  • 1. Data: 2010-12-23 11:47:15
    Temat: Kiedy przelac na Raiffi?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    No wiec tak. Konto premium zalozylem jakos na poczatku grudnia, chyba 6
    czy cos kolo tego. TOiP mowi, ze oplata jest pobierana od drugiego
    okresu rozliczeniowego. Okres rozliczeniowy to miesiac od dnia otwarcia.
    Zwolnienie nastepuje, jesli w "danym miesiacu kalendarzowym" wplynie ta
    kwota 8000zl. "Warunki uprawniające do obniżenia w danym miesiącu opłaty
    za prowadzenie konta".
    I teraz pytanie - ktorego dnia sa pobierane oplaty, kiedy pasuje te
    8000zl przelac i czy trzeba to zrobic juz w grudniu?
    Rozumuje tak, ze:
    -oplata od drugiego okresu rozliczeniowego, czyli wystarczy 8000 w
    styczniu, tak?
    Ale mimo wszystko nie bardzo mi to pasuje i nie chce ryzykowac.

  • 2. Data: 2010-12-23 11:54:20
    Temat: Re: Bankowe hity i upadki 2010
    Od: " Eric" <b...@W...gazeta.pl>

    Mam to konto, ale nie wiem. Odnosze wrazenie ze taki zapis znaczy, ze od
    drugiego miesiaca jest pobierana oplata, czyli pierwsza beda chcieli pobrac ci
    w styczniu. A zeby byc z niej zwolnionym powinienes przelac 8 tys w grudniu.
    Ale to tylko takie moje rozumowanie...

  • 3. Data: 2010-12-23 12:00:22
    Temat: Re: Kiedy przelac na Raiffi?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-23 12:54, Eric pisze:
> [...]
    > w styczniu. A zeby byc z niej zwolnionym powinienes przelac 8 tys w grudniu.

    Wlasnie tez na rozne sposoby probowalem to zrozumiec, ale jest tez drugi
    zapis o zwonieniu z oplaty, a mianowicie

    "Średnia wartość ulokowanych środków na produktach depozytowych oraz
    produktach inwestycyjnych w Raiffeisen Bank Polska S.A. - 100 000 PLN
    lub 150 000 PLN"

    i wtedy ta srednia wartosc jest wyliczana w poprzednim miesiacu.

    "Średnia wartość badana jest w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym
    miesiąc kalendarzowy, w którym następuje pobranie opłaty za prowadzenie
    Konta Osobistego, jeśli dniem pobrania opłaty jest okres od 10 dnia do
    ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. W pozostałych przypadkach, w
    których dniem pobrania opłaty za prowadzenie Konta Osobistego, jest
    okres od początku miesiąca kalendarzowego do 9 dnia, średnia wartość
    badana jest w drugim miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym następuje
    pobranie opłaty za prowadzenie Konta Osobistego. Szczegółowy wykaz
    produktów oraz ich parametrów zawierających się w wartości środków na
    kontach, produktach depozytowych, produktach inwestycyjnych i
    wykorzystanych limitach kredytowych dostępny jest w placówkach Banku
    oraz w Centrum Obsługi Klienta."

    Bo "wplywy" sa badane "danym miesiacu".
    Swoja droga to ciekawe jak dniem pobrania oplaty moze byc okres.

    Chyba trzeba zadzwonic to "osobistego doradcy" i dopytac :)

  • 4. Data: 2010-12-23 12:06:58
    Od: " Eric" <b...@W...gazeta.pl>

    Czekaj, kiedys mi raz pobrali oplate kilka lat temu i bylo to dokladnie w tym
    dniu (tzn. nr dnia), w ktorym otwieralem konto. Czyli wyglada, ze Ciebie
    bedzie dotyczyl ten zapis do 10. dnia miesiaca.

  • 5. Data: 2010-12-23 12:12:23
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-23 13:06, Eric pisze:
    > Czekaj, kiedys mi raz pobrali oplate kilka lat temu i bylo to dokladnie w tym
    > dniu (tzn. nr dnia), w ktorym otwieralem konto. Czyli wyglada, ze Ciebie
    > bedzie dotyczyl ten zapis do 10. dnia miesiaca.

    Ale ten zapis wklejony wyzej dotyczy tylko aktywow z banku. Jesli
    zwolnienie nastepuje przez "wplywy na konto" to jest zapis:

    "Wpływ na Konto Osobiste Klienta to suma zaksięgowanych przelewów
    przychodzących na Konto Osobiste w danym miesiącu kalendarzowym z
    wyłączeniem przelewów z kont prowadzonych w Raiffeisen Bank Polska S.A.,
    których Klient jest Posiadaczem lub Współposiadaczem zapadających lokat,
    wypłat odsetek oraz wypłat kredytów. Wpływy badane są w miesiącu
    kalendarzowym poprzedzającym miesiąc, w którym następuje pobranie opłaty
    za prowadzenie konta."

    A zaraz, nie dopatrzylem sobie. Nie doczytalem tego zapisu do konca. To
    co wkleilem wyzej calkowicie odpowiada na moje pytanie :)

  • 6. Data: 2010-12-23 12:14:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup

    Ja Ci sugeruję wykonanie przelewu jeszcze w grudniu. Cokolwiek tam nie
    usłyszysz od doradcy.

  • 7. Data: 2010-12-23 12:17:58
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-23 13:14, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup
    >
    > Ja Ci sugeruję wykonanie przelewu jeszcze w grudniu. Cokolwiek tam nie
    > usłyszysz od doradcy.

    Wlasnie juz doszedlem do tego (szkoda, ze dopiero teraz), ze powinienem
    przelac w grudniu.

[...]

    Po prostu nie doczytalem tego do konca. Zaczal sie fragment o
    "wylaczeniach" i jakos sam sie wylaczylem ;)
    Wplywy uprawniajace do zwolnienia w styczniu sa badane w grudniu.

  • 8. Data: 2010-12-23 13:57:44
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Dostales juz karte do bankomatu? Zalozylem na poczatku grudnia a karty
    jeszcze nie mam.

    a.

  • 9. Data: 2010-12-23 14:04:45
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-23 14:57, Wemif pisze:
    > Dostales juz karte do bankomatu? Zalozylem na poczatku grudnia a karty
    > jeszcze nie mam.

    Jasne, karte dostalem chyba 3 dni po zalozeniu konta.
    Najpierw dostalem smsa, ze karta wyslana, a nastepnego dnia przyszla.
    Zrobili to ekspresowo, musze przyznac.

  • 10. Data: 2010-12-23 19:42:20
    Od: "Sagittarius" <z...@o...pl>

> [...]
    > Zwolnienie nastepuje, jesli w "danym miesiacu kalendarzowym" wplynie ta
    > kwota 8000zl. "Warunki uprawniające do obniżenia w danym miesiącu opłaty
    [CIACH]
    uciekać z tego banku, uciekać ASAP :)
    Wypełzłem w stronę ING i jestem mega zadowolony i nie jestem przestawicielem
    ING (se możecie wierzyć lub nie)
    Firma, w której pracuję ma w tym czymś konto, przelewy duże (po parę tysięcy
    PLN) albo dochodzą na czas albo nie, albo do tego co trzeba, albo nie...
    Run away!

    Pzdr.
    KZ