  • 1. Data: 2009-05-29 13:02:52
    Temat: Juz nie mam wizji
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    W 2008 roku dynamika PKB w

    Niemcy 0,9 %
    Wielka Brytania 0,7 %
    Polska 4,9 %

    W I KW 2009

    Niemcy -3,8 %
    Wielka Brytania -1,9 %
    Polska 0,8 %

    Czyli korygując o 4,9 - 0,8 = 4,1 (jak dla Polski, bo o tyle punktów nam
    spadło) mamy:

    Niemcy -3,2
    Wielka Brytania -3,4

    Zatem w Niemczech spadło o nieco więcej, bo aż do -3,8 % (w punktach
    procentowych), ale w Wielkiej Brytanii już o znacznie mniej , bo tylko
    do -1,9 %.

    A już myślałem , że z tą 10 potęgą gospodarczą świata , to Gierek miał
    jednak racje, a tak - kicha !

  • 2. Data: 2009-05-29 13:16:27
    Temat: Re: Juz nie mam wizji
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Jerzy Olszewski wrote:

    > Czyli korygując o 4,9 - 0,8 = 4,1 (jak dla Polski, bo o tyle punktów nam
    > spadło) mamy:

    Szkoda, ze nie porownales nas do jakiejs gospodarki ktora miala np. -12% a
    teraz ma -13%. Naganiaczu.

    --
    in

  • 3. Data: 2009-05-29 13:31:31
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > do -1,9 %.
    >
    > A już myślałem , że z tą 10 potęgą gospodarczą świata , to Gierek miał
    Ty lepiej mi wytłumacz dlaczego w tej świetlanej Polszcze kurs nie dochodzi o 1
    pkt, ale za to ochoczo wycina stopa też około 1pkt. Co do 10 potęgi to było za
    Gierka teraz możemy się równać z Gabonem oczywiście go nie obrażając. Jako
    kraju kolonialnego klasyfikacja potęg w ogóle nie obejmuje. Tak jakoś dziwnie
    się składa. Polszcze- pis, pis, pis.

  • 4. Data: 2009-05-29 15:20:10
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    Jerzy Olszewski wrote:

    > W 2008 roku dynamika PKB w

    Jedno ale. Ploty chodza, że GUS podrasował dane. Tak też twierdzą
    zachodni ekonomiści. Zobaczymy z miesiąc, ale ostrożnie. Mam nadzieję,
    że nie namącili za bardzo.

  • 5. Data: 2009-05-29 20:45:41
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    dla przypomnienia jakis czas temu grubianin wysmial mnie ze jak zachod
    spadnie to my jeszcze bardziej pojdziemy na dno.
    Miałem inne zdanie i dalej je podtrzymuje - możemy gonić Zachod. Nie
    dzieki zasobom, ale pracy i inteligencji.
    Uwazam, że nasze najwieksze zasoby to wlasnie wyksztalceni, zdolni i
    niezepsuci (względnie) ludzie. Nie mamy kopaln złota ani ropy, zabytki
    zdziesiatkowane, zostaja jeszcze walory przyrodnicze i piekne Polki :-).
    A propos złota - wyczytałem pare dni temu że Rosja znacznie zwiększyła
    produkcje. Dzieki temu przetrwają spadek cen ropy.
    Złego licho nie bierze.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.