  • 1. Data: 2013-07-01 13:31:49
    Temat: KK mBank czy Citi w CRO
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    Witam

    Którą kartą wychodzi taniej płacić w Chorwacji:

    - KK Master Card WORLD
    - KK Visa Citi Silver BP

    Mam jeszcze Visa z KIS ale jej nie używam a może warto?

    Ryba

  • 2. Data: 2013-07-01 17:58:56
    Temat: Re: KK mBank czy Citi w CRO
    Od: "darek" <d...@b...home.pl>

    >Użytkownik "Ryba" napisał w wiadomości:

    >Witam

    >Którą kartą wychodzi taniej płacić w Chorwacji:

    >- KK Master Card WORLD
    >- KK Visa Citi Silver BP

    Pewnie nie ściśle Ci pomogę ale po ostatnich zmianach w mbanku finalne
    rozliczenia dla walut innych niż waluta rozliczeniowa karty są fatalne.
    Wróciłem z Japonii i porównałem transakcje dla Visa Mbank (debit), MC mbank
    (debit), KK MC World Citi i KK MC BZWBK.
    Transakcje wykonane tego samego dnia, rozliczone +/- 2 dni.
    Za 100Y:

    Visa mbank 3,62 (!)
    MC mbank 3,55
    MC Citi 3,57
    MC BZWBK 3,45

    kurs zakupu waluty w kantorze na Grojeckiej Wwa w tym samym czasie - 3,37

    Tak więc obawaim się, że w przypadku obydwu kart zapłacisz sporo bo waluta
    będzie w taki sam sposób przeliczana (chyba...?)...

    darek

  • 3. Data: 2013-07-01 19:25:09
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "darek" <d...@b...home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > MC BZWBK 3,45
    >
    > kurs zakupu waluty w kantorze na Grojeckiej Wwa w tym samym czasie - 3,37

    Nie ściemniaj, tylko podaj do porównania kurs srzedaży w kantorze...
    No i jakie ma znaczenie kurs w kantorze "w tym samym czasie"?
    Miałeś ten kantor w Japonii?
    Bo kartę miałeś.
    Na dzisiaj kantory pl. podaje śerdni kurs sprzedaży na 3,53

    Sławek

  • 4. Data: 2013-07-01 20:30:23
    Od: "darek" <d...@b...home.pl>

    Użytkownik "Slavekk" napisał w wiadomości:

    >Nie ściemniaj, tylko podaj do porównania kurs srzedaży w kantorze...

    A to mamy jakiś problem ze zrozumieniem że dla kupującego to jest kurs
    sprzedaży?

    >No i jakie ma znaczenie kurs w kantorze "w tym samym czasie"?
    >miałeś ten kantor w Japonii?

    Dla zastanawiających się przed wyjazdem czy kupić walutę w wiekszej ilości w
    kraju czy wypłacać na miejscu ma zasadnicze znaczenie.

    >Bo kartę miałeś.
    >Na dzisiaj kantory pl. podaje śerdni kurs sprzedaży na 3,53

    A to było na dzień 12 czerwca....

    darek

  • 5. Data: 2013-07-01 20:44:48
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    > A to mamy jakiś problem ze zrozumieniem że dla kupującego to jest kurs
    > sprzedaży?

    Przeczytaj co napisałeś ;)

    > Dla zastanawiających się przed wyjazdem czy kupić walutę w wiekszej ilości
    > w kraju czy wypłacać na miejscu ma zasadnicze znaczenie.

    Nie ma, bo oni mają kurs "w czasie przed wyjazdem" a nie "w czasie wyjazdu".
    Ponadto "przed wyjazdem" nie wiesz ile wydasz "w czasie wyjazdu"

    > A to było na dzień 12 czerwca....

    Czyli wartość tyle samo mówiaca co pisanie dziesiaj o kursie z 12.06

    Sławek

  • 6. Data: 2013-07-01 21:26:35
    Od: "darek" <d...@b...home.pl>

    Użytkownik "Slavekk" napisał:

    >Nie ma, bo oni mają kurs "w czasie przed wyjazdem" a nie "w czasie
    >wyjazdu".
    >Ponadto "przed wyjazdem" nie wiesz ile wydasz "w czasie wyjazdu"

    Jak zauważyłeś sam korzystam z kart ale ogólnie to chyba nie problem
    przywieźć walutę spowrotem ? ....znam nawet takie osoby ...nie mi oceniać
    czy to rozsądne czy nie.
    Tej kwestii nie rozstrzygniemy bo to indywidualne podejscie, jasne jest, że
    na wcześniejszym zakupie waluty można zarówno zyskać jak i stracić.
    Nie o to jednak chodziło, w obu przypadkach płacąc jedną z dwóch
    wymienionych kart w JPY po prostu tracisz w stosunku do kursów aktualnych
    kantorowych
    I nie ma znaczenia czy będzie to 12 , 20 czy 31 dzień miesiąca... zawze to
    będzie te lilka % więcej.
    Swoją drogą kantory internetowe przynajmniej dla części walut rozwiązują
    problem dla rachunków i kart prowadzonych w tych walutach...i wspomniana
    przez Ciebie ich niedostępność będąc "tam" nie ma najmniejszego znaczenia.

    darek

  • 7. Data: 2013-07-01 21:55:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie ma, bo oni mają kurs "w czasie przed wyjazdem" a nie "w czasie
    >wyjazdu".

    Kolega trafil akurat w zwyzkujacego jena, wiec zaoszczedzilby jeszcze
    wiecej :-)

    Z tego co widze na Interii to kurs na poczatku czerwca mocno skakal,
    wiec moze nie ma sie co tak przejmowac.

    >Ponadto "przed wyjazdem" nie wiesz ile wydasz "w czasie wyjazdu"

    Cos tam mozna przewidziec, spora czesc zakupic przed wyjazdem, moze
    nie ukradna :-)
    A tu Chorwacja - moze sie przydac za rok, moze byc na miejscu gotowka
    potrzebna - a wiec i przelicznik kartowy inny, mozna zabrac euro..

    Co ciekawe - euro chyba najlepiej.
    http://www.exchange.hr/hr/arfolyamok.php

    J.

  • 8. Data: 2013-07-02 10:08:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 1 Jul 2013 17:58:56 +0200, darek napisał(a):
> [...]
    > MC BZWBK 3,45
    >
    > kurs zakupu waluty w kantorze na Grojeckiej Wwa w tym samym czasie - 3,37

    Tylko jeszcze te Yeny musiałyby w tym kantorze być. A to wcale takie pewne
    nie jest...

    Oczywiście w przypadku Kun sytuacja na pewno jest zauważalnie lepsza.
    A kantory internetowe specjalnie nie pomagają - ciężko o szybko zakładalne
    konto w JPY i to takie, z którego można te Yeny bez problemu wypłacić :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 9. Data: 2013-07-02 17:36:05
    Od: "darek" <d...@b...home.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >konto w JPY i to takie, z którego można te Yeny bez problemu wypłacić :)

    Wszystko się zgadza choć akurat w tym kantorze są zasadniczo w ciągłej
    sprzedaży.
    Konta w JPY są dostępne ale kart do nich nie ma więc nic to nie zmienia.
    Dla waluty chorwackiej taka sytuacja nie musi mieć miejsca, w moim przypadku
    kiedy tam podróżowałem
    kursy przeliczeniowe przy płatnościach kartą były korzystniejsze niż
    kantorowe ale wtedy mbank
    nie pobiarał też tak wysokich prowizji za przewalutowanie.

    Nie o to jednak mi chodziło: podkreśliłem jedynie, że akurat w przypadku
    tych kart, które wymienił
    autor wątku przeliczniki będą bardzo kiepskie, jeśli więc dla kogoś jest to
    istotne powinien poszukać
    innych rozwiązań... RB/Polbank lub być może kantor.

    darek

  • 10. Data: 2013-07-03 12:28:11
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    > Oczywiście w przypadku Kun sytuacja na pewno jest zauważalnie lepsza.
    > A kantory internetowe specjalnie nie pomagają - ciężko o szybko zakładalne
    > konto w JPY i to takie, z którego można te Yeny bez problemu wypłacić :)

    W ogóle jeśli chodzi o Chorwację, to nie wymieniać kun w Polsce, tylko
    wziąć złotówki do Chorwacji i tam bezbroblemowo wymieniać. Kursy zauważalnie
    lepsze niż w intaco w wawie czy też wcześniej wspomnianym kantorze na
    Grójeckiej.
    Z wymienionych wcześniej kart chyba obie mają kiepskie przeliczniki.
    to tyle z moich zeszłorocznych doświadczeń.

    pozdrawiam
    yossarian