  • 1. Data: 2006-09-09 07:50:36
    Temat: KK Visa czy American Express?
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Witajcie!
    Na którą kartę się zdecydować Visę czy American Express, biorąc pod uwagę
    to że płacił będę raczej w Polsce a wyjazdy zagraniczne będą tylko do
    strefy euro.
    Jak jest z akceptowalnością AE w polskich sklepach w porównaniu do Visy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-09 09:15:33
    Temat: Re: KK Visa czy American Express?
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Stefan napisał(a):
> [...]
    > strefy euro.
    > Jak jest z akceptowalnością AE w polskich sklepach w porównaniu do Visy?

    moj znajomy ma sluzbowego amexa, praktycznie nigdzie w polsce go nie
    uwzywa, mowie o standardowych miejscach typu supermarkety, stacje
    benzynowe itp

  • 3. Data: 2006-09-09 09:36:49
    Od: "vp23" <v...@o...pl>

    Na standardowych Amexach znam się mniej (mam tylko służbowe, firma płaci), ale
    Millennium pobiera przy płatnościach zagranicznych 1% prowizji od Amexa i aż 3%
    od Visy (sprawdzone wczoraj w świeżej TOiP). Zatem może Amex bardziej się tu
    klientowi opłaca?

    Obiektywnie nie najgorzej, szczególnie w dużym mieście, ale w stosunku do VISY
    trochę marnie(j). Jak masz naklejkę VISY na szybie/kasie sklepu, to raczej na
    pewno ją przyjmują, jak naklejkę AmExa - to często jest tam ona pomyłkowo (bo
    przedstawiciel PolCardu czy innych takich zapomniał wyciąć przy naklejaniu ;).
    Do AmExa trzeba bowiem osobnej umowy, wiele sklepów jej nie podpisuje...

    > moj znajomy ma sluzbowego amexa, praktycznie nigdzie w polsce go nie
    > uwzywa, mowie o standardowych miejscach typu supermarkety, stacje
    > benzynowe itp

    Jak rozumiem - nie lubi tej karty? Bo chyba nie z braku akceptacji? ;)
    Z perspektywy Warszawy - Amexem zapłacisz w niemal wszystkich supermarketach
    (Auchan, Geant, Leclerc, OBI, Real, Tesco) i na stacjach benzynowych (BP, Jet,
    Orlen, Shell, Statoil). Także sieci ze sprzętwem RTV-AGD (Avans, Euro, Media
    Markt). Więcej nie chce mi się wymieniać... ;)

    vp23

  • 4. Data: 2006-09-09 09:56:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "kondi" <k...@g...pl> wrote in message
    Stefan napisał(a):

    > moj znajomy ma sluzbowego amexa, praktycznie nigdzie w polsce go nie
    > uwzywa, mowie o standardowych miejscach typu supermarkety, stacje
    > benzynowe itp

    Ja sie nie dziwie, u mnie w firmie tez jest zakaz dokonywania prywatnych
    wydatkow karta sluzbowa. Chyba zadna firma nie chcialaby placic pietruszke
    do zupy dla ciotki swojego pracownika.

    MK

  • 5. Data: 2006-09-09 12:26:24
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > od Visy (sprawdzone wczoraj w świeżej TOiP). Zatem może Amex bardziej się tu

    Inne banki nie pobierają prowizji za transakcje bezgotówkowe za
    granicą. Płaciłem KK MC w Czechach i nie zostałem obciążony
    żadnymi prowizjami...

    Mario

  • 6. Data: 2006-09-09 12:40:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mario" <k...@p...fm> wrote in message
    ps.com...

    > Inne banki nie pobierają prowizji za transakcje bezgotówkowe za
    > granicą. Płaciłem KK MC w Czechach i nie zostałem obciążony
    > żadnymi prowizjami...

    Pobieraja, ale nie wykazuja ich. Sa uwzglednione w kursie wymiany.

    MK

  • 7. Data: 2006-09-09 12:51:57
    Od: kondi <k...@g...pl>

    vp23 napisał(a):

> [...]
    > Orlen, Shell, Statoil). Także sieci ze sprzętwem RTV-AGD (Avans, Euro, Media
    > Markt). Więcej nie chce mi się wymieniać... ;)

    z perspektywy krakowa z braku akceptacji :)a karta tez sluzbowa, ale do
    wyjazdu do stanow

  • 8. Data: 2006-09-09 12:54:16
    Od: kondi <k...@g...pl>

    MK napisał(a):
> [...]
    > wydatkow karta sluzbowa. Chyba zadna firma nie chcialaby placic pietruszke

    w tej firmie karta jest owszem sluzbowa, ale do pelnego wykorzystywania
    przez pracownika, po prostu w momencie przyjscia wyciagu, wszystko
    automatycznie jest pobierane z nastepnego wynagrodzenia o ile tylko nie
    zostanie zgloszone jako wydatek sluzbowy

  • 9. Data: 2006-09-09 13:44:23
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > Pobieraja, ale nie wykazuja ich. Sa uwzglednione w kursie wymiany.

    A może w Millennium płaci się podwójnie: marża w kursie konwersji
    walut i na dodatek prowizja procentowa? Wątpie żeby Millenium był
    powsciągliwy przy ustalaniu kursu...

    MARIO

  • 10. Data: 2006-09-09 15:08:13
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Stefan napisał(a):
> [...]
    > strefy euro.
    > Jak jest z akceptowalnością AE w polskich sklepach w porównaniu do Visy?

    Jeżeli ma to być jedyna karta - to zdecydowanie VISA, szczególnie, gdy
    zamierzasz ją mieć dla siebie, nie dla "miecia".

    Pzdr: Witek