  • 1. Data: 2009-01-22 07:52:56
    Temat: KGHM_srebro-lekcja dla Polski
    Od: fatso <f...@n...com>

    Jutro wejda na rynek piekne monety NBP, w formacie plytek w srebrze
    sterlingowym(.925),
    o duzej wartosci numizmatycznej. Szkoda, ze mnie w kraju nie bedzie bo
    sam bym kupil sobie
    taki rarytas. SP sciagnie sporo szmalu z rynku i dobrze, czas zeby sobie
    co-nieco na was zarobil.
    Monety pojda dobrze bo mimo przebicia jest to prawdziwe srebro, ktore
    moze faktycznie osiagnac wartosc
    surowca 64 zl za naszych czasow.
    Monety maja okreslony nominal, znaczy to ze jesli by Minister finansow
    dostal ataku szalu w tych ciezkich czasach i postanowil obciazyc handel
    srebrem podatkiem kapitalowym to
    nie moze on tego uczynic z obiegowymi monetami wlasnego kraju. A taka
    jest przeciez owa piekna plytka
    srebrna z husarzem.

    Powroce tu do naszej dyskusji sprzed bodajze 1.5 roku gdy mnie tu
    wysmiewali niektorzy, ze ja wsadzam
    szmal w cegly(srebrne). Oto moje punkty, raz jeszcze:

    * Polska jest blogoslawiona posiadaniem duzych zasobow srebra
    pozyskiwanego jako produkt uboczny przez KGHM.

    *Ani jeden gram srebra nie powinien byc sprzedawany londynskim zydom
    jako surowiec.

    * Zlotnicy polscy powinni miec absolutny priorytet w zakupie tego
    surowca po preferencyjnej cenie. Oni powinni
    zbudowac na tej bazie caly przemysl jubilerski + srebrnych ramek do
    fotografii, lancuszkow i co tam.
    Bazowac sie na brytyjskim Birmingham ktore w szczytach swej
    produktywnosci przerabialo 400 ton rocznie
    srebra, dajac tym wartosc dodatkowa miastu i panstwu.

    * czego zlotnik nie zuzyje to niechaj menica panstwowa przerabia na
    miejscu. Slynny grupowy Expert mial racje,
    piszac na teh grupie. Po Husarzu, walic blaszki z Woja Chrobrego,
    Kosciuszkowca, Andersowca. Pozniej kazdy motylek
    i kazdy chwast polny, cokolwiek. Byle swiat mial zaufanie ze polska
    moneta jest z uczciwego srebra wysokiej proby i piekna.
    Zarabiac ale uczciwie, ludzie. Zarabiac na kryzysie na cala Europke.

    fatso

  • 2. Data: 2009-01-22 08:02:39
    Temat: Re: KGHM_srebro-lekcja dla Polski
    Od: fatso <f...@n...com>

    fatso wrote:

    Zapomnialem dodac moze nie najwazniejsze ale jakze istotne w
    zlodziejskim kraju:
    srebrna plytke prostokatna kazdy moze sprawdzic przy pomocy miarki
    krawieckiej i
    precyzyjnej wagi. Dlugosc x szerokosc x grubosc= objetosc. Wazymy w
    gramach, dzielimy przez objetosc w cm szesciennych.
    Powinno byc ok.10.3 ciezar wlasciwy.
    na koniec bierzemy na zab- jesli pod sreberkiem nie pokaze sie
    olow(c.wl.podobny) to juz mozemy kupic. Chyba ze wierzymy w pieczecie
    panstwowe.
    Voila!
    zaden cygan tu nie zarobi.

    fatso

  • 3. Data: 2009-01-22 10:58:25
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Uzytkownik "fatso" <f...@n...com> napisal w wiadomosci
    > Jutro wejda na rynek piekne monety NBP, w formacie plytek w srebrze
    > sterlingowym(.925),
    > o duzej wartosci numizmatycznej.

    Duzej wartosci numizmatycznej?
    http://www.emonety.pl/product/1693_husarz-xvii-wiek-
    10-zl-historia-jazdy-polskiej
    100.000 nakladu. Ile moze byc w Polsce kolekcjonerów numizmatów?

    > Szkoda, ze mnie w kraju nie bedzie bo sam bym kupil sobie
    > taki rarytas.

    Kup sobie wysylkowo, w czym problem?

    pzdr
    Zyga

  • 4. Data: 2009-01-22 11:19:06
    Od: Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu>

    Zyga pisze:
> [...]
    10-zl-historia-jazdy-polskiej
    > 100.000 nakladu. Ile moze byc w Polsce kolekcjonerów numizmatów?

    Ja się nie znam, ale przeliczając to wg. cen swiatowych to jakas
    dziwaczna cena. Czy na kruszce jest VAT?

  • 5. Data: 2009-01-22 11:24:20
    Od: fatso <f...@n...com>

    Mariusz Drabak2 wrote:

    10-zl-historia-jazdy-polskiej

    > Ja się nie znam, ale przeliczając to wg. cen swiatowych to jakas
    > dziwaczna cena. Czy na kruszce jest VAT?

    VAT? chyba nie ale w Wlk Brytanii zyski kapitalowe powyzej, bodajze
    ?6.5K sa opodatkowane
    tzw CGT(Capital Gains Tax). trzeba wiec uwazac jesli sie handluje masowo
    plytkami zlota, srebra, platyny.
    Nie dotyczy to MONET brytyjskich wybitych po 1838r. Dlatego zawsze
    lepiej miec u nas suvereny,
    zlota britannia a nie krugerrandy bo te ostatnie mimo ze maja wartosc
    nominalna w randach to jednak w
    obcym kraju i u nas sie nie licza jako moneta.
    No i jak wygram na loterii to chcialbym sobie kupic ze sto tzw NUGGETTS-
    taka australijska zlota moneta
    zawierajaca 1 kg zlota. tez ma wartosc nominalna, powiedzmy 500 dolarow
    asutralijskich. Wariat moze ja
    wziasc do pubu i domagac sie tam piwa za ten ciezarek+ reszty z 500
    dolarow bo to jest legalna panstwowa moneta.

  • 6. Data: 2009-01-22 11:57:10
    Od: " jacek" <m...@g...pl>

    Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu> napisał(a):

    > Ja się nie znam, ale przeliczając to wg. cen swiatowych to jakas
    > dziwaczna cena. Czy na kruszce jest VAT?

    Na złoto inwestycyjne nie ma a o srebrze ustawa vat nie wspomina, wiec zdaje
    sie jest.

    Art. 121.
    1. Ilekroć w przepisach niniejszego rozdziału jest mowa o złocie
    inwestycyjnym, rozumie
    się przez to:
    1) złoto w postaci sztabek lub płytek o próbie co najmniej 995 tysięcznych
    oraz złoto
    reprezentowane przez papiery wartościowe;
    2) złote monety, które spełniają łącznie następujące warunki:
    a) posiadają próbę co najmniej 900 tysięcznych,
    b) zostały wybite po roku 1800,
    c) są lub były obowiązującym środkiem płatniczym w kraju pochodzenia,
    d) są sprzedawane po cenie, która nie przekracza o więcej niż 80% wartości
    rynkowej
    złota zawartego w monecie.
    2. Złote monety wymienione w spisie ogłaszanym co roku w serii C Dziennika
    Urzędowe-
    go Wspólnot Europejskich spełniają warunki określone w ust. 1 pkt 2 przez cały rok
    obowiązywania spisu.
    3. Złotych monet, o których mowa w ust. 1 i 2, nie traktuje się jako
    przedmiotów kolek-
    cjonerskich o wartości numizmatycznej.
    Art. 122.
    1. Zwalnia się od podatku dostawę, wewnątrzwspólnotowe nabycie i import złota
    inwesty-
    cyjnego, w tym również złota inwestycyjnego reprezentowanego przez certyfikaty na
    złoto asygnowane lub nieasygnowane, lub złota, którym prowadzony jest obrót na ra-
    chunkach złota, oraz w szczególności pożyczki w złocie i operacje typu swap w
    złocie,
    z którymi wiąże się prawo własności lub roszczenie w odniesieniu do złota
    inwestycyj-
    nego, a także transakcje dotyczące złota inwestycyjnego związane z kontraktami
    typu
    futures i forward, powodujące przeniesienie prawa własności lub roszczenia w
    odnie-
    sieniu do złota inwestycyjnego.
    2. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio do usług
    świadczonych
    przez agentów działających w imieniu i na rzecz innych osób, pośredniczących w do-
    stawie złota inwestycyjnego dla swojego zleceniodawcy.

  • 7. Data: 2009-01-22 15:41:48
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ja się nie znam, ale przeliczając to wg. cen swiatowych to jakas
    > dziwaczna cena. Czy na kruszce jest VAT?

    Jest VAT na srebro. 22%.
    W niemczech na monety jest bodajze 7%, sztabki 19%

    Monet "kolekcjonerskich" nei ma co przeliczac na cene surowca bo to sie
    nigdy nie zamyka
    Najblizej cen surowca jest..surowiec (granulat), sztabki i monety bulionowe.
    Niestety zakup w PL od razu dobija do tego VAT 22% :/

    Kane

  • 8. Data: 2009-01-24 15:41:37
    Od: fatso <f...@n...com>

    Kane wrote:

> [...]
    > Najblizej cen surowca jest..surowiec (granulat), sztabki i monety
    > bulionowe. Niestety zakup w PL od razu dobija do tego VAT 22% :/
    W handlu " z raczki do raczki" np na ebayu czy Allegro VAT nie
    obowiazuje ale tutaj jak zauwazylem
    obowiazuje od dawna narzut ok 40% na srebro bulionowe.