  • 1. Data: 2007-07-18 15:39:38
    Temat: Karta rozliczana w USD do krajow arabskich
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

    Witam serdecznie!
    W wakacje wybieram sie do krajow arabskich, a ze tam lubia dolary to biore
    dolary:)
    Jako zabezpieczenie chcialbym wziac karte rozliczana w usd, bo troche
    oszczednosci w tej
    walucie sie nazbieralo to zamiast przelewac to na zl latwiej i taniej chyba
    bedzie wsadzic
    na konto w usd i podpiac karte w tej walucie rozliczana.
    Co polecicie do Turcji, Syrii, Jordani, Egiptu i takie tam?
    PKO ma fajna karte ale czytalem, ze jesli tranzakcja jest w innej walucie
    niz usd to juz
    nie przelicza tak fajnie :(

  • 2. Data: 2007-07-18 15:53:55
    Temat: Re: Karta rozliczana w USD do krajow arabskich
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "Gabriel" wrote in message

    > Co polecicie do Turcji, Syrii, Jordani, Egiptu i takie tam?
    > PKO ma fajna karte ale czytalem, ze jesli tranzakcja jest w innej walucie
    > niz usd to juz
    > nie przelicza tak fajnie :(

    co do Syrii to bardziej polecam gotówkę :-)
    a zwłaszcza sporo jednodolarówek

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2007-07-19 06:41:29
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 17:39:38 +0200, Gabriel napisał(a):

    > Co polecicie do Turcji, Syrii, Jordani, Egiptu i takie tam?
    > PKO ma fajna karte ale czytalem, ze jesli tranzakcja jest w innej walucie
    > niz usd to juz
    > nie przelicza tak fajnie :(

    O ile mi wiadomo w żadnym z tych krajów dolar nie jest obowiązującą
    państwową walutą. Dlatego płacąc tam kartą nie unikniesz niestety
    przeliczenia a i z bankomatu chyba dolarów nie wyciągniesz (chociaż
    tutaj pewności nie mam, więc lepiej sprawdź). Dlatego poszukaj karty,
    która po prostu ma korzystny przelicznik. Na grupie często przewija się
    ING MC (z limitem 2k bez zaświadczeń powinieneś dostać).

  • 4. Data: 2007-07-19 17:11:27
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

> [...]
    > która po prostu ma korzystny przelicznik. Na grupie często przewija się
    > ING MC (z limitem 2k bez zaświadczeń powinieneś dostać).

    chodzi mi o to, że wybiore syryjska walute to pojdzie ->usd->pln,
    a chcialbym karte w ktorej korzystnie wyjdzie syp->usd, bo konto w usd
    bedzie.

  • 5. Data: 2007-07-24 09:25:04
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 19 Jul 2007 19:11:27 +0200, Gabriel napisał(a):

    > chodzi mi o to, że wybiore syryjska walute to pojdzie ->usd->pln,
    > a chcialbym karte w ktorej korzystnie wyjdzie syp->usd, bo konto w usd
    > bedzie.

    Proponuje żebyś sprawdził w Polbanku. Założyłem tam ostatnio konto
    (jest osobny temat na grupie) i z tego co mi powiedzieli u niech nie ma
    żadnych przeliczeń czyli np jestem w Londynie i coś kupuje to GBP > PLN
    i nic po drodze. Z tego co wiem mają możliwość założenia rachunków
    walutowych czyli uzyskał byś to co chcesz. Prowizja od wypłaty za
    granicą jest 8zł, więc przelicz czy ci się to opłaca czy nie lepiej
    poszukać karty która będzie miała prowizję w % od wyciąganej kwoty.
    Prowizja % jest korzystniejsza przy częstych drobnych wypłatach,
    prowizja stała w PLN przy jednorazowych i większych wypłatach - tak z
    matematyki wychodzi ;)

  • 6. Data: 2007-07-24 10:44:44
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gabriel <b...@w...pl> napisał(a):

    > Co polecicie do Turcji, Syrii, Jordani, Egiptu i takie tam?

    W Jordanii preferują walutę krajową, ze względu na to, że jest mocniejsza niż
    dolar (1 USD = 0,71 JOD), w Syrii chętnie przyjmowali banknoty dolarowe.
    Generalnie poza dużymi miastami trudno zapłacić kartą.

  • 7. Data: 2007-07-26 07:25:50
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

> [...]
    > dolar (1 USD = 0,71 JOD), w Syrii chętnie przyjmowali banknoty dolarowe.
    > Generalnie poza dużymi miastami trudno zapłacić kartą.

    Ale nie chce brac 5tys zl w gotowce, wole wziac 2tyski a reszte miec na
    karcie,
    np do jednorazowego wyplacenia.