  • 1. Data: 2024-10-07 22:03:45
    Temat: Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Pytanie, czy ktoś kojarzy, co można polepszyć w ustawieniach karty
    debetowej MasterCard, by jakoś szczególnie bardziej korzystnie
    rozliczała się w strefie EURO. Małżonka się wybiera i przyniosła z
    miejsca pracy informację, ze trzeba ustawić jakieś rozliczenia wg kursu
    NBP. nie bardzo w ogóle widzę taką opcję w systemie, ale może ktoś
    podpowie.

    Wyjazd grupowy i wszystko opłacone. Tą kartą, to kawa na miejscu, czy
    jakieś souveniry.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 2. Data: 2024-10-08 12:36:46
    Temat: Re: Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ve1er2$f1r$6@news.chmurka.net>
    user Robert Tomasik pisze tak:

> [...]
    > może ktoś podpowie.
    >
    > Wyjazd grupowy i wszystko opłacone. Tą kartą, to kawa na miejscu,

    Mam tam konta w EURO GBP CHF. Karta pobiera waluty dopóki są środki.
    Doładować można przelewem lub okienku. To nie to?

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 3. Data: 2024-10-08 13:00:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 08 Oct 2024 11:36:46 +0100, PiteR napisał(a):

    > Mam tam konta w EURO GBP CHF. Karta pobiera waluty dopóki są środki.
    > Doładować można przelewem lub okienku. To nie to?

    W Kantorze Walutowym Alior tak właśnie jest. Jak się ma środki na subkoncie
    EUR, to pobiera płatności w euro - i innych walut też* - z niego.

    * Jeśli ma się, przykladowo, niepuste subkonto CHF i płaci we frankach
    szwajcarskich, wtedy pobiera z tego subkonta.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 4. Data: 2024-10-08 14:43:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:36qv8dbxr11x.1jhhcjkeijy6j.dlg@40tude.net>
    user Olin pisze tak:

> [...]
    >

    > * Jeśli ma się, przykladowo, niepuste subkonto CHF i płaci we
    > frankach szwajcarskich, wtedy pobiera z tego subkonta.

    Tak w Kantorze Aliora tak jest i nie trzeba doładowywać kont
    walutowych. Wystarczy kupić sobie troche euro poczekać na dobry kurs.

    w Kantorze specjalnie nie mam karty żebym jej czasem nie zgubił.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 5. Data: 2024-10-08 14:52:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 08 Oct 2024 13:43:22 +0100, PiteR napisał(a):

    > Tak w Kantorze Aliora tak jest i nie trzeba doładowywać kont
    > walutowych. Wystarczy kupić sobie troche euro poczekać na dobry kurs.

    Wszystko jasne, za wyjątkiem cienia wątpliwości, czy inicjatorowi wątku
    chodziło o Kantor Walutowy Alior, czy o "zwykły" Alior.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 6. Data: 2024-10-08 16:13:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 22:03:45 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > podpowie.
    >
    > Wyjazd grupowy i wszystko opłacone. Tą kartą, to kawa na miejscu, czy

    Ale to do późniejszego rozliczenia w delegacji, czy całkiem prywatnie?

    Odpowiednia korzyść do konta?
    https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/uslugi
    /karta-wielowalutowa.html

    rozdział "jak oszczedzic jeszcze więcej".
    Ciekawe czy prawdę piszą z tym "oszczędzić więcej".

    Ale można też uslugę wielowalutową i konto w euro.
    Z zawartością - euro można kupic w kantorze Aliora, przez internet.
    Może być o tyle lepiej, że wcześniej kupić możesz po lepszym kursie.
    Ale może się też okazać gorszy.

    Bo jeszcze jest karta Alior Kantor
    https://kantor.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/kar
    ta-wielowalutowa.html

    ale nie wiem czy zdąży wyrobić.

    J.

  • 7. Data: 2024-10-08 20:34:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2024 o 14:52, Olin pisze:

    > Wszystko jasne, za wyjątkiem cienia wątpliwości, czy inicjatorowi wątku
    > chodziło o Kantor Walutowy Alior, czy o "zwykły" Alior.

    O zwykły ALIOR.

    --
    (~) Robert Tomasik