  • 1. Data: 2004-04-21 13:21:18
    Temat: Jakie karty zabrac do Japonii?
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy ktos moze orientuje sie jakie karty najbardziej przydadzą się w Japonii?
    Od razu zaznaczam, ze nie mam JBC ;-) - w gre wchodzi VISA i MasterCard.
    O ile z wypuklymi, to mam nadzieje, ze nie bedzie zadnych problemow: Visa i
    Mastercard beda wszedzie akceptowane (moze sie myle?), o tyle nie wiem, czy
    jest w ogole sens brac ze soba Vise Electron czy Maestro?
    Te karty przydalyby sie do wyplat z bankomatow, ale nie wiem, czy japonskie
    bankomaty akceptuja VE i Maestro?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-04-21 13:42:06
    Temat: Re: Jakie karty zabrac do Japonii?
    Od: "michał" <S...@g...pl>

> [...]
    czy
    > jest w ogole sens brac ze soba Vise Electron czy Maestro?

    Do platnosci tylko Visa ;-) MasterCard pewnie tez bedie dzialal...

    > Te karty przydalyby sie do wyplat z bankomatow, ale nie wiem, czy
    japonskie
    > bankomaty akceptuja VE i Maestro?

    tego Ci nie powiem...

    pzdr,
    michal

  • 3. Data: 2004-04-21 14:39:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    michał wrote:

    > tego Ci nie powiem...

    a dlaczego nie - obie sieci mają "ATM locator" - sprawdz
    http://visaatm.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=VIS
    http://www.mastercard.com/atmlocator/index.jsp
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-04-21 15:39:45
    Od: "Charczenko" <c...@N...gazeta.pl>

    > O ile z wypuklymi, to mam nadzieje, ze nie bedzie zadnych problemow: Visa i
    > Mastercard beda wszedzie akceptowane (moze sie myle?), o tyle nie wiem, czy
    > jest w ogole sens brac ze soba Vise Electron czy Maestro?

    Placilem za zakupy w sklepie na lotnisku Kansai w Osace Visa Electronem
    mBanku - poszlo bez problemu. Generalnie karty wypukle sa przewaznie
    akceptowane.

    > Te karty przydalyby sie do wyplat z bankomatow, ale nie wiem, czy japonskie
    > bankomaty akceptuja VE i Maestro?

    Tak, japonskie bankomaty akceptuja karty wydane przez praktycznie wszystkie
    znane mi systemy kartowe. Hint polega niestety na tym ze musza byc to karty
    wydane przez japonskie banki. Probowalem np wyciagnac z bankomatu w Kobe
    (strasznie ubankomatowiony region - praktycznie gdziekolwiek sie splunie
    trafia sie w bankomat) 5 kartami roznych systemow - kredytowymi i debetowymi
    ale niestety z zadna mi sie nie udalo. Na infolinii poinformowano mnie ze w
    takim Kobe jest doslownie 5 bankomatow ktore akceptuja karty wydane za
    granica - przy czym najblizszy bankomat znajdowal sie jakies 30 km od mojego
    hotelu...

    Bankomaty na lotnisku dziela sie na:
    - niewyplacajace gotowki z obcych kart
    - nieposiadajace interfejsu w jezyku ynglysh

    Kolejna drobna uwaga - najmniejsza jednostka monetarna jaka moga wyplacic
    znane mi bankomaty w Japonii jest 10000 JPY czyli okolo 100 USD.

    Generalnie polecam miec przy sobie jakies 100 USD ktore mozna wymienic na
    lotnisku w kantorze na jeny tudziez zabrac jeny z Polski.

    Pozdrowienia
    Charczenko

  • 5. Data: 2004-04-21 19:11:20
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Charczenko" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Generalnie polecam miec przy sobie jakies 100 USD ktore mozna wymienic na
    > lotnisku w kantorze na jeny tudziez zabrac jeny z Polski.

    A pisali, że Moskwa zacofana w bankomaty:-)
    A tu Japonia nie dorasta do Polski o Rosji nie wspominając:-(

  • 6. Data: 2004-04-22 07:03:33
    Od: "Charczenko" <c...@N...gazeta.pl>

    SP9LWH <s...@a...pl> napisał(a):

    > A pisali, że Moskwa zacofana w bankomaty:-)
    > A tu Japonia nie dorasta do Polski o Rosji nie wspominając:-(

    Protestuje!:) Bylem w Moskwie i nie napotkalem zadnych problemow z
    bankomatami - moze tylko odleglosci pomiedzy maszynami byly stosunkowo duze
    (jak to w Moskwie:) )
    Natomiast na Japonie musisz spojrzec z innej perspektywy. Oczywiscie ze sa
    tak setki bankomatow dostepnych dla ludzi. Dopiero miedzy slowami doczytasz
    ze sa to bankomaty dostepne dla "swoich" ludzi a ci dziwni przybysze z
    nieskosnymi oczami niech sie bujaja 30 km do bankomatu skoro maja kaprys isc
    na kolacje:)

    Pozdrowienia
    Charczenko

  • 7. Data: 2004-04-22 08:32:27
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Dzieki za informacje! Widze, ze nie jest wiec az tak rozowo jak myslalem.
    Zaloze wiec, ze sprobuje tutaj kupic troche jenow i zabrac ze soba. Jesli nie,
    to wezme dolary, albo euro (btw: ktore sa tam bardziej popularne?).
    Zakupy zas bede staral sie realizowac wypuklymi kartami.

    Charczenko <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > Tak, japonskie bankomaty akceptuja karty wydane przez praktycznie wszystkie
    > znane mi systemy kartowe. Hint polega niestety na tym ze musza byc to karty
    > wydane przez japonskie banki.

    A orientujesz sie moze jak wyglada sprawa z kartami wydanymi np. przez
    Citibank - czy Maestro wydane przez Citi w Polsce zaakceptuje bankomat
    japonskiego Citi?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2004-04-22 10:07:38
    Od: "Charczenko" <c...@N...gazeta.pl>

    Marcin <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > to wezme dolary, albo euro (btw: ktore sa tam bardziej popularne?).
    > Zakupy zas bede staral sie realizowac wypuklymi kartami.

    Nie ma specjalnie roznicny pomiedzy popularnoscia euro i dolara. W kolejce
    do kantoru przede mna ludzie wymieniali i euro i dolary. Jezeli chodzi o
    zakupy radze miec przy sobie w kieszeni awaryjne 10000 JPY w gotowce - a nuz
    widelec nie zaakceptuje Ci karty?

    > A orientujesz sie moze jak wyglada sprawa z kartami wydanymi np. przez
    > Citibank - czy Maestro wydane przez Citi w Polsce zaakceptuje bankomat
    > japonskiego Citi?

    Probowalem wyplacac gotowke z ATM kartami:
    - Visa wypukla Citibank
    - Amex
    - Visa Electron mBank
    - Maestro Pekao SA
    Skutek dokladnie taki sam - nie dalo rady wyplacic gotowki.

    Przy wszystkich 9 na 10 bankomatow pokaze Ci dumnie wyprostowany srodkowy
    palec jesli Twoja karta nie jest wydana w Japonii....

    Pozdrowienia
    Charczenko