  • 1. Data: 2009-10-12 19:58:17
    Temat: KOmunikaty ze spółek
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witajcie,

    Mam pytanie w związku z tym, że zaczynam się przyglądać inwestowaniu
    bezpośrednio na giełdzie - skąd inwestorzy wiedzą o komunikatach ze
    spółek. Rozumiem, że są portale typu money.pl czy PAP, gdzie jak ktoś
    ma dostęp - to takie informacje się znajdują. Ale czy jest jakieś
    źródło tych informacji - czy najpierw są one umieszczane na stronach
    internetowych spółek, czy też są one rozsyłane mediom i stąd
    inwestorzy wiedzą, czy jeszcze jakoś inaczej?

    Michał

  • 2. Data: 2009-10-12 20:57:31
    Temat: Re: KOmunikaty ze spółek
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
[...]

    Kurwa chyba to jasne, że z podsłuchów. Przecież jest sto wątków pod spodem.

  • 3. Data: 2009-10-12 22:04:14
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Ale czy jest jakieś
    >źródło tych informacji - czy najpierw są one umieszczane na stronach
    >internetowych spółek, czy też są one rozsyłane mediom i stąd
    >inwestorzy wiedzą, czy jeszcze jakoś inaczej?

    Tak, jest źródło. Spółki mają obowiązki informacyjne wynikające z ustawy lub
    po prostu fakultatywnie przekazują informacje. Każda spółka giełdowa
    podpięta jest do tzw. systemu ESPI (elektroniczny system przekazywania
    informacji) - to system, którym są przekazywane komunikaty w odpowiednim,
    stosunkowo łatwo obrabialnym, formacie. Oprócz tego istnieje obowiązek
    przekazywania tych informacji do agencji prasowych, np. PAP. Na stronie
    spółki takie informacje moga się pojawiać z lekkim opóźnieniem.
    Do ESPI dostępu miał nie będziesz, ale do PAP już tak. Zapytaj w swoim
    biurze maklerskim. Większość biur za drobną opłatą lub za friko w ramach
    prowadzenia rachunku daje dostęp do tego typu serwisów.
    Dombrek

  • 4. Data: 2009-10-13 20:31:41
    Od: Zbyszek <zbign@naserwerze_o2.pl>

    Dnia 13-10-2009 o 00:04:14 Dombrek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak, jest 1/4 ród?o. Spó?ki maj? obowi?zki informacyjne wynikaj?ce z ustawy
    > lub

    w uzupełnieniu kolegi - cytata o praktycznym zastosowaniu:

    gpwinfostrefa.pl to ekonomiczny serwis informacyjny na temat polskich i
    zagranicznych spółek notowanych na GPW oraz rynków regionu Europy
    Środkowo-Wschodniej. Serwis powstał w wyniku współpracy Giełdy Papierów
    Wartościowych w Warszawie i Polskiej Agencji Prasowej.
    Serwis jest w całości ogólnodostępny i nieodpłatny.

    --Z.