  • 1. Data: 2006-05-22 19:03:35
    Temat: Już za dwa lata wyjątkowe okazje hipoteczne?!
    Od: "FW" <f...@W...gazeta.pl>

    http://biznes.interia.pl/news?inf=727629

    "Jak podają specjaliści z firm windykacyjnych za dwa lata co dziesiąty kredyt
    hipoteczny nie będzie spłacany w terminie, wówczas będzie prawdziwy raj do
    zakupu nieruchomości".

  • 2. Data: 2006-05-22 19:35:17
    Temat: Re: Już za dwa lata wyjątkowe okazje hipoteczne?!
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > "Jak podają specjaliści z firm windykacyjnych za dwa lata co dziesiąty
    > kredyt
    > hipoteczny nie będzie spłacany w terminie, wówczas będzie prawdziwy raj do
    > zakupu nieruchomości".

    Z całym szacunkiem, ale jacy to specjalisci i na jakich podstawach snują
    takie prognozy?
    Kredyty hipoteczne to zjawisko nowe w Polsce, wiec polskich doswiadczen poki
    co nie ma. Na razie cykl jest rosnący a kredyty te maja najmniejszą
    szkodowosc.
    Takie wnioski mozna wysnuc zakladając, ze za 2 lata wzrosnie bezrobocie,
    bedzie recesja, a poziom dochodów gospodarstwa domowego pogorszy się.

    To chyba myslenie zyczeniowe firm windykacyjnych. Po cichu liczą na to, ze
    kredyty hipoteczne bedą sie psuły tak samo jak samochodowe, gotówkowe i
    wszelkie inne i bedzie okazja do zarobku, bo masa i ilosc kredytów bardzo
    wzrosła w ostatnich kilku latach, a kwota jednostkowa kredytu jest spora,
    wiec i zarobic sporo mozna sciągając taką naleznosc. W dodatku nie trzeba
    sie za dluznikiem uganiac, a tylko wykorzystac hipotekę.

    Moim zdaniem jednak, kredyty mieszkaniowe nie bedą sie psuly tak jak inne.
    Bylo nie bylo, czlowiek na jedzeniu oszczedzi, byleby na rate starczylo.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl/kh
    www.adekus.pl/auto

  • 3. Data: 2006-05-23 06:34:14
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Z całym szacunkiem, ale jacy to specjalisci i na jakich podstawach snują
    > takie prognozy?

    Myślę, że nie można wykluczyć takiej sytuacji, ale
    prognozy mogą być przesadzone.
    Ludzie są różni - jedni sobie poradzą, inni nie.
    Ci co sobie nie poradzą dzielą się na takich co myślą
    i na takich co nie myślą.
    "Ci co myślą" sami sprzedadzą mieszkanie. "Ci co nie myślą"
    zostaną zlicytowani przez komornika. Mieszkanie kupi za
    bezcen kumpel komornika, komornik dostanie swoją działkę,
    a "ci co nie myślą" nie będą mieli mieszkania, ale dług jak
    najbardziej pozostanie...

    Miroo

  • 4. Data: 2006-05-23 08:36:11
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    Użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    > bezcen kumpel komornika, komornik dostanie swoją działkę,
    > a "ci co nie myślą" nie będą mieli mieszkania, ale dług jak

    a jak sie do tego beda miec przepisy o upadlosci osob cywilnych?
    Z ciekawosci pytam bo podobno to sie jakos wiaze (nie wjestem w temacie
    wiec przepraszam jesli to niezbyt madre pytanie).

    PanTalon

  • 5. Data: 2006-05-23 08:51:50
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a jak sie do tego beda miec przepisy o upadlosci osob cywilnych?
    > Z ciekawosci pytam bo podobno to sie jakos wiaze (nie wjestem w temacie
    > wiec przepraszam jesli to niezbyt madre pytanie).

    Dowiemy się niedługo jak posłowie i prawnicy zaczną masowo
    bankrutować :(

    Miroo

  • 6. Data: 2006-05-23 12:13:35
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > "Ci co myślą" sami sprzedadzą mieszkanie.
    taaaa i to co za nie dostana nie starczy na splacenie kredytu i pojda mieszkac
    pod most (c.d.n)

    "Ci co nie myślą" zostaną zlicytowani przez komornika. Mieszkanie kupi za
    > bezcen kumpel komornika, komornik dostanie swoją działkę,
    to sie zgadza ale po co komu mieszkanie z nieusuwalnymi sublokatorami? (c.d.n)

    > a "ci co nie myślą" nie będą mieli mieszkania, ale dług jak
    > najbardziej pozostanie...
    ale beda mieli gdzie mieszkac bo prorodzinna polityka socjalistow nie pozwoli na
    ich eksmisje...

  • 7. Data: 2006-05-23 13:06:45
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Michal M JJ" <w...@...pl> napisał w wiadomości
    > taaaa i to co za nie dostana nie starczy na splacenie kredytu i pojda
    > mieszkac pod most (c.d.n)

    Czemu nie?
    Jeśli kredy wzięli np 3 lata temu to:
    - w ciągu 5 lat (bo mówimy o okresie za 2 lata) już trochę spłacą
    - mieszkania już zdrożały o kilkadziesiąt procent przez te 3 lata.
    Jeśli się postarają to na tym nie stracą. Chyba, że wcześniej rynek
    zostanie zalany przez tanie mieszkania "tych co nie myślą" :)

    Miroo