  • 1. Data: 2006-02-17 16:25:28
    Temat: Jaki kredyt hipoteczny na wykończenie domu?
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

    Czytam grupę od pewnego czasu i już sam nie wiem jaki kredyt wziąć i gdzie.
    Może ktos brał ostanio i mógłby pomóc. Sytuacja dość nietypowa a może
    typowa. Zarabiam 2000 brutto, dom wybudowany stan otwarty, czyli dach
    jest:). Potrzebuje teraz na wykończenie kredyt, 70tys. Wartość domu teraz z
    działką to 100tys.

    A teraz coś nietypowego. Pomyślałem że po co płacić bankowi odsetli za 30
    lat jeżeli rodzice zgodzili się pomóc i mogę spłacać po 1000zł miesiecznie i
    w 10lat spłacić. Choć nie wiem czy dobrze robie. Zeby tyle dostać muszę
    razem z rodzicami brać kredyt. Bradzo prosze o wszelkie rady czy dobrze
    robie.

    Teraz sprawa czy CHF czy PLN. Po ostanich dyskusjach wychodzi, że lepiej
    franki, choć jeżeli wzrośnie znów do 3zł to raczej nie będzie róznicy. Mam
    konto w mbanku, nawet wysłalem na stronie wniosek ale przez tydzien nikt się
    nie zgłosił. Po przeczytaniu postów raczej z tego zrezygnuje i wybiore inny
    bank. Byłem w BPH bez problemów dadzą z rodzicami tylko te opłaty troche
    duże. Może ktoś podpowie, zależy mi na 0zł za spłate bo przewalutowanie to
    chyba i tak nie będzie potrzebne.

  • 2. Data: 2006-02-17 16:59:31
    Temat: Re: Jaki kredyt hipoteczny na wykończenie domu?
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Witam,
    co do wysokości rat to proponuję niższe raty a nadwyżki proszę odkładać na
    konto lub dobry fundusz inwestycyjny.
    Dobrze jest mieć zabezpieczenie na wypadek życiowych niepowodzeń. Jeżeli po
    4 latach pojawią się kłopoty finansowe to bank nie zastosuje taryfy ulgowej
    tylko dlatego, że spłacał Pan raty po 1000zł miesięcznie. W takich wypadkach
    będzie się można ratować odłożonymi nadwyżkami. Ponadto przy kredycie
    walutowym można wybierać dogodne okresy do nadpłacania kredytu. Tzn, że
    warto płacić minimalne raty gdy kurs CHF jest wyższy od tego po którym
    mieliśmy uruchamiany kredyt a jeżeli po 2-3 latach kurs CHF będzie niższy od
    kursu wg którego był uruchomiony kredyt to dodatkowo zyska Pan nadpłacając
    właśnie w tym momencie. No i oczywiście proszę nie tracić nerwów gdy kurs
    CHF wzrośnie do 3 zł. Takie okresy trzeba przeczekać i nie liczyć nerwowo
    ile to teraz zalegamy w złotówkach. Suma wszystkich rat przy kredycie
    walutowym i tak będzie niższa od sumy rat w kredycie złotowym. Biorąc pod
    uwagę średnie oprocentowanie w CHF i w PLN dopiero przy kursie CHF 3,30 -
    3,40 raty kredytu walutowego zrównują się z ratami kredytu w PLN. Proszę
    dokładnie wyliczyć przy jakim kursie CHF w Pana przypadku zrównają się raty
    . Wtedy, przynajmniej intuicyjnie, oceni Pan czy kurs CHF może się tak
    bardzo zmienić, żeby rata kredytu walutowego była droższa od raty kredytu
    złotowego. Polecam kalkulator na stronie www.smartbank.pl , który uwzględnia
    kurs uruchomienia i kurs spłaty waluty. Po wpisaniu wszystkich danych w
    kalkulatorze proszę podnosić kurs spłaty CHF i obserwować jak rośnie rata
    stała w PLN. Z drugiej strony jeżeli kurs CHF wzrósłby do 3,4zł to z
    pewnością wibor nie utrzyma się na wysokości 4,8% i co za tym idzie kredyty
    w PLN też podrożeją.
    Wracając do kredytu, to w Pana przypadku będzie pożyczka hipoteczna.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 3. Data: 2006-02-17 21:35:58
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Wracając do kredytu, to w Pana przypadku będzie pożyczka hipoteczna.

    Niekoniecznie, kredyt budowlano-hipoteczny jest jak najbardziej mozliwy w
    tym przypadku.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 4. Data: 2006-02-18 08:31:56
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

> [...]
    > wypadkach
    > będzie się można ratować odłożonymi nadwyżkami.
    I chyba tak zrobię na 20lat po 500zł, a majlejące raty czy stałe są bardziej
    opłacalne? Mi wychodzi ze malejące, choć na początku jest trudnej

    Jednak wezmę w CHF tylko teraz pozostaje wybrać bank. Może jakieś rady? Czy
    nie ma to wiekszego znaczenia? Nie chcialbym natknąc sie na jakieś ukryte
    duze opłaty.

  • 5. Data: 2006-02-18 08:51:06
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

    Jeszcze jedno pytanie. Pracuje na etacie ale dodatkowo mam jednoosobową
    działalność. Dochody około 400zł miesięcznie i stałe bo mam umowe z firmą.
    Czy to zwiększy moją zdolność kredytową czy zmniejszy, a może nie przyznawać
    sie?

  • 6. Data: 2006-02-18 11:50:08
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > działalność. Dochody około 400zł miesięcznie i stałe bo mam umowe z firmą.
    > Czy to zwiększy moją zdolność kredytową czy zmniejszy, a może nie

    Zwiekszy zdolnosc. Dodatkowo zapewne bedziesz musial doniesc o niezaleganiu
    z US i ZUS i dane dot.firmy: rejestrowe, ew.wyciagi z konta firmowego itp.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 7. Data: 2006-02-19 10:51:31
    Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl>

    Bartek napisał(a):

    > Zwiekszy zdolnosc. Dodatkowo zapewne bedziesz musial doniesc o
    > niezaleganiu z US i ZUS i dane dot.firmy: rejestrowe, ew.wyciagi z konta
    > firmowego itp.

    niekoniecznie. bralem w 10.2005 kredyt w PTF na zakup działki (a mam
    tylko dzialalnosc, bez etatu zadnego) - do 150 tys pozyczaja bez
    papierków z us i zus. bralem wprawdzie tylko 40 tys, ale poszlo naprawde
    b szybko (a porowonaniu z poprzednim kredytem 4-5 lat temu na mieszkanie
    w pekao s.a. (ze juz nie wspomne a 2x nizszym oprocentowaniu :))

    --
    Z domu, na newsy, pisze dla Was

    Adam

    Pozdrowienia!

  • 8. Data: 2006-02-25 21:19:07
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    > b szybko (a porowonaniu z poprzednim kredytem 4-5 lat temu na mieszkanie
    > w pekao s.a. (ze juz nie wspomne a 2x nizszym oprocentowaniu :))

    Ale jak kolega ma zamiar wczesniej splacac czy nadplacac raty, to moze mu sie w
    PTF nie oplacac. PObieraja 80 zł za kazdy aneks do umowy (a takowy musi byc po
    splacie wiecej niz jednej raty). I ustawa antylichwiarska nic tu nie omoze.

    Poza tym maja jakies ukryte oplaty (oplata kompensacyjna, o ktorej dzis juz duzo
    napisalam).

    Pozdr.