  • 1. Data: 2002-09-24 11:17:33
    Temat: Komitet Rodzicielski i darowizny tylko na rachunek bankowy
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    poniżej dla leniwych część informacji z
    http://www.infor.pl/przeglad_prasy/index.html?gazeta
    =1&art=3287
    (...)
    Jak wynika z rozmów z naszymi Czytelnikami, wiele osób wciąż nie wie, że
    wpłaty na komitet związane z nowym rokiem szkolnym wpłaca się na rachunek
    bankowy, a nie wprost do kasy szkoły, pozbawiając się w ten sposób prawa do
    ulgi podatkowej.Od wielu lat podatnicy mają prawo do odliczania od dochodu
    darowizn na tzw. szlachetne cele, przekazywanych na rzecz osób prawnych
    (....)
    Od tego roku z ulgi związanej z darowiznami w rocznym rozliczeniu podatkowym
    nie będą mogły skorzystać także osoby, które przekazują pieniądze, np. na
    rzecz powodzian, za pośrednictwem SMS-ów czy audiotele. O ile przedtem za
    dowód uprawniający do ulgi mógł posłużyć nawet wydruk tzw. billingu, obecnie
    przekazanie pieniędzy musi być udokumentowane wyłącznie dowodem wpłaty lub
    przelewu darowanej kwoty na rachunek bankowy obdarowanego
    *** blad ***

  • 2. Data: 2002-09-24 11:20:12
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    blad wrote:

> [...]
    > sposób prawa do ulgi podatkowej.
    > obecnie przekazanie pieniędzy musi być
    > udokumentowane wyłącznie dowodem wpłaty lub przelewu darowanej kwoty

    Nie rozumiem - no to jak się pozbawia, jeśli przeleje i posiada dowód
    przelewu?
    Czy tylko ja widzę tu sprzeczność?

  • 3. Data: 2002-09-24 11:21:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem - no to jak się pozbawia, jeśli przeleje i posiada dowód
    > przelewu?
    > Czy tylko ja widzę tu sprzeczność?

    To pierwsze zdanie chyba jest troche skopane.

    Karol

  • 4. Data: 2002-09-24 11:25:40
    Od: "Piotr Czerewko" <A...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem - no to jak się pozbawia, jeśli przeleje i posiada dowód
    > przelewu?
    > Czy tylko ja widzę tu sprzeczność?

    się pozbawisz jak wpłacisz gotówką, jak przejesz to ok.

    pozdr,
    Piotrek

  • 5. Data: 2002-09-24 11:46:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Jak wpłacisz gotówką to dostajesz dowód wpłaty, więc też się nie
    > pozbawiasz

    Ale na konto bankowe a nie do reki.

    Karol

  • 6. Data: 2002-09-24 11:46:52
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    > poniżej dla leniwych część informacji z
    > http://www.infor.pl/przeglad_prasy/index.html?gazeta
    =1&art=3287
    > (...)
    Zaraz zaraz, a jak z funduszem remontowym ?

    KJ

  • 7. Data: 2002-09-24 11:51:23
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 8. Data: 2002-09-24 13:28:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

    > Nie rozumiem - no to jak się pozbawia, jeśli przeleje i posiada dowód
    > przelewu?
    > Czy tylko ja widzę tu sprzeczność?

    sam zawsze wplacalem w szkole u sekretarki, a w zamian dostawalem
    kwitek - chyba KP "kasa przyjme" - ten tryb wlasnie teraz odpada !!

    jak masz dowod przelewu lub wplaty na rachunek bankowy, to OK
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-09-24 13:37:14
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Robert"
    [...]

    > jak masz dowod przelewu lub wplaty na rachunek bankowy, to OK
    Co to jest dowód przelewu ? Musi być z pieczątką?
    KJ

  • 10. Data: 2002-09-24 14:28:00
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Co to jest dowód przelewu ? Musi być z pieczątką?

    A jakże! I ze znaczkami skarbowymi! I z podpisem naczelnika
    Przelewasz 10 złotych , oddajesz państwu następne 10zł!
    Potem sobie złotówkę odliczysz od podatku
    To jest sprawiedliwość ludowa!
    :-(