  • 1. Data: 2006-10-11 19:05:21
    Temat: KK BZWBK vs ING
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    witam

    swego czasu badalem, ktorymi kartami warto placic w walutach innych niz
    euro...

    kilka miesiecy temu przetestowalem karte z citi (platnosc w dolarach)
    i kurs przeliczenia byl koszmarny ;-(

    tym razem wybralem sie do Czech i dokonalem platnosci dwoma kartami w
    tym samym dniu, byly to karty z BZWBK (srebrna VISA) oraz MC z ING

    platnosci wykonalem 8.10 i rozliczono je odpowiednio:

    100 CZK = 14,09 PLN karta ING
    100 CZK = 14,57 PLN karta BZWBK (3% za przewalutowanie)

    w drugim przypadku kurs byl b.niekorzystny, taniej mozna bylo kupic
    korony w kantorze

    zatem polecam karte z ING do platnosci zagranicznych w walucie innej niz
    euro ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2006-10-11 19:53:19
    Temat: Re: KK BZWBK vs ING
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "RobertS"
> [...]
    > korony w kantorze
    >
    > zatem polecam karte z ING do platnosci zagranicznych w walucie innej

    tym bardziej, ze BZWBK daje teraz karty tylko z chipem
    - dla swojego bezpieczenstwa :-)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2006-10-12 13:39:04
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    > tym bardziej, ze BZWBK daje teraz karty tylko z chipem

    a przy okazji jak jest z punktami akceptującymi karty chipowe ?
    rzadkość ?

  • 4. Data: 2006-10-12 22:13:59
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > a przy okazji jak jest z punktami akceptującymi karty chipowe ?
    > rzadkość ?

    nie, dlaczego?

  • 5. Data: 2006-10-13 08:33:08
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > nie, dlaczego?

    tak z ciekawości pytam, bo kart takich jest mało (zaraz ktoś napisze, że ma
    3 chipowe, ale fakt faktem że jest ich dużo mniej niż magnetycznych), a
    odczyt jest technicznie inny, więc pomyślałem sobie, że nie każdy
    POS/bankomat taką obsłuzyć może - szczególnie starszej daty

  • 6. Data: 2006-10-13 08:53:46
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Pen napisał(a):
> [...]
    > odczyt jest technicznie inny, więc pomyślałem sobie, że nie każdy
    > POS/bankomat taką obsłuzyć może - szczególnie starszej daty

    z reguly karta chipowa ma rowniez pasek magnetyczny, terminal nie czyta
    chipa to przeczyta pasek, no i zawsze pozostaje jeszcze "zalazko" ;-))

    --
    pozdrawiam
    RobertS