  • 1. Data: 2006-08-25 15:15:25
    Temat: Knoppix a bezpieczeńtwo bankowości internetowej
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    Pytanie do znawców tematyki.

    Czy stosowanie Knoppixa odpalającego się z płytki może zabezpieczyć przed
    ewentualnym wykradnięciem przez wszelkiego rodzaju złośliwe oprogramowanie
    loginu i hasła użytkownika korzystającego z bankowości internetowej na
    "obcych" komputerach?

    Mam tutaj na myśli tylko i wyłącznie zagrożenia wynikające z działającego
    oprogramowania (trojany, keyloggery, spyware, itd.), a nie np. podgląd przy
    użyciu kamer itp.

  • 2. Data: 2006-08-25 16:48:53
    Od: "Robert.I" <T...@i...pl>

    Akkon (news:1osstg7cx09ua.dlg@grupy.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > Mam tutaj na myśli tylko i wyłącznie zagrożenia wynikające z działającego
    > oprogramowania (trojany, keyloggery, spyware, itd.), a nie np. podgląd

    Nie. No chyba że doskonale będziesz znał zawartość płytki, bo TEORETYCZNIE,
    mogą być na niej tego typu złośliwe softy, ale nie mogą na nią trafić
    podczas użytkowania (no chyba że na czas danego uruchomienia...).

  • 3. Data: 2006-08-25 16:59:53
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Akkon"
> [...]
    > działającego
    > oprogramowania (trojany, keyloggery, spyware, itd.), a nie np.

    może zabezpieczyć (nie używasz programów z danego komputera), ale po
    drodze miezy twoim knoppixem a bankiem są jeszcze inne komputery.
    Man-in-the-middle to atak, gdy ktos w danej sieci przygotowany na
    twoje polaczenie z bankiem moze je przejąć i z bankiem łączyć się
    samemu, pokazując ci wyniki połączenia do momentu aż użyjesz np kodu
    jednorazowego. Przerwanie wtedy połączenia i zastosowanie loginu hasła
    i tego kodu w niektórych bankach zadziała.
    por. http://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_man_in_the_middle
    Pomijam banki bez kodów jednorazowych, takie jak citi lub Polbank
    *** blad ***

  • 4. Data: 2006-08-25 17:37:50
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    ponoc ubuntu dostal 1 miejsce za bezpieczenstwo;

    ps
    chodzi Ci o wchodzenie na konto z kawiarenki?
    /tego to ja bym nie robil, nie majac dostepu do np. routera :)

  • 5. Data: 2006-08-25 19:33:20
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    blad wrote:
> [...]
    > por. http://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_man_in_the_middle
    > Pomijam banki bez kodów jednorazowych, takie jak citi lub Polbank

    Troche sciemniasz. Jesli przegladarka poprawnie obsluguje SSL, to atak
    man in the middle nie jest mozliwy. Przegladarki standardowo dostepne w
    Knoppixie sa raczej bezpieczne pod tym wzgledem.

    Jarek

  • 6. Data: 2006-08-25 19:36:14
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Q wrote:
    > ponoc ubuntu dostal 1 miejsce za bezpieczenstwo;
    >
    > ps
    > chodzi Ci o wchodzenie na konto z kawiarenki?
    > /tego to ja bym nie robil, nie majac dostepu do np. routera :)

    Uzasadnij - co potencjalnemu wlamywaczowi da dostep do routera skoro
    polaczenie z bankiem jest z uzyciem SSL? Zakladam oczywiscie, ze
    przegladarka poprawnie sprawdza certyfikat banku (user ma dobra, a nie
    jakas specjalnie spreparowana plytke z Linuxem).

    Jarek

  • 7. Data: 2006-08-26 10:15:57
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    blad właśnie oświadczył(a) nam co następuje:

    > może zabezpieczyć (nie używasz programów z danego komputera)

    O taką właśnie sytuację mi chodzi.

> [...]
    > twoje polaczenie z bankiem moze je przejąć i z bankiem łączyć się
    > samemu, pokazując ci wyniki połączenia do momentu aż użyjesz np kodu

    No tak, ale w tym przypadku to już chyba nie ma znaczenia czy loguję się
    normalnie czy tez przy pomocy Knoppixa.

    > Pomijam banki bez kodów jednorazowych, takie jak citi lub Polbank

    Takie to ja przede wszystkim omijam

  • 8. Data: 2006-08-26 10:19:49
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    Q właśnie oświadczył(a) nam co następuje:

    > chodzi Ci o wchodzenie na konto z kawiarenki?

    Powiedzmy, chociaż jeżeli o mnie chodzi to nigdy z nich nie korzystam. W
    moim przypadku chodzi raczej o komputery w pracy (i o wyłącznie w sytuacji
    awaryjnej), które są zabezpieczone i generalnie dostęp do nich jest
    ograniczony do konkretnych osób, ale jak to mówią strzeżonego...

  • 9. Data: 2006-08-26 12:14:55
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Akkon wrote:
    > Czy stosowanie Knoppixa odpalającego się z płytki może zabezpieczyć przed

    Tak, o ile połączenie będzie szyfrowane. Uzycie systemu z płytki zamiast z
    dysku zabezpieczy Cię przed tym, że coś na tym dysku będzie zapisane. Natomiast
    jeśli wejdziesz na stronę połączeniem nieszyfrowanym - to nadal wszystko da się
    podsłuchać.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 10. Data: 2006-08-26 12:15:44
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Robert.I wrote:
    > Nie. No chyba że doskonale będziesz znał zawartość płytki, bo TEORETYCZNIE,
    > mogą być na niej tego typu złośliwe softy,

    Chyba nie w standardowej dystrybucji Knoppiksa, to której są źródła i która
    jest publicznie znana.