  • 1. Data: 2010-02-16 13:05:00
    Temat: Karta bankomatowa do EUR, CZK z lepszym kursem niz w kantorze?
    Od: "UHF" <u...@g...pl>

    Witam,
    Istnieje jakaś karta do wypłat w bankomatach za granicą (najbardziej
    interesuje mnie wypłacanie euro i czeskich koron), która dawała by
    korzystniejszy przelicznik od wymiany gotówki w kantorze? Czy ogólnie
    wypłata kartą zawsze będzie droższa i szukanie nie ma sensu?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-16 16:31:14
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "UHF" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > korzystniejszy przelicznik od wymiany gotówki w kantorze? Czy ogólnie
    > wypłata kartą zawsze będzie droższa i szukanie nie ma sensu?

    Przewaznie bedzie drozsza, ewentualnie z opisu na grupie wnioskuje, ze
    lepsze kursy wymiany potrafi miec Polbank, ale sam nie uzywalem.
    Jezeli masz mozliwosc taniego zakupu EUR, to mozna polecic konta walutowe
    EUR z karta do takiego rachunku. Generalnie placisz za karte rocznie i od
    wyplat z bankomatow ok 1,5 EUR. Oczywiscie tyczy sie to wyplacania tylko
    EUR z takiego konta, inne waluty beda przeliczane na EUR i ewentualnie
    dolozona prowizja za wymiane.

  • 3. Data: 2010-02-16 17:07:31
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 17:31:14 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > Przewaznie bedzie drozsza, ewentualnie z opisu na grupie wnioskuje, ze
    > lepsze kursy wymiany potrafi miec Polbank, ale sam nie uzywalem.

    Zależy od kwoty, przy drobnych się nie opłaca. Przykładowo 6.02 kurs CZK w
    kantorze przy granicy 16,40 przynajmniej taki był wystawiony na planszy
    przy ulicy. Płatność VISA Polbank rozliczona po 15,59. Ale do bankomatowego
    trzeba doliczyć 10zł.

    --
    Kojer