bo to fundusz zrównoważony, 45% aktywów lokuje w akcje -
    > zdecydowanie nie nadaje sie do krotkotrwalego inwestowania

    Skąd te dane, że 45% aktywów lokuje w akcje?

    Na stronie pko jest takie info odnośnie tego funuduszu:
    http://www.pkotfi.pl/index.php?id=f_salok

    ===========
    Alokacja aktywów
    Fundusz może lokować do 100% aktywów w jednostki uczestnictwa każdego z
    poniższych funduszy PKO/CREDIT SUISSE:

    PKO/CREDIT SUISSE Akcji - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Akcji Nowa Europa - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Akcji Małych i Średnich Spółek - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Zrównoważony - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Stabilnego Wzrostu - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Obligacji - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Obligacji Długoterminowych - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Skarbowy - fio
    PKO/CREDIT SUISSE Światowy Fundusz Walutowy - sfio:
    Subfundusz PKO/CREDIT SUISSE Papierów Dłużnych USD
    Subfundusz PKO/CREDIT SUISSE Papierów Dłużnych EURO
    Subfundusz PKO/CREDIT SUISSE Małych Spółek Japońskich JPY
    ===========

    Wydaje mi się, że tej informacji nie można inaczej rozumieć jak tak, że
    analitycy PKO widząc co się dzieje na giełdach zarówno polskich jak i
    zagranicznych lub uwzględniając kursy walut sami dokonują stosownych
    konwersji... czyli pieniądze mogą być ulokowane do 100% w akcjach lub do
    100% w obligacjach lub po połowie w każdym z nich.
    Czy jest tutaj jakiś kruczek, o którym nie wiem?

    P.S. to ma być inwestycja na około 5 - 10 lat.

    Pozdrawiam, Łukasz!

  • 4. Data: 2007-07-16 06:30:16
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Łukasz napisał(a):
> [...]
    > jednak widząc co się ostatnio dzieje na giełdzie trochę obawiam się polecić

    PozostajA FIZ inwestujace w FIZYCZNE nieruchomosci. ARKAFRN12 BPHFIZSN
    moze sobie na scianie strzelic fotki wlasnych nieruchomosci :)
    Nie daj sie nabrac na FIO sektora nieruchomosci inwestujace w akcje.

    Superfund to troche jak totolotek ale w dwa tygodnie +5%.
    Teroetycznie zawierzasz pieniadze komputerowi.

    Trzecia opcja to jakies quasihedge czyli Opera3gr i Investors.

    Czwarta opcja obligacje korporacyjne.