  • 1. Data: 2007-08-03 08:19:54
    Temat: KK Citi - rozbój na kursie - kto inny ma sensowna KK?
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Transakcja w euro wykonana 27/07 KK Citibanku (visa) - kurs przeliczenia
    EUR/PLN - 3.97 (!!) przy kursie sprzedaży euro w tym banku w tym dniu - - ok
    3.86 (kurs średni NPB to zdaje się w tym dniu coś koło 3.78).
    Co ciekawe w tym dniu euro na karcie debetowej (VE) w PKOBP - 3.87
    Skąd Citi bierze te cholerne kursy walut (bo już któryś raz widze kosmiczne
    kursy u nich - to nei jest kurs visy bo PKOBP też musiałoby mieć coś podobnego,
    a tymczasem 10gr taniej, co przy sporych transakcjach jest już nie bez
    znaczenia...

    Jaki bank stosuje sensowne przeliczenie kursów (głównie chodzi mi o euro) na
    karcie kredytowej, a jednocześnie nie ma jakichś zabójczych kosztów (% kredytu
    mnie nie interesuje bo nie korzystam, interesuje mnie przede wszystkim
    bezpieczeństwo w transakcjach internetowych i sposób reagowania na ew
    reklamacje.. no i żeby to była KK przy limicie c/a 10 kzł

  • 2. Data: 2007-08-03 09:25:21
    Temat: Re: KK Citi - rozbój na kursie - kto inny ma sensowna KK?
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 10:19:54 +0200, Rafal napisał(a):

    > Jaki bank stosuje sensowne przeliczenie kursów (głównie chodzi mi o euro) na
    > karcie kredytowej, a jednocześnie nie ma jakichś zabójczych kosztów

    Polbank - w każdej walucie dobry, bo przeliczają bezpośrednio bez
    żadnych prowizji
    ING - bardzo dobry przelicznik jednak minimalnie gorszy niż Polbank
    Rajfi - też całkiem niezłe przeliczniki

    Popatrz do archiwum pod "przeliczniki".

  • 3. Data: 2007-08-03 09:47:01
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "Rafal" <r...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > podobnego,
    > a tymczasem 10gr taniej, co przy sporych transakcjach jest już nie bez

    100x było na grupie, kk Citi jest b.fajna pod warunkiem, że płaci się nią w
    PLN. Do płatności w walutach obcych nie opłaca się jej stosować...kursy
    (jak sam widzisz) są kosmiczne.

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-09-03 09:07:33
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    jaką kartą kredytową najlepiej płacić u UK - chodzi o przeliczniki

  • 5. Data: 2007-09-03 09:49:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <T...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    jaką kartą kredytową najlepiej płacić u UK - chodzi o przeliczniki

    wystarczy porównać kurs sprzedaży dla dewiz GBP w różnych bankach
    a potem sprawdzic czy bank daje KK
    albo sprawdzic w ten sposob kilka bankow w ktorych mozesz dostac KK
    np. dzis:
    mBank 5,7555
    ING 5,7666
    PKOBP 5,7691
    Raiffeisen Bank 5,818

    VE jest łatwiej dostac - i np w DB-PBC kurs jest 5,738
    a bankomaty w UK w Barclkays Banku bez prowizji
    gdybys chcial gotowke - sprawdzane doswiadczalnie, bardzo dobra VE
    *** blad ***

  • 6. Data: 2007-09-03 10:58:34
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    On 3 Wrz, 11:49, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
> [...]
    > a bankomaty w UK w Barclkays Banku bez prowizji
    > gdybys chcial gotowke - sprawdzane doswiadczalnie, bardzo dobra VE

    zdaje się ze oprócz korzystnych kursów Mbank dolicza w przypadku
    platnosci KK jakąś prowizje ? prwada to

  • 7. Data: 2007-09-06 21:42:02
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <T...@g...com> wrote in message
    s.com...
    jaką kartą kredytową najlepiej płacić u UK - chodzi o przeliczniki

    placenie w UK- wyrobic sobie przed wyjazdem mastercarda debetowego(WBK)
    podlaczonego do konta w GBP, funty kupic wczesniej. Wszystkie karty jakie
    znam doliczaja prowizje od waluty innej niz EUR nastepnie przeliczaja na EUR
    po kursie VISA a potem na PLN. Zaoszczedzisz sporo jak zrobisz tak jak
    mowie. jestem w UK i na poczatku taki wariant sie sprawdzil, teraz mam
    Maestro z banku w UK i nie ma juz problemu.