  • 1. Data: 2009-10-04 12:51:28
    Temat: Klauzula niedozwolona Polbank
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    Witam,
    wyczytałem, że UOKiK wskazał 4 klauzule niedozwolone, które stosuje Polbank
    w umowach kredytu hipotecznego. W swojej umowie zauważyłem ich obecność.
    Co to dla mnie znaczy? Zdaje się, że chyba nic bo nadal je stosują.
    Czy w tym wypadku mogę te zapisy traktować jako nie mające mocy prawnej?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-04 12:52:26
    Temat: Re: Klauzula niedozwolona Polbank
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Maska" <m...@w...pl> wrote in message news:haa5oe$j00$1@news.task.gda.pl...

    > Czy w tym wypadku mogę te zapisy traktować jako nie mające mocy prawnej?

    Tak, możesz mieć je gdzieś i w ogóle nie wdawać się z bankiem w dyskusje na
    ten temat.

  • 3. Data: 2009-10-04 12:55:54
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    > Tak, możesz mieć je gdzieś i w ogóle nie wdawać się z bankiem w dyskusje
    > na
    > ten temat.

    Dzieki. Mam wrażenie, że Polbank uprawia wolną amerykankę.
    Chociaż swoją drogą warunki kredytowe mają niezłe, wiec sami strzelają sobie
    w stopę. Myśleli może, że będą zarabiać na tych niedozowolonych wpisach a
    tutaj klops.

    Pozdr

  • 4. Data: 2009-10-04 13:31:16
    Od: " " <r...@g...pl>

    Maska <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Co to dla mnie znaczy? Zdaje się, że chyba nic bo nadal je stosują.
    > Czy w tym wypadku mogę te zapisy traktować jako nie mające mocy prawnej?

    Ooo, a masz pod ręką jakiś link do listy zapisów stosowanych w Polbanku?

    R.

  • 5. Data: 2009-10-04 18:36:39
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    > Ooo, a masz pod ręką jakiś link do listy zapisów stosowanych w Polbanku?

    Nie mam po ręką, jak znajdę chwilę to przeskanuję umowę kredytową i wstawię
    linki do niej.
    Teraz mogę wskazać na biegu zapis, w którym Polbank zastrzega sobie
    możliwość zmiany regulaminu podczas trwania umowy.

  • 6. Data: 2009-10-04 19:10:02
    Od: z...@o...pl

    > Teraz mogę wskazać na biegu zapis, w którym Polbank zastrzega sobie
    > możliwość zmiany regulaminu podczas trwania umowy.

    a nie wolno mu? a jeśli w regulaminie będzie coś niepodobającego
    się sądom czy urzędom, zgodnie z "nienaruszalnym prawem Medów
    i Persów" król będzie musiał wrzucić Daniela do lwiej jamy? :P

    myślałem że czasy gdy nie można było zmienić przepisu,
    choćby najgłupszego, minęły razem z ww. cywilizacją starożytną

  • 7. Data: 2009-10-04 19:24:00
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > myślałem że czasy gdy nie można było zmienić przepisu,
    > choćby najgłupszego, minęły razem z ww. cywilizacją starożytną

    Nie wiem czy mu nie wolno czy wolno. Wiem natomiast, że jest to zapis
    tożsamy z klauzulą niedozwoloną przez UOKiK. Dla mnie szarego człowieczka
    może to oznaczać mniej wiecej, że bank może robic sobie furtkę by mnie i
    innych klientów złupić z dodatkowej kasy. Myślę, że dla większości ludzi
    może być podejrzane. Ale jeśli widzisz to inaczej to ok.

  • 8. Data: 2009-10-04 19:33:26
    Od: z...@o...pl

    > Myślę, że dla większości ludzi
    > może być podejrzane. Ale jeśli widzisz to inaczej to ok.

    mysle ze bank moze i powinien zmieniac regulamin
    ale nie na szkode klienta. Sama mozliwosc zmian MUSI
    miec jednak nagwarantowana zeby nie pasc ofiara
    tłumu naciagaczy.

  • 9. Data: 2009-10-04 20:19:41
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    z...@o...pl pisze:

    > mysle ze bank moze i powinien zmieniac regulamin
    > ale nie na szkode klienta. Sama mozliwosc zmian MUSI
    > miec jednak nagwarantowana zeby nie pasc ofiara
    > tłumu naciagaczy.

    A ja myślę że każda ze stron umowy powinna mieć takie prawo.
    Jak druga strona jest naciągaczem to siup, i regulamin
    zmieniony - chyba się zgodzisz :-)

  • 10. Data: 2009-10-05 08:22:08
    Od: belgrano <p...@g...com>

    On 4 Paź, 14:51, "Maska" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Co to dla mnie znaczy? Zdaje się, że chyba nic bo nadal je stosują.
    > Czy w tym wypadku mogę te zapisy traktować jako nie mające mocy prawnej?

    A ktoś wie czego dotyczą te 4 klauzule?