  • 1. Data: 2007-10-22 19:49:01
    Temat: Jak porównać opłacalność lokat??
    Od: "Michał R." <m...@s...pl>

    witam może są tu bankowcy i można to jakoś szybko obliczyć. Otóż

    Klient ma do wyboru 2 lokaty (obie z oprocentowaniem stałym)

    1) na okres 1 roku stopa 5,25%

    2) lokata dynamiczna oprocentowana następująco:

    1 m-c 3%
    2 3,15
    3 3,35
    4 3,6
    5 3,9
    6 4,25
    7 4,7
    8 5,35
    9 6,15
    10 7,30
    11 9,2
    12 12 %

    która lokata jest korzystniejsza.

    Jeśli chodzi o wyliczenie przyszłej wartości lokaty 1 nie ma problemu

    chodzi mi o to czy istnieje szybki sposób przeliczenia wartości inwestycji
    dla lokaty dynamicznej?

    Wiem że można liczyć - ale czy mając chociuażby excella nie da się tego
    jakoś zautomatyzować?

    dzięki

  • 2. Data: 2007-10-22 21:48:22
    Temat: Re: Jak porównać opłacalność lokat??
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > chodzi mi o to czy istnieje szybki sposób przeliczenia wartości inwestycji
    > dla lokaty dynamicznej?

    Liczysz odsetki dla każdego miesiąca po innej stopie %. Dla tej dynamicznej
    wyszło mi 4,58%

    Darek

  • 3. Data: 2007-10-22 22:10:57
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > wyszło mi 4,58%

    Coś pokopałem - wyszło 5,5

    Darek

  • 4. Data: 2007-10-23 05:59:27
    Od: "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl>

    kurcze to juz teraz matematyki wcale nie ucza???
    dodac procenty i podzielic przez 12 chyba nie jest trudno (oczywiscie przy
    zalozeniu, ze kapitalizacja jest na koncu, a nie co miesiac)
    tak jak podal przedmowca wychodzi niecale 5,5

    GP