  • 1. Data: 2007-07-29 16:52:11
    Temat: Karty kredyttowe w Anglii - problemy ?
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    moja żona pojechała do Anglii ze srebrną kartą VISA Citibanku. Myśleliśmy,
    że będzie miała spoko obsługę i możliwości.
    Okazalo się jednak, że w kilku sklepach pod rząd mimo prób z "przeciąganiem"
    karty - nie mogła zapłacić za zakupy.
    Pani sprzedawczyni wogóle stwierdziła i powiedziała, że wogóle będą problemy
    z płaceniem kartą magnetyczną, że u nich są głównie w użyciu karty z chipem
    ?!?!?!
    Czy to prawda czy lokalna ściema ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-07-29 17:24:48
    Temat: Re: Karty kredyttowe w Anglii - problemy ?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f8ig4b$rlf$1@news.interia.pl, *Piotrek* wrote:

> [...]
    > Pani sprzedawczyni wogóle stwierdziła i powiedziała, że wogóle będą
    > problemy z płaceniem kartą magnetyczną, że u nich są głównie w użyciu

    Prawda. poczytaj w archwium grupy.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-07-29 18:44:41
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Pani sprzedawczyni wogóle stwierdziła i powiedziała, że wogóle będą
    > problemy z płaceniem kartą magnetyczną, że u nich są głównie w użyciu

    Lokalna prawda.

    Przykładowo, w parku rozrywki Thorpe Park pod Londynem nie chcieli przyjąć
    zapłaty wypukłą kredytówką bez chipa mówiąc, ża karta koniecznie musi mieć
    chip.

    A propos, ktoś wie, jakie banki wydają w PL karty kredytowe z chipem?

  • 4. Data: 2007-07-29 19:07:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-07-29 20:44 Zdenek pięknie wystukał/a:

    > A propos, ktoś wie, jakie banki wydają w PL karty kredytowe z chipem?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=karty+kredytowe+
    z+chipem&btnG=Szukaj+w+Google&lr=lang_pl

    --
    animka

  • 5. Data: 2007-07-29 19:39:55
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > Pani sprzedawczyni wogóle stwierdziła i powiedziała, że wogóle będą
    > problemy z płaceniem kartą magnetyczną, że u nich są głównie w użyciu

    Prawda.
    Od 14 lutego 2006 obowiazuje chip and Pin, oznacza to, ze w sklepach,
    resteuracjach czy pubach itp... trzeba podawac pin i miec karte z chipem, w
    niektorych placowkach jednak nadal spotkalem sie ze zwyklymi czytnikami
    magnetycznymi, wiec mimo wszystko sa jakies "wyjatki".
    Moja rada, jesli przyjechala tu pracowac, niech zalozy konto w banku (bardzo
    proste i szybkie) oraz po miesiacu zlozy wniosek o wydanie karty kredytowej.
    Przy zakladaniu konta polecam zworcic uwage na to, ze konta w UK sa DARMOWE!
    Te platinum czy zlote i brylantowe sa platne, gdyz placimy za dodatkowe
    uslugi komercyjne jak ubezpieczenia podrozy zagranicznych czy znizki (nota
    bene smieszne) na ubezpieczenia samochodowe.

  • 6. Data: 2007-07-29 20:47:40
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

> [...]
    > w niektorych placowkach jednak nadal spotkalem sie ze zwyklymi czytnikami
    > magnetycznymi, wiec mimo wszystko sa jakies "wyjatki".

    bzdury...

    Od lutego wszystkie nowe i wznawiane karty sa juz z chipem, natomiast
    akceptowane sa wszystkie.

    A problemem - to ze karta byla Citibanku. Polityka bezpieczenstwa citka
    polega na tym, ze jesli do tej pory karta nigdy nie byla uzywana za granica
    to defaultowo takie transacje sa blokowane do czasu potwierdzenia np.
    telefonicznego, ze wlasciciel jest za granica i dokonuje platnosci.

    Pozdr.,

  • 7. Data: 2007-07-29 21:14:56
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <piotr@centrum_.cz> napisał w wiadomości
> [...]
    > granica to defaultowo takie transacje sa blokowane do czasu potwierdzenia
    > np. telefonicznego, ze wlasciciel jest za granica i dokonuje platnosci.

    Nie sądzę żeby żona odebrała za granicą telefon z numeru "zastrzeżony".
    Czyli do końca życia nie będzie mogła skorzystać z tej karty za granicą ?

    Piotrek

  • 8. Data: 2007-07-29 21:43:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "swen" <n...@n...com> writes:

    > Od 14 lutego 2006 obowiazuje chip and Pin, oznacza to, ze w sklepach,
    > resteuracjach czy pubach itp... trzeba podawac pin i miec karte z chipem,

    ... jesli to jest karta z GB. Z tym, ze pin tez jest opcjonalny,
    mozna miec karte chip and sig, jesli ktos rzeczywiscie chce.

    Natomiast karty zagraniczne nie musza miec procesora.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-07-30 09:58:14
    Od: Piotrek Miller <g...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2007 22:47:40 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]
    > to defaultowo takie transacje sa blokowane do czasu potwierdzenia np.
    > telefonicznego, ze wlasciciel jest za granica i dokonuje platnosci.

    Nic podobnego. Ze swoją srebrną Visą z Citi byłem na wakacjach w
    Portugalii. Płaciłem za wynajęcie samochodu, benzynę, jakieś zakupy w
    sklepie bez najmniejszych problemów. Karta była pierwszy raz "za
    granicą" ;-) Nikt nie dzwonił, nic nie potwierdzał, wcześniej też nie
    zgłaszałem, że wyjeżdżam. Także chyba to nie to ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 10. Data: 2007-07-30 11:54:51
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > Czy to prawda czy lokalna ściema ?

    Cala moja malutka kolekcja kart w UK ma czipa. Podpisywalem sie moze ze dwa
    razy - gdy pinpad sie popsul.
    Markety Sainsbury OIDP najpierw przeciagaja karte, dopiero w razie problemow
    wkladaja ja do czipczytnika.

    Pozdro