  • 1. Data: 2013-01-02 08:02:06
    Temat: Komornik zabrał emerytce pieniądze z konta. I nie odda
    Od: maruda <m...@n...com>

    http://wyborcza.pl/1,87648,13122054,Wszyscy_sa_odwro
    ceni.html

    W Sochaczewie mieszkają dwie Danuty Barańskie. Jedna jest dłużniczką
    firmy Al-Ital, drugiej warszawski komornik Ryszard Moryc zabrał
    pieniądze z konta. Zabrał i nie odda

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2013-01-02 08:12:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-02 08:02, maruda pisze:
> [...]
    >
    > W Sochaczewie mieszkają dwie Danuty Barańskie. Jedna jest dłużniczką
    > firmy Al-Ital, drugiej warszawski komornik Ryszard Moryc zabrał

    Komornik to tylko zbrojna ręka wierzyciela, ma robić to, co wierzyciel
    każe. Skoro zatem wierzyciel (świadomie bądź nie) podał błędne dane do
    egzekucji, to on ponosi odpowiedzialność.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-01-02 08:34:05
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-02 08:12, Liwiusz pisze:
    > Komornik to tylko zbrojna ręka wierzyciela, ma robić to, co wierzyciel
    > każe. Skoro zatem wierzyciel (świadomie bądź nie) podał błędne dane do
    > egzekucji, to on ponosi odpowiedzialność.

    A Ty co? Solidarność zawodowa? :-)

    "Stwierdzono uchybienia w pracy komornika, który nie zweryfikował
    danych" - uważa prokurator.

    Normalny pracownik za takie uchybienie potrafi z roboty wylecieć.
    Ale przecież od instytucji zaufania publicznego TFUUU nie można wymagać
    takich standardów.

  • 4. Data: 2013-01-02 09:07:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-02 08:34, z pisze:

    > A Ty co? Solidarność zawodowa? :-)

    Nie, tylko wiem jak to w praktyce wygląda.

    > "Stwierdzono uchybienia w pracy komornika, który nie zweryfikował
    > danych" - uważa prokurator.

    Nie wiem jak w tym przypadku, ale normalnie komornik bazuje na tym, co
    da mu wierzyciel. Tytuł wykonawczy jest wystawiany tylko na imię i
    nazwisko, pozostałe dane (adres, numery ewidencyjne) podaje wierzyciel i
    komornik nie ma możliwości sprawdzić, czy dane odpowiadają faktycznie
    osobie, o którą chodziło sądowi wydającemu tytuł.

    > Normalny pracownik za takie uchybienie potrafi z roboty wylecieć.
    > Ale przecież od instytucji zaufania publicznego TFUUU nie można wymagać
    > takich standardów.

    Trudno powiedzieć kto tu dokładnie zawinił (na podstawie faktów
    prasowych się nie wypowiem), jeśli jednak komornik, to ma on swoje OC.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-01-02 09:46:10
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-02 09:07, Liwiusz pisze:

> [...]
    > komornik nie ma możliwości sprawdzić, czy dane odpowiadają faktycznie
    > osobie, o którą chodziło sądowi wydającemu tytuł.

    Jeśli taka jest praktyka to nie znaczy że tak jest dobrze i ma zostać.
    Taki eWUS podobno daje już radę identyfikować po nr Pesel to nie widzę
    powodu żeby komornik Peselem się nie posługiwał.
    A swoją drogą to już dawno dawno powinno działać normalnie - poprawnie.

    Niech się stosowne instytucje i darmozjady w nich pracujące natychmiast
    tym zajmą bo to jest brak profesjonalizmu żeby nie powiedzieć bajzel -
    BURDEL!!!

  • 6. Data: 2013-01-02 10:06:14
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > W Sochaczewie mieszkają dwie Danuty Barańskie. Jedna jest dłużniczką firmy
    > Al-Ital, drugiej warszawski komornik Ryszard Moryc zabrał pieniądze z

    Ja pitole Takie rzeczy tylko w Polszcze

  • 7. Data: 2013-01-02 10:08:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Trudno powiedzieć kto tu dokładnie zawinił (na podstawie faktów
    > prasowych się nie wypowiem), jeśli jednak komornik, to ma on swoje OC.

    Tylko że o winie zdecyduje sąd, a do tego czasu emerytka dawno będzie
    na cmentarzu.

    A co do odpowiedzialności wierzyciela - on by może nawet i te
    pieniądze oddał, ale nie ma z czego. Nie mamy pańskiego płaszcza...

    MJ

  • 8. Data: 2013-01-02 10:13:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2013 09:07, Liwiusz pisze:

> [...]
    > komornik nie ma możliwości sprawdzić, czy dane odpowiadają faktycznie
    > osobie, o którą chodziło sądowi wydającemu tytuł.

    Swoją drogą to jest chore... W tytule wykonawczym powinna być
    JEDNOZNACZNA identyfikacja dłużnika.

  • 9. Data: 2013-01-02 10:56:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-02 10:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Swoją drogą to jest chore... W tytule wykonawczym powinna być
    > JEDNOZNACZNA identyfikacja dłużnika.

    http://sub-iudice.blogspot.com/2012/11/tozsamosc-joz
    efa-k.html

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-01-02 13:24:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Liwiusz napisał(a) :

    > http://sub-iudice.blogspot.com/2012/11/tozsamosc-joz
    efa-k.html

    Czy ktoś jest autorem tego bloga? Czy tylko jakiś bot? Nie widzę
    żadnego podpisu autora. Także w "O blogu". Nie wiem, czy nie szkoda
    czasu na czytanie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]