-
1. Data: 2005-06-15 06:57:28
Temat: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: "Marvin" <u...@p...fm>
Witam,
Pamiętacie jak kilka tygodni temu Citibank zaczął przysyłać nowe umowy
dotyczace kart kredytowych zawierające m.in. przerzucenie odpowiedzialności
za transakcje MO/TO/IO (zdalne) na klienta? Ciekawy jestem czy ktoś podpisał
im tę nową umowę, jeśli tak to szczerze współczuję.
Wysmarowałem w tej sprawie pismo do nich o następującej treści [cite]
Uprzejmie proszę o przeforwardowanie tego listu na skrzynkę pana Grzegorza
Górskiego, dyrektora KK.
Szanowny Panie,
Kilka dni temu dostałem nową umowę do posiadanej karty kredytowej wraz z
tabelą opłat i prowizji, listem od Pana, kopertą zwrotną itd.
W liście przewodnim pisze Pan "że dostosowuje Pan umowę do praktyki
rynkowej" i rozszerza ją o "nowe zapisy". Zaciekawiony założyłem okulary i
zacząłem czytać co kryje się pod tymi tajemniczymi ogólnikami. No i na
przykład w paragrafie 11 punkt 2 widze że Citi próbuje przerzucić na mnie
odpowiedzialnośc za transakcje MO/TO/IO. Wystarczy że dowolny kasjer
zapamięta moje dane (numer karty i datę wazności ma, CVV i nazwę użytkownika
zapamiętać nie jest trudno), a będzie mógł do woli grac w kasynach
wirtualnych na mój koszt.
W zasadzie dalej nie szukałem. Wystarczy taka jedna pułapka abym był pewien
że umowy tej nie podpiszę. Dlatego proszę o odpowiedź na nastepujące
pytania:
1. Czy podpisanie umowy znosi ograniczenie ustawowe odpowiedzialności do
150E? Na ile bank obciaży mnie gdy popełniony zostanie fraud na 10000zł i
Citi uzna że to ja jestem winien?
2. Czy zapis ten nie jest sprzeczny z regulaminem Visa? Do niedawna było
tak, że za transakcje MO/TO/IO odpowiadał sprzedający i każda reklamacja bez
fizycznego udziału karty była w 100% reklamowalna. Czy podpisanie umowy coś
zmieni?
3. Czy mozna podpisac umowę i powykreślać z niej ten zapis lub ew. inne
podobne pułapki?
4. Czy w ogóle ta umowa jest potrzebna klientowi, czy też bank jej
potrzebuje aby mieć haka na tych co podpisują "w ciemno" każdy papierek?
Uprzejmie proszę o odpowiedź na temat. Niestety próby wydobycia
jakichkolwiek informacji od konsultantów setnie mnie rozbawiły i zmusiły do
napisania tych paru wierszy.
[/cite]
A oto odpowiedź z banku
[cite]
Szanowny Panie ,
Na wstepie przepraszamy przede wszystkim za niestandardowy czas oczekiwania
na niniejsza odpowiedz.
Pragniemy jednoczesnie wyjasnic, ze w przypadku transakcji dokonanych bez
fizycznego uczestnictwa karty kredytowej (np. przy transakcjach
internetowych), uslugodawca jest zobowiazany do przedstawienia na zadanie
Banku dowodu potwierdzajacego odbior przez posiadacza karty towaru, badz
uslugi. W sytuacji niedostarczenia rzeczonego dokumentu uslugodawca nie ma
podstaw do obciazenia rachunku karty kredytowej Klienta.
Tak wiec Klient jest w pelni chroniony - w kazdym przypadku blednego
obciazenia rachunku jego karty moze taka transakcje zareklamowac
bezposrednio w Banku. Jezeli transakcja nie zostala dokonana przez Klienta i
nie bylo zadnych podstaw do obciazenia rachunku karty, Klient nie bedzie za
nia odpowiadal.
Nadmieniamy, ze w przypadku utraty karty przez Klienta obowiazuje nadal
Pakiet Bezpieczenstwa.
W zwiazku z powyzszym uprzejmie prosimy o podpisanie i odeslanie Umowy (brak
jest mozliwosci wykreslenia z niej poszczegolonych zapisow).
Z powazaniem,
[/cite]
Kilka uwag na gorąco:
"niestandardowy czas oczekiwania na niniejsza odpowiedz" - dla mnie to
oznacza niestandardowy problem - po prostu nie wiedzieli co napisać żeby się
nie podłożyć, nikt nie chciał wziąć na siebie odpowiedzialności, i dlatego:
* list został podpisany nie przez szefa KK tylko przez zwykłego pracownika
(Departament Jakosci i Wspolpracy z Klientem) i zawiera:
* dużo wypełniaczy (np nie pytałem wcale o przypadek zaginięcia i
zastrzeżenia karty)
* akapit, który stwarza pozory odpowiedzi na pytanie, tak naprawdę ma za
zadanie mnie uspokoić i skłonic do podpisania umowy z niebezpieczną
klauzulą. Jak inaczej wyjaśnić dziwnie opisaną procedurę transakcji
internetowej?
* jedyną konkretną informacją, jaką otrzymałem jest: "(brak jest mozliwosci
wykreslenia z niej poszczegolonych zapisow)", nie wiadomo nawet czy można
nie podpisywać nowej umowy wcale.
Czy ktos jeszcze pisał do nich w tej sprawie?
M.
-
2. Data: 2005-06-15 09:13:35
Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: KJ <K...@n...com>
Marvin wrote:
> Witam,
>
> Pamiętacie jak kilka tygodni temu Citibank zaczął przysyłać nowe umowy
Ja przeczytałem i też mi się nie spodobało. Najbardziej to ze nie
napisali co bedzie jak nie podpisze.
Podpisalem, zakleilem koperte i..
odlozylem na polke..
Lezy i czeka az sie odezwa. Na razie mimo dosc intensywnego korzystania
z karty (Komfort i rozne takie) nie upominaja sie i obsluguja karte po
staremu.
KJ Siła Słów
-
3. Data: 2005-06-15 10:40:01
Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
On Wed, 15 Jun 2005 08:57:28 +0200, "Marvin" <u...@p...fm>
wrote:
>
>Szanowny Panie ,
>Na wstepie przepraszamy przede wszystkim za niestandardowy czas oczekiwania
>na niniejsza odpowiedz.
>Pragniemy jednoczesnie wyjasnic, ze w przypadku transakcji dokonanych bez
>fizycznego uczestnictwa karty kredytowej (np. przy transakcjach
>internetowych), uslugodawca jest zobowiazany do przedstawienia na zadanie
>Banku dowodu potwierdzajacego odbior przez posiadacza karty towaru, badz
>uslugi. W sytuacji niedostarczenia rzeczonego dokumentu uslugodawca nie ma
>podstaw do obciazenia rachunku karty kredytowej Klienta.
Czyli dokładnie to, co pisałem...
>* akapit, który stwarza pozory odpowiedzi na pytanie, tak naprawdę ma za
>zadanie mnie uspokoić i skłonic do podpisania umowy z niebezpieczną
>klauzulą. Jak inaczej wyjaśnić dziwnie opisaną procedurę transakcji
>internetowej?
Windows prawda. Ten punkt w umowie oznacza tylko tyle, że bank nie
odpowiada. Bo odpowiada sprzedawca. A to, że bank może zrobic
sprzedawcy chargeback w wypadku Mo/To/Io jest w regulaminei visa.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
4. Data: 2005-06-15 11:00:34
Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: "Marvin" <u...@p...fm>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w
wiadomości news:s810b1pg5ir8816jc5q8814cid4500luk5@4ax.com...
> On Wed, 15 Jun 2005 08:57:28 +0200, "Marvin" <u...@p...fm>
> wrote:
>
>>
>>Szanowny Panie ,
>>Na wstepie przepraszamy przede wszystkim za niestandardowy czas
>>oczekiwania
>>na niniejsza odpowiedz.
>>Pragniemy jednoczesnie wyjasnic, ze w przypadku transakcji dokonanych bez
>>fizycznego uczestnictwa karty kredytowej (np. przy transakcjach
>>internetowych), uslugodawca jest zobowiazany do przedstawienia na zadanie
>>Banku dowodu potwierdzajacego odbior przez posiadacza karty towaru, badz
>>uslugi. W sytuacji niedostarczenia rzeczonego dokumentu uslugodawca nie ma
>>podstaw do obciazenia rachunku karty kredytowej Klienta.
>
>
> Czyli dokładnie to, co pisałem...
Ale co pisałeś Adamie? Generalnie często pisujesz więc cię wyśledzić
niełatwo :)
M.
-
5. Data: 2005-06-15 11:43:50
Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
On Wed, 15 Jun 2005 13:00:34 +0200, "Marvin" <u...@p...fm>
wrote:
>>
>> Czyli dokładnie to, co pisałem...
>
>Ale co pisałeś Adamie? Generalnie często pisujesz więc cię wyśledzić
>niełatwo :)
Pisałem, że ten zapis umożliwia obciążenie karty. Nic poza tym, Nie
oznacza, że transakcji nei można reklamować.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
6. Data: 2005-06-15 14:49:48
Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: sawannews <m...@n...pl>
KJ wrote:
> Marvin wrote:
>
>> Witam,
>>
> Podpisalem, zakleilem koperte i..
> odlozylem na polke..
He, He, He. Zrobilem dokladnie to samo.
Pozdrowienia,
M.
-
7. Data: 2005-06-20 21:06:40
Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:
> odpowiada. Bo odpowiada sprzedawca. A to, że bank może zrobic
> sprzedawcy chargeback w wypadku Mo/To/Io jest w regulaminei visa.
Ktorego to regulaminu posiadacz karty na oczy nie widzial i zadne
umowy do niego nie odsylaja.
MJ
-
8. Data: 2005-06-21 07:12:58
Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
On Mon, 20 Jun 2005 23:06:40 +0200, Michal Jankowski
<m...@f...edu.pl> wrote:
>Ktorego to regulaminu posiadacz karty na oczy nie widzial i zadne
>umowy do niego nie odsylaja.
OIDP, to jednak odsyłają.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356