  • 1. Data: 2006-01-06 10:06:22
    Temat: Karta gwarancyjna do czeków
    Od: "laokon" <l...@p...fm>

    Slyszalem, ze czekami w Polsce raczej sie juz nikt nie posluguje, niemniej
    czy ktos kto byl swiatly w temacie - moze mi podpowiedziec po co do czekow
    istnieje karta gwarancyjna?

    Wypisalem ostatnio dwa czeki po okolo 400 funtów - w jednym sklepie zazadano
    ode mnie karty maestro (ale na niej jest napisane, ze jest valid up to
    100L..), w drugim punkcie po prostu schowano czek do szuflady i po kilku
    dniach sciagnieto kase z konta.

    HSBC, UK

    Pozdro,
    Hants

  • 2. Data: 2006-01-09 20:16:13
    Temat: Re: Karta gwarancyjna do czeków
    Od: l...@v...pl

    > Slyszalem, ze czekami w Polsce raczej sie juz nikt nie posluguje, niemniej
    > czy ktos kto byl swiatly w temacie - moze mi podpowiedziec po co do czekow
    > istnieje karta gwarancyjna?

    No było, było coś takiego - na Zachodzie (a przez chwilę i u nas) sądzili, że to
    daje większe bezpieczeństwo. Wprawdzie nie wiem, dlaczego - jak ktoś buchnął
    czeki to i kartę też przeceiż mógł.
    Przy czym, zdaje sie, karty takie wydawano w Polsce tylko do euroczeków.
    Teraz nikt już nie wydaje euroczeków, to i kart też nie.