-
1. Data: 2005-02-17 08:40:17
Temat: Kaszana w Millennium !!
Od: "VSS" <v...@l...pl>
http://info.onet.pl/1055222,11,item.html
dla nieklikaczy:
Dysk z danymi klientów banku na złomowisku
"Super Express": Tysiąc numerów kart płatniczych, dane osobowe,
faktury, informacje o kontach i niemal tysiąc listów od klientów Banku
Millennium, wylądowało na złomowisku. Wszystko to zawierał twardy dysk
komputera, który trafił do mieszkańca Gdańska.
Student dostał dysk od znajomego pracującego w pobliżu złomowiska. Po
uruchomieniu dysku, zobaczył tysiące plików zawierających dane bankowe.
Lektura tych informacji wskazuje, że dysk pochodzi z jednego z
gdańskich oddziałów Banku Millennium. Najprawdopodobniej chodzi o oddział we
Wrzeszczu.
- Dla zabawy złamałem wszystkie blokady zabezpieczające hasła do kart
bankomatowych i kredytowych - mówi student.
Gdyby nie był uczciwy, mógłby bez problemu robić zakupy np. przez
Internet, wiedziałby też, jaki jest stan majątkowy blisko tysiąca klientów
banku z całej Polski.
Agnieszka Zygo, rzecznik centrali Banku Millennium w Warszawie, jest
zszokowana naszymi informacjami. - Nasz system zabezpieczeń nakazuje
czyszczenie dysków i ich likwidację - mówi zdziwiona. - Tego typu dane nie
są przechowywane na dyskach używanych przez pracowników, tylko w bankowej,
zamkniętej sieci komputerowej.
--
VSS http://sklep.lasershow.pl
begin 666 0.dat
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
`
end
-
2. Data: 2005-02-17 09:32:08
Temat: Re: Kaszana w Millennium !!
Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>
A tu inne zrodlo:
http://bankier.pl/fo/article.html?article_id=1256359
&type_id=1&order=priority&priority=2-20
[...] Dane, które powinny być dobrze chronione wylšdowały na mietniku. Na
razie nie wiadomo, dlaczego tak się stało. Prawdopodobnie komputer miał
trafić do kasacji, ale kupił go jaki pracownik banku. Jeli dysk nie był
mu potrzebny, mógł trafić na mietnik.
Pozdrawiam
Radek -
3. Data: 2005-02-17 22:00:38
Temat: Re: Kaszana w Millennium !!
Od: "Robert Kucharek" <r...@s...pl>
"VSS" <v...@l...pl> wrote in message
news:cv1l9k$6p0$1@sunflower.man.poznan.pl...
> http://info.onet.pl/1055222,11,item.html
>
> dla nieklikaczy:
>
> Dysk z danymi klientów banku na złomowisku
>
>
> "Super Express": Tysiąc numerów kart płatniczych, dane osobowe,
> faktury, informacje o kontach i niemal tysiąc listów od klientów Banku
> Millennium, wylądowało na złomowisku. Wszystko to zawierał twardy dysk
> komputera, który trafił do mieszkańca Gdańska.
>
> Student dostał dysk od znajomego pracującego w pobliżu złomowiska. Po
> uruchomieniu dysku, zobaczył tysiące plików zawierających dane bankowe.
>
> Lektura tych informacji wskazuje, że dysk pochodzi z jednego z
> gdańskich oddziałów Banku Millennium. Najprawdopodobniej chodzi o oddział
> we Wrzeszczu.
>
> - Dla zabawy złamałem wszystkie blokady zabezpieczające hasła do kart
> bankomatowych i kredytowych - mówi student.
>
> Gdyby nie był uczciwy, mógłby bez problemu robić zakupy np. przez
> Internet, wiedziałby też, jaki jest stan majątkowy blisko tysiąca klientów
> banku z całej Polski.
>
> Agnieszka Zygo, rzecznik centrali Banku Millennium w Warszawie, jest
> zszokowana naszymi informacjami. - Nasz system zabezpieczeń nakazuje
> czyszczenie dysków i ich likwidację - mówi zdziwiona. - Tego typu dane nie
> są przechowywane na dyskach używanych przez pracowników, tylko w bankowej,
> zamkniętej sieci komputerowej.
>
http://www.hacking.pl/news.php?id=4733
-
4. Data: 2005-02-21 14:33:56
Temat: A teraz: UOKiK: Bank Millennium w umowach narusza interesy klienta
Od: Tomasz <t...@p...fm>
http://info.onet.pl/1056272,10,item.html
Tomek
PS.
Zapisy stosowane przez Bank Millennium we wzorcach umownych naruszają
interesy konsumentów - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumenta (UOKiK). W czwartek Sąd Najwyższy oddalił dwie kasacje banku
w tej sprawie.
Chodzi o zastrzeganie przez bank w umowie z klientem, że w sprawach
nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają ogólne przepisy systemu
kart Visa International. Klient nie ma bowiem możliwości zapoznania się
z tymi regulacjami w momencie podpisywania umowy, czyli nie wie, na co
się godzi.
Jak podał UOKiK, druga klauzula dotyczy prawa, które przyznaje sobie
bank w umowie z klientem do informowania o zmianie w cenniku
telefonicznie bądź przez wywieszenie stosownej wiadomości w banku.
Według UOKiK, zgodnie z kodeksem cywilnym, nowy cennik wydany w czasie
trwania umowy wiąże konsumenta, jeżeli został mu doręczony i nie
wypowiedział on kontraktu w najbliższym terminie. Dotyczy to również
zmian w cenniku oraz tabeli opłat i prowizji. Bank, nie informując
konsumentów o prawie do wypowiedzenia umowy, nie zachowuje zatem
przewidzianego prawem trybu.
Obydwie klauzule - jak podał Urząd - zostaną umieszczone w rejestrze
niedozwolonych postanowień umownych. Od tej pory zakazane będzie ich
stosowanie w obrocie prawnym z udziałem konsumentów, a część umowy je
zawierająca będzie nieważna.
Jednocześnie Sąd Najwyższy odesłał do ponownego rozpatrzenia przez sąd
niższej instancji sprawę trzeciej kwestionowanej przez UOKiK klauzuli, w
której bank zobowiązuje konsumenta do uiszczenia opłat za czynności
związane z zastrzeżeniem karty.