  • 1. Data: 2005-09-27 19:07:58
    Temat: Jak to rozumiec?
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    BPH oferuje produkt pt. "Linia kredytowa dla inwestora giełdowego" :

    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/kredyty/li
    nia_inwestora

    Niby wszystko jasne. IMO oferta ciekawa dlaosob posiadajacych akcje i nie
    zamierzajacych sie ich pozbyc w najblizszym czasie. Zastanawiaja mnie tylko
    2 akapity:

    "...Możesz otrzymać nawet do 200% wartości aktywów zgromadzonych na rachunku
    brokerskim w Biurze Maklerskim Banku BPH w dniu złożenia wniosku, jednak nie
    więcej niż 3 mln PLN i nie mniej niż 10 tys. PLN..."

    Zabezpieczenie:
    "...Standardowym zabezpieczeniem jest blokada aktywów (nie obciążonych) na
    rachunku brokerskim o wartości 150% uruchomionej kwoty kredytu ..."

    No to jak w koncu. Jesli mam powiedzmy akcje (zalozmy ze plynnei mogace
    stanowic zabezpieczenie linii kred.) o wart. 10KPLN todostane 20KPLN czy
    5KPLN kredytu?

    Moze mam jakies zacmienie, ale dla mnie jest tutaj sprzecznosc...

    TIA

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2005-09-27 20:09:20
    Temat: Re: Jak to rozumiec?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Baton"
> [...]
    >
    > No to jak w koncu. Jesli mam powiedzmy akcje (zalozmy ze plynnei
    > mogace stanowic zabezpieczenie linii kred.) o wart. 10KPLN todostane

    co o jest do rozumienia, grunt ze ladnie wyglada :-)
    - masz 10k mozesz dostac 20k
    pod warunkiem ze zabezpieczysz na ich rzecz 30k.
    Poniewaz nie masz 30k nie dostaniesz nic - kwota 10k zablokowana cala
    upowaznia cie do kredytu 6,667k a tak malego nie daja :-)

    natomas jak masz 200k a zabezpieczysz 150k to dadza ci 100k
    *** blad ***