  • 1. Data: 2007-06-25 20:35:45
    Temat: Karta kredytowa Citibank-Plus
    Od: zdan <z...@i...pl>

    Witam!

    Chciałem się podzielić doświadczeniami z próbą otrzymania karty
    kredytowej Citibank-Plus. Otóż zobaczyłem na stronie programu 5Plus, że
    taka karta jest dostępna. Chciałem się dowiedzieć czegoś więcej. Więc
    szukam na stronie Citi jakiegoś kontaktu. Udało się - jest jakiś numer,
    więc dzwonię. Po 10 minutach przekierowywania udało się uzyskać
    połączenie z człowiekiem. Pytam o tą kartę, a konsultant... w ogóle nie
    wie o co chodzi, o niczym nie ma pojęcia i w ogóle lepiej go zostawić w
    spokoju. Nie poddaję się tak łatwo, więc dzwonię do programu 5Plus.
    Otrzymuję pewne zdawkowe informacje (w końcu to nie ich produkt) i osoba
    mówi, że może przekazać do Citi, żeby się do mnie odezwali. OK. Po
    jakimś czasie dzwoni ktoś i wyjaśnia pewne rzeczy. Mówię, że chciałbym
    się zastanowić i skontaktować z nimi za kilka dni. Pani pyta, kiedy ma
    zadzwonić, więc mówię, że w piątek wieczorem. Czekam na telefon w
    piątek, w sobotę i nic... Dzwoni dzisiaj (poniedziałek) i mówi, że nie
    mogła się do mnie dodzwonić. Mówię, że niemożliwe, bo nikt nie dzwonił.
    Dobra, przeżyję. Umawiamy się na spotkanie dziś o 19. Ok. 18 dzwoni
    właściwa osoba i pyta, o której mi pasuje. Umawiamy się na 18:45.
    Przychodzi o 19:25... Siada przy stole i pyta, czy chcę się czegoś
    dowiedzieć, czy przystępujemy do podpisania umowy. Pytam o polecenie
    zapłaty - nie wie o co chodzi, w końcu przyznaje, że nie ma. No dobra.
    Zaczynam czytać umowę (wiem, dziwny jestem). Punkt pierwszy, to
    oświadczenie klienta, że wszystkie przekazane dane są prawdziwe (ważne w
    dalszej części). Nie podoba mi sie kilka punktów o przekazywaniu moich
    danych zagranicznym podmiotom, dostępie do danych medycznych o mnie
    (chociaż nie podpisuję ubezpieczenia), itp. W którymś punkcie jest
    odwołanie do Tabeli Opłat i Prowizji - chcę ją zobaczyć, Pani jej nie
    ma. Ale najciekawszy był któryś z ostatnich punktów (bodajże 15 lub 16),
    który mówił, że klient zapoznał się z regulaminem, którego kopię
    otrzymał i zgadza się na warunki tam zawarte. Pytam się czy mogę
    zobaczyć regulamin, który mam otrzymać. Agent twierdzi, że go nie ma.
    Ja, ze zdziwieniem w oczach, mówię, że mam otrzymać regulamin przy
    podpisaniu umowy. Pani mówi, że go nie ma, bo by musiała nie wiadomo
    czym jeździć, żeby te wszystkie papiery pomieścić i że mogę się wycofać
    z umowy w ciągu 14 dni. Tyle to ja też wiem. W takim razie pytam, jak
    mogę podpisać dokument jawnie kłamiąc, że otrzymałem coś, czego nie
    dostałem, co dodatkowo kłóci się z punktem pierwszym (mówiącym o podaniu
    prawdziwych danych)? Pani nie umiała mi odpowiedzieć...

    Na zakończenie jeszcze jeden kwiatek z umowy. Podpisuje się zgodę na
    dochodzenie przez bank kwoty do 50 000 zł bez podania żadnych reguł.
    Nieważne, jakie było zadłużenie, ile ostatecznie wyniosły odsetki...

    Czy ludzie w ogóle wiedzą co podpisują???

    ___ __ ____ _ _
    |__ | | \ | || \ | | Piotr Zdankiewicz
    / / | | || || || \| | zdan at interia.pl
    / / | | || || |\ | http://www.zdan.prv.pl
    |___| |__/ |_||_||_| \_| Poprzyj akcje: http://www.pajacyk.pl

  • 2. Data: 2007-06-25 20:44:28
    Temat: Re: Karta kredytowa Citibank-Plus
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Nieważne, jakie było zadłużenie, ile ostatecznie wyniosły odsetki...
    >
    > Czy ludzie w ogóle wiedzą co podpisują???

    po co sie umawiales z komsultantem na miescie?
    jezeli nie przeczytales regulaminu, TOiP itp. w necie to najlepiej od
    razu pojsc do oddzialu, tam maja wszystkie papiery, a z konsultantem
    wypelniasz wniosek i podpisujesz umowe...z reguly oni nic nie wiedza,
    nie umieja etc...

    a ww. kwota to standard, jezeli sie na taki zapis nie zgodzisz to nawet
    lokaty nie zalozysz, a na lokacie debetu raczej zrobic nie mozna ;-(

    i co teraz? czy wszystkie banki sa zle?

    spotkales sie z calkiem naturalna sytuacja, w zadnym punkcie (tego co
    napisales) nie jestem zaskoczony, one (banki) po prostu tak maja

    gdyby mnie sie kolo z banku spoznil dluzej niz 15 min. to bym na niego
    nie czekal, bo widocznie nie jest powazny

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-25 21:04:41
    Od: "Znacznik" <z...@T...pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości

    > a ww. kwota to standard, jezeli sie na taki zapis nie zgodzisz to nawet
    > lokaty nie zalozysz, a na lokacie debetu raczej zrobic nie mozna ;-(

    W niektórych bankach standard, a w innych wpisują tam 1,5 x otrzymany limit.

    A ja mam jeszcze pytanie do autora wątku, jak ustalany był limit na karcie,
    na podstawie jakichś zaświadczeń o dochodach, deklaracji o dochodach czy
    może na podstawie wysokości rachunków telefonicznych?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-06-26 05:05:11
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > na podstawie jakichś zaświadczeń o dochodach, deklaracji o dochodach czy
    > może na podstawie wysokości rachunków telefonicznych?

    Ja nie autor, ale wczoraj żona rozpoczęła staarania o tę kartę. Było pytanie
    o mieszkanie, wykształcenie, miejsce pracy ale wszystko na gębę, żadnych
    papierów...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2007-06-26 17:07:37
    Od: zdan <z...@i...pl>

    RobertS pisze:
> [...]
    > razu pojsc do oddzialu, tam maja wszystkie papiery, a z konsultantem
    > wypelniasz wniosek i podpisujesz umowe...z reguly oni nic nie wiedza,
    Mnie chodziło o co innego. Skoro w umowie jest napisane, że otrzymuję
    regulamin, to mam go przy podpisaniu tejże umowy otrzymać. I tyle.

    > a ww. kwota to standard, jezeli sie na taki zapis nie zgodzisz to nawet
    > lokaty nie zalozysz, a na lokacie debetu raczej zrobic nie mozna ;-(
    >
    > i co teraz? czy wszystkie banki sa zle?
    Kilka lat temu minuta rozmowy z komórki kosztowała ponad 3 zł i była
    rozliczania impulsowo za każde rozpoczęte 60 sekund. Robili tak wszyscy
    operatorzy. Byli dobrzy? To, że wszyscy coś robią nie jest dla mnie
    żadnym wyznacznikiem tego, czy jest to dobre.

    > spotkales sie z calkiem naturalna sytuacja, w zadnym punkcie (tego co
    > napisales) nie jestem zaskoczony, one (banki) po prostu tak maja
    Skoro dla Ciebie to jest normalne...

    > gdyby mnie sie kolo z banku spoznil dluzej niz 15 min. to bym na niego
    > nie czekal, bo widocznie nie jest powazny
    To co - miałem specjalnie z domu wyjść?

    ___ __ ____ _ _
    |__ | | \ | || \ | | Piotr Zdankiewicz
    / / | | || || || \| | zdan at interia.pl
    / / | | || || |\ | http://www.zdan.prv.pl
    |___| |__/ |_||_||_| \_| Poprzyj akcje: http://www.pajacyk.pl

  • 6. Data: 2007-06-26 18:27:31
    Od: " r3d3" <r...@g...pl>

    zdan <z...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > operatorzy. Byli dobrzy? To, że wszyscy coś robią nie jest dla mnie
    > żadnym wyznacznikiem tego, czy jest to dobre.

    Mowa o tzw. Bankowym Tytule Egzekucyjnym. Podana liczba dotyczy kwoty
    maksymalnej (kwota zadluzenia ale nie wiecej niz iles tam). BTE wystawia sad
    na wniosek banku i pozwala na przyspieszenie postepowania egzekucyjnego.
    Jest to jeden z tych przepisow, ktory spowodowal znakomite obnizenie zarowno
    cen kredytow konsumcyjnych jak i ich dostepnosci (obnizenie ryzyka i kosztow
    windykacji).

    Zatem: nie ma czego sie bac.

  • 7. Data: 2007-06-26 18:36:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 18:27:31 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: r3d3 <r...@g...pl>
    napisała:
    [...]
    > Jest to jeden z tych przepisow, ktory spowodowal znakomite obnizenie zarowno
    > cen kredytow konsumcyjnych jak i ich dostepnosci (obnizenie ryzyka i kosztow
    > windykacji).

    A jakieś analizy ? Czy tylko tak sobie powiedziałeś?

    > Zatem: nie ma czego sie bac.

    Dlaczego między normalnymi firmami się tego nie stosuje ?
    KJ

    KRETYNIZM - ułomność predysponująca często do wampiryzmu
    (J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

  • 8. Data: 2007-06-26 18:50:16
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    zdan pisze:

    > Mnie chodziło o co innego. Skoro w umowie jest napisane, że otrzymuję
    > regulamin, to mam go przy podpisaniu tejże umowy otrzymać. I tyle.

    Dokładnie masz rację. W Citi taki urok wszystko szybko, szybko po
    łebkach, karta do ręki i kupuj ;) Za to później tego co było na grupie
    obsługa i jakoś kk Citi są dosyć wysoko oceniane (co sam potwierdzam).

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski