  • 1. Data: 2009-11-15 14:41:19
    Temat: KK Citi -- chyba lepiej z kursami walut
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Sugeruję, że chyba Citi coś zrobił z kursami walut przy transakcjach
    kartą kredytową. Widzę właśnie wyciąg, 570 CzK przeliczyli na 96,79 zł,
    co daje kurs 0,1698, tymczasem 13 listopada kurs NBP wynosił 0,1616
    (http://www.money.pl/pieniadze/kurs/czk,213.html).
    Karta to zwykła srebrna Visa, więc są w tym jakieś prowizje.

    Do Polbanku jeszcze brakuje, ale jest chyba lepiej od BRE.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2009-11-15 21:29:56
    Temat: Re: KK Citi -- chyba lepiej z kursami walut
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Olgierd pisze:
> [...]
    > (http://www.money.pl/pieniadze/kurs/czk,213.html).
    > Karta to zwykła srebrna Visa, więc są w tym jakieś prowizje.

    Transakcja na pewno rozliczona 13go listopada? :)

    Poza tym od marca kurs USD przeliczeniowy = kurs USD kupna walut w
    banku, jest cholernie wysoki, no ale to już nie ten kosmos co kiedyś.
    Sam kurs USD różni się od BRE o +/- 4gr/ 1 dolarze (oczywiście zawsze w
    dół).

    Poza tym Citi dolicza 0,84% dodatkowo tylko poza UE i tylko w walutach
    innych niż USD, a mbank ma 2% zawsze jeśli transakcja jest nie-w-euro.
    Więc teoretycznie w UE ale nie strefie euro karta Citi może wyjść
    znośnie w stosunku do BRE.

    --
    Michał

  • 3. Data: 2009-11-15 21:41:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 22:29:56 +0100, Michal_Ko napisał(a):
> [...]

    [...]

> [...]
    > innych niż USD, a mbank ma 2% zawsze jeśli transakcja jest nie-w-euro.
    > Więc teoretycznie w UE ale nie strefie euro karta Citi może wyjść

    Już tu chyba o tym pisałem - ale gdy podczas pobytu w Wilnie płaciłem KK
    Citi (klasyczna MC silver), to kursy wyszły zauważalnie lepsze niż gdybym
    nawet tego samego dnia wymienił PLN na LTL w kantorze w Polsce :) Zresztą
    to samo się odnosiło do wyciągania gotówki z bankomatu przy użyciu VE
    mbanku...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2009-11-15 22:06:33
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Jacek Osiecki pisze:

    > [...]

    Odpisując Jackowi przy okazji poprawiam siebie- chodziło mi rzecz jasna
    o to, że w Citi kurs jest zawsze lekko gorszy (o 3-5 gr na 1 dolarze)
    niż w BRE. Wszystko zależy od tego, ile zamierzamy za granicą wydać :D

    > Już tu chyba o tym pisałem - ale gdy podczas pobytu w Wilnie płaciłem KK
    > Citi (klasyczna MC silver), to kursy wyszły zauważalnie lepsze niż gdybym
    > nawet tego samego dnia wymienił PLN na LTL w kantorze w Polsce :)

    To akurat oczywiste- a wynika tylko z tego, że polskie kantory na
    walutach innych niż USD, EUR i być może CHF robią sobie jaja z
    kupujących. Żerują chyba na totalnej niewiedzy ludzi, którym się wydaje,
    że "opłaca się" kupować w kantorach waluty przed wyjazdem np na Węgry,
    do Chorwacji itd... O ile EUR, USD zwykle wychodzą w kantorze lepiej niż
    na kartach, to niestety w przypadku innych walut jest odwrotnie.

    To co widziałem w tym roku, a propos wyjazdu do Chorwacji więc HRK to
    jakaś totalna paranoja. Chcąc dobrze wyjść na kupnie gotówki na wakacje
    (ja korzystałem wyłącznie z kart) trzebaby było kupić w PL EUR i
    wymienić na kuny na miejscu; podobnie opłacalne byłoby kupno kun z PLN
    na miejscu, potem długo nic i dopiero kupno kun w PL...

    --
    Michał

  • 5. Data: 2009-11-16 08:15:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    > Transakcja na pewno rozliczona 13go listopada?

    Wykonane 11 listopada, zgaduję, że 12 nie zdążyli księgować, 14 już była
    sobota (i było na wyciągu).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2009-11-16 18:05:08
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Michal_Ko napisał(a):

> [...]
    > innych niż USD, a mbank ma 2% zawsze jeśli transakcja jest nie-w-euro.
    > Więc teoretycznie w UE ale nie strefie euro karta Citi może wyjść

    Coś mi się obiło o uszy, że według Payment Service Directive, która
    jakoby weszła w życie od listopada, zabronione jest naliczanie ekstra
    prowizji za przewalutowanie. Ale zdaje się, że nasz piękny kraj
    postanowił nie stosować się do tej dyrektywy na razie :)

    PG